reservewiel of thuiskomer voor lexus ls 460

hans hersbach

Nieuw hier
30 jul 2021
8
0
1
Ik heb zojuist een lexus ls 460 uit Belgie geimporteerd en helaas zit er geen reserve wiel bij.
Kan iemand mij vertellen hoe ik op een goedkope manier aan een reservewiel(dat past wel in kofferbak)of thuiskomer kan komen.
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Welkom en veel plezier met die prachtige Lexus Hans.
Alles draait om gewicht tegenwoordig.
Helaas kan ik je niet helpen,maar misschien is dit ook wat voor jou :

Zelf ook besteld (en ik heb 4 nieuwe 4-seizoenen banden er op, geen zorgen daarover).
Ps; heb nog wel een ongebruikte16 inch thuiskomer voor een CT200h ,mocht iemand interesse hebben.
mvg,
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Ik heb mijn 16 inch thuiskomer trouwens gevonden op Ebay.nl en dan met EU als zoekgebied.
Zo'n nieuwe Ersatzrad gevonden in Duitsland en laten opsturen, E120,- totaal geloof ik.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
De LS heeft een steek van 5x120 en een minimale maat van 18" anders past het niet om de remmen. Je zou ook kunnen kijken naar BMW velgen, die hebben ook een steek van 5x120 ET en naafdiameter weet ik even niet, maar ik had velgen onder m'n LS die eigenlijk voor BMW's waren... En die staan er zat op de sloop...
Standaard Maten 19" velgen voor de 4LS:
Size: 19x8
Lugs: 5
Bolt Pattern: 120mm
Offset: 34mm
Bore: 60.1

Let op! de band mag maximaal 245-45 zijn anders past deze niet in de uitsparing.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

hans hersbach

Nieuw hier
30 jul 2021
8
0
1
Bedankt voor jullie snelle reactie.
Ik heb besloten om een nieuwe goedkope velg en band te kopen ,prijs ca 150 euro en voor die prijs wordt wiel ook nog thuis bezorgd. Ter info ik ben nieuw op dit forum en niet zo handig met computers ,dus ik moet nog even wennen.
nogmaals bedankt Hans Hersbach
 

hans hersbach

Nieuw hier
30 jul 2021
8
0
1
Nieuwe velg en band is geleverd,helaas pasten de bouten niet.
Vandaag bij velgenshop geweest en kleinere bouten gekocht ,monteur heeft me keurig geholpen en heeft mij ook een aangepaste dop gegeven ,zodat ik de zelfde moersleutel kan gebruiken.

Een ander probleem ,waar ik momenteel tegen aanloop is de autoverzekering.
De LS 460 wordt door mijn huidige verzekering geweigerd,omdat de wagen teveel PK,s zou hebben.
Nog nooit van gehoord en ik heb dan ook om een schriftelijke reactie gevraagd ,waar dat staat in hun voorwaarde.
Ik ben benieuwd.
Voorlopig heb ik de auto elders verzekerd,echter omdat de RDW de catalogus waarde in 2011 op 52000 euro heeft gezet ,is dat klakkeloos overgenomen door de verzekering.,waardoor ik weliswaar een lagere premie betaal ,maar bij eventuele schade misschien ook in de problemen kan komen.
Ik weet niet of een van jullie weleens zo iets heeft meegemaakt,zoja hoe is dat opgelost.
vr.gr. Hans
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Te veel PK's? Mijn LS 600h had er nog meer en mijn huidige is ongeveer gelijk, de verzekering deed wel moeilijk om m'n huidige LS all risk te verzekeren, dat moest eerst apart bekeken worden, maar dat had te maken met de nieuwwaarde (diefstal). Gelukkig is het goedgekeurd.
Hoe oud ben je? Heb je weinig schade vrije jaren?
 

hans hersbach

Nieuw hier
30 jul 2021
8
0
1
Bedankt voor reactie. Tot nu toe heb ik mijn lexus ls 430 wel bij inshared verzekerd. Ik snap dan hun reactie ook niet omdat ik 71 jaatr ben en tot voor kort 47 jaar schadevrij had gereden. Helaas vorig jaar een kleine schade gemaakt(1000 euro ),dus dat kan de oorzaak niet zijn ,ik wacht hun
reactie maar af.
Hans
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Tot nu toe heb ik mijn lexus ls 430 wel bij inshared verzekerd. Ik snap dan hun reactie ook niet omdat ik 71 jaatr ben en tot voor kort 47 jaar schadevrij had gereden. Helaas vorig jaar een kleine schade gemaakt(1000 euro ),dus dat kan de oorzaak niet zijn ,ik wacht hun
reactie maar af.
Hans
Je ervaring komt mij bekend voor. Ik heb destijds ook geprobeerd mijn GS bij inshared te verzekeren en het antwoord op de website luidde" nee, wij kunnen deze auto niet verzekeren" - zonder enigerlei opgave van redenen. Het lijkt erop dat ze mogelijk op leeftijd selecteren en dat daarnaast de nieuwprijs en/of de leeftijd van de auto een rol lijkt te spelen.

Daarna heb ik de auto aangemeld bij de verzekeringsmaatschappij waar ik al sinds 1972 klant ben. Ook daar aarzeling - ook zonder duidelijke reden. Mijn opmerking van "zit niet zo te zeuren, ik ben al meer dan 45 jaar klant bij jullie en heb inmiddels al weer 25 jaar geen schade gehad trok ze uiteindelijk over de streep.

Ik val ongeveer in dezelfde leeftijdsgroep, heb nauwelijks een schadeverleden, rijdt relatief weinig, woon in een dorp waar nauwelijks iets gebeurd - waar zien ze een probleem?
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Ik heb mijn LS460 allrisk EN tegen taxatiewaarde verzekerd…. Bij Elaska….

Nooit een probleem gehad, ook niet qua PK, in dat opzicht is het zelfs een lichtere wagen dan normaal.

Betaal iets van 60-70 euro in de maand