Rijden op gladde wegen

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wij wonen op een project waar de nodige heuvels zijn (huizen zijn op heuvels gebouwd, etc.) Het nadeel is echter dat nu met dit winterweer rijden een echt avontuur wordt. Zelfs met de winterbanden kwam ik vandaag het heuveltje niet op.

Maar goed, moest toch niet nodig weg en had de snow mode niet aanstaan en ook niet veel zin het verder te proberen.

Dan komen wij gelijk maar tot de vraag, hoe te rijden op die wegen die een ijsbaan zijn?

Traction control aan/uit? Snow mode, aan/uit?

Mijn ouders bijvoorbeeld die redelijk in de buurt wonen, kwamen met hun IS250 niet thuis en hebben deze maar bij mij voor de deur gezet (met zomerbanden)

Anyway, iemand een paar tips?
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Vorig jaar op zomerbanden in de sneeuwstorm gezeten...

waar ik weg moest komen ging het in standje Power aan, en tractie control uit..... was de enige manier om weg te komen, en volgas natuurlijk......... ik heb ??n geluk, ik heb de lex niet dagelijks nodig, en die keer dat ik weg moet neem ik nu de caddy wel...... beter schade op een vw dan een kras op m'n lex........ :wink:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat is een speciale manier om de auto vooruit te laten gaan :) PWR!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het is jammer dat ik het niet heb opgenomen, maar de wegen voor ons huis zijn echt een ijsbaan. De gemeente Lelystad doet er ook echt niets aan om het wijk ijsvrij te maken. Gisteren de nodige mensen, vreemd genoeg bijna allemaal BMW's (het zal de achterwiel aandrijving wel zijn :D) die het heuveltje op moesten komen. De stunten die uitgehaald werden ongelovelijk!

??n persoon besloot om een aanloopje te nemen, spinde 2 keer rond en eindigde in het gras waar hij, je raad het al, zichzelf wist in te graven met de achterwielen.

Ik heb de TV maar uitgezet, de stoel op de bovenste verdieping voor het raam gezet en mijzelf vermaakt met het leed van de anderen, die te beroerd waren om te rijden via een vlakkere weg :twisted:

In ieder geval, met de winterbanden is het ook wel een beetje glibberen, maar met het TRC uit en de sneeuwstand aan gaat het behoorlijk goed voor een achterwiel aangedreven auto, maar dat heuveltje red ie wel!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Die winterbanden zijn het waard, dat absoluut. Ik ben nog ??n van de weinigen die het heuveltje opkomt :)

De LX, wat een bak zeg :) Denk dat ik als voglende auto toch maar een RX neem :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Maar er gaat niets boven zo'n vette V8 in een 4X4!

Jammer dat ie dan iets te duur in gebruik is :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb grijs kenteken, dus ik heb het gewoon op kenteken staan. Maakt niks uit in wegenbelasting.

Dop zit wel netjes achter de benzineklep. 80% afslag is er uit :lol:

...bij de cadillac zit de lpg dop wel achter de nummerplaat, maar daar zit de benzine dop ook :wink:

Zelf zou ik graag nog zo'n Pick up als ik heb erbij willen, alleen dan een 4x4 :D wel een knappe. Zo'n soort;

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1994-Che ... 3ca888ee58

Alleen dan wel met dikke bumpers, Roll bar vol met lampen, en vette wielen :D Kom je ook niet snel vast te zitten
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Jelmer, jij zou het echt super vinden in Zuid Afrika, met al die bakkie's :D Dan 's avonds met het bakkie de wildernis in en achterop gaan staan om wild te schieten samen met de super verlichting die bovenop staat. (Natuurlijk eet je alles op wat je schiet aangezien je dit afgesproken hebt met de lokale slager)

Als je echt een toffe pick up wit hebben :

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Chevrole ... 3a55ddf471
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
C10's zijn leuk ja :D . M'n monteur heeft er ook zo'n eentje, ??n model jonger dacht ik. Heeft hij een anderhalve cabine van gemaakt 8O met uitsparingen in het midden voor uitlaat pijpen die naar boven gaan. Zit ook een 454 big block in :twisted:

Ik heb 3 modellen jonger dan deze :wink:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Deze heb ik nog nooit in nederland zien rijden, dus uniek ben je dan wel!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Hahaha, die heb ik als sleutelhanger, want mijn auto lijkt er wel op :lol: