Geen idee wat de samenstelling van het originele reparatie spul is, maar wat je niet wilt, is wat vroeger in nood plak spuitbussen zat.
Dat was een soort pur schuim wat uithardde zich in de band vasthechtte en daardoor je band vernielde.
Bij gebruik dichtte het de lekkage voor nood, maar moest je daarna een nieuwe band want de plaktroep was er niet meer uit te halen.
Nieuwere middelen zijn een soort vloeibaar rubber, dat dicht de lekkage, maar is naderhand bij correct repareren van het lek d.m.v. een paraplu plakker van binnen uit weer te verwijderen, de band blijft gewoon herbruikbaar.
Ik heb al jaren het merk "Green Slime in al mijn auto's liggen is te koop als set compleet met compressortje, maar ook los het plak middel in 3 verschillende fles afmetingen, afhankelijk van de banden grootte.
En een tip: banden proppen van buiten af is een OK reparatie, maar ik zou die nooit als definitieve reparatie gebruiken, kan bij zware balasting toch weer los komen, een plakker van binnen uit is de enige goede lekkage reparatie