- 18 nov 2017
- 465
- 674
- 93
Ik ben net terug van 3 weken in Bayern. Dit was mijn eerste echt lange rit met de NX 450h+ en het blijkt ook op de langere afstanden een hele prettige reisauto te zijn. Met ACC en lane trace assist rijdt hij bijna vanzelf en de navigatie is zó veel beter dan de RX die ik eerst had. Goed, dat mag ook wel met 10 jaar verschil, maar toch. Ook het brandstofverbruik van net iets meer dan 6 liter / 100 km valt me alleszins mee gezien de Autobahn snelheden en de hoogteverschillen, de RX 450h kwam onder dezelfde omstandigheden niet veel lager dan 7.8 liter / 100 km. Ik heb de NX alleen als hybride gereden en niet "gestekkerd", dus het had in principe nog zuiniger gekund. De laad infra is echter, zoals een kennis van me die daar woont het uitdrukt, nog op "niveau Afrika" en bovendien ontzettend duur (rond 80 ct / kWh).
Enige minpuntje vind ik dat het bandengeluid wat nadrukkelijker aanwezig is dan in de RX. De motor daarentegen is juist stiller dan de RX en dat is maar goed ook want een 4 in lijn klinkt natuurlijk niet zo lekker als een 6-pitter. Nou ja, gezien de vele andere voordelen van de NX 450h+ heb ik het er wel voor over.
Jarno
Enige minpuntje vind ik dat het bandengeluid wat nadrukkelijker aanwezig is dan in de RX. De motor daarentegen is juist stiller dan de RX en dat is maar goed ook want een 4 in lijn klinkt natuurlijk niet zo lekker als een 6-pitter. Nou ja, gezien de vele andere voordelen van de NX 450h+ heb ik het er wel voor over.
Jarno