Rijhulpsystemen uitgevallen

snorlax

Hoort erbij
30 mrt 2024
29
32
13
Afgelopen donderdag reed ik rustig over de A50 en plotseling vielen alle rijhulpsystemen uit. De cruise control, BSM, RCTA en alle afkortingen die er zijn. Eigenlijk alle functies die niet in mijn vorige auto zaten, een Kia Opirus. Sinds ik de RX heb gekocht, in maart vorig jaar, heeft het allemaal altijd perfect gefunctioneerd, maar nu dus niet meer.
Af en toe werken sommige functies weer, voor een paar seconden of ook minuten, om daarna weer in storing te vallen.
Even snel langs Lexus Eindhoven en daar hebben ze de codes uitgelezen en gereset maar de storingen kwamen meteen weer terug. De garage gaat er over een week goed naar kijken. Gelukkig is er met het starten en het rijden niets mis en ik komt nog uit de tijd dat de enige electronica de autoradio was, dus ik kan ermee rijden. Al mis ik de parkeercamera's wel.

Wordt vervolgd...

Fijn dat er naar gekeken wordt. Je raakt zo gewend aan al die ‘hulp’middelen dat je ze mis als ze niet meer werken.
Ik kan nu ook niet meer zonder achteruitrijcamera, vooral als het donker is, ook omdat de achterruit geblindeerd is.
Veel succes (y)

• Leuk
Waarderingen: snorlax