Rijtest Autoblog

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Ik denk dat Autoblog de auto aan de verkeerde testen heeft onderworpen.

Natuurlijk een CVT rijd heel anders. (rij nu een Honda Civic Hybrid) Die heeft hetzelfde. Dat is inderdaad wennen.
Maar welke idioot test die auto nu op prestaties!! Je weet als je een hybride rijd dat je geen klinkertrekker hebt.
Dan moet je in de suffe massa mee en een VW Golf Diesel kopen, chiptunen en lekker opscheppen tegenover je collega's hoeveel PK's je hebt.

Een hybride rijd om relaxed door het verkeer te zoefen , de bijtelling en de gunstigere aanschaf/leaseprijs.

Autoblog moet eerst maar eens nadenken waarvoor de auto gemaakt is. En dan een verslag doen.
 

lexusbreda

Nieuw hier
31 okt 2010
7
0
0
Als je eens door de reacties op autoblog leest, dan zijn de meeste denk ik toch een beetje jaloers dat wij zo'n auto gaan rijden en nee we kopen deze auto niet omdat het een racemonster is, m.i. willen we ons onderscheiden van de massa op basis van exclusiviteit, zuinigheid in verbruik en bijtelling. We krijgen in ieder geval veel bekijks, kun je van een golf, a3 of bmw 1 serie niet zeggen. :)
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Verschillende media hebben in Portugal de kans gehad de auto te "besnuffelen",

Autoweek was redelijk positief :(
Autovisie positief :D


De autoweek heb ik aangeschreven op hun blog over het negatieve benaderen van deze japanse hoogstaande techniek, met als resultaat, IP adres geblokkeerd.
Het verhaal gaat de rondte dat de CT gesubsidieerd wordt, nou geen BPM betalen is geen subsidie!!!!


En zeker ze zeuren allemaal over de CVT, als de heren journalisten even hun huiswerk doen hadden ze kunnen weten dat het geen duwschakelband is (de DAF jarretellen) maar dat het een planetair tandwielstelsel is die de CVT achtige manier van rijden bewerkstelligd. Nou weet ik als werktuigkundige behoorlijk wat van tandwielen en dergelijke maar het is een knap stuk techniek wat daar achter zit van Toyota/Lexus. Nergens valt te lezen dat de motor geen Ottomotor is maar een Atkynson-cycle motor, nergens lees ik de techniek over hoe het snel opwarmen van de motor via een warmtewisselaar in de uitlaat werkt, noem maar op.

Het is een geheel nieuw segment en nog een voordeel is als de nieuwe CO2 berekeningen die gekoppeld zijn aan het wegenbelastingvrij blijven na 2013 uit komen waarschijnlijk de CT ook NA 2013 nog wegenbelasting vrij blijft.

En ach ik ben wel gewend aan negatief geschreven testverslagen de afgelopen decennia over Toyota en later Lexus.
Dus alle mensen die een Toyota/Lexus rijden, hebben gereden, zijn dus niet goed bij hun hoofd en hebben geen verstand van techniek, als je de journalisten moet geloven, en die neem ik al jaren met een korreltje zout.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Je kan aan het toontje van de Autoblog reviewer al horen dat hij met een betweterig soort vooringenomenheid spreekt. Geeft niet, hij wordt er waarschijnlijk voor betaald om wat prikkelends te zeggen en op te schrijven. De reviews van Autovisie ( http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... tml?p=29,1 ) en Autozine ( http://www.autozine.nl/text/923.html ) zijn iets tot veel positiever. En uiteindelijk beslist de koper, want ruim 700 verkocht in Nederland (zeg gemiddeld 30.000 Euro per auto is een omzet al van ruim 20 miljoen!) noem ik een succes.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
De heren Journalisten blijven maar hameren over het geloei van de motor, dit zou komen door die ooh zo vervelende CVT automaat, en dat is allemaal niks hier, en allemaal niks daar. Nou moet elke journalist zelf weten wat hij denkt of vindt over een bepaald type auto. Op meerder fora heb ik dit commentaar gegeven op de diverse rij-indrukken, kortom, ik heb gevraagd aan de heren journalisten of er soms GTI op de achterklep van een CT200H stond. Wat denk je, geen antwoord. Sterker nog, bij Autoweek werd mijn IP adres geblokkeerd wegens het niet aan de regels houden van,..... Tja, als je de heren het vuur aan de schenen gaat leggen,.............

De heren journalisten schijnen niet te begrijpen dat ze met een heel stuk bijzondere techniek onderweg zijn, niemand die uitlegt dat er een atkynsoncycle motor in de CT 200H/Auris/Prius zit die in een bepaald toerengebied dan de minste pompverliezen heeft en het maximale rendement uit de motor gehaald wordt. En ja als je dan alleen als een idioot gaat staan stampen op het gaspedaal loeit elke motor. Zo ook die van mijn huidige GS en alle voorgaande Lexussen die wij hebben gereden, en dan zuipen ze ook als een tierelier, vind je het gek? als je als een maniac het gaspedaal bedient alsof het een aan- uitschakelaar is. Dat het misschien niet lekker klinkt is een ander verhaal, maar het is ook geen V6 of V8 die lekker ligt te murmellen in het vooronder.

Als ik zie dat er portier wordt dichtgegooid van een CT en dan het commentaar van dat dat niet lekker degelijk klinkt zakt mijn broek al af, heren journalisten dat roepen jullie al jaren over Japanse auto's, houdt daar mee op dat heet namelijk denigreren, het heeft alles met gewicht te maken!!! maar dat de motorkap van CT van aluminium is net als de achterklep, daar hoor je ze weer niet over. Wie wat van metaaltechniek weet kan beamen dat het heel moeilijk is om aluminium in bepaalde plooien te krijgen zonder dat het scheurt, maar ja daar hebben we geen verstand van dus dat vermelden we maar niet.

Journalisten schijnen alleen voor uiterlijk te gaan en niet voor techniek die in een jasje is gestopt. Kortom een autojournalist heeft liever een knappe domme vrouw (typetje Pamela Anderson,want alleen het uiterlijk telt) dan een allround lieve vrouw (typetje Yvon Jaspers van boer zoekt vrouw, niet onaardig om te zien en ook niet dom aangelegd) waar de looks en de brains in verhouding tot elkaar staan. Als je de zaken dan zo bekijkt, wie hebben hier nou de brains, de journalisten of de kopers van de CT200H?
 

Jurgen77

Nieuw hier
10 dec 2010
12
0
0
Bij autoweek wordt je geblokkeerd en op dit forum worden je posts soms verwijderd en topics gesloten, omdat je op een bijzondere manier discussieerd. Zou dat allemaal aan anderen liggen?
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Jurgen77 zei:
Bij autoweek wordt je geblokkeerd en op dit forum worden je posts soms verwijderd en topics gesloten, omdat je op een bijzondere manier discussieerd. Zou dat allemaal aan anderen liggen?


nee dat ligt aan mij, ik ben ook heel bijzonder. :hi:

Laten we zeggen dat het een soort gedrevenheid is, en laat ik het zo zeggen ik laat me niet zo gauw in de lure leggen. Met anders journalisten e.e.a. besproken en die zijn het met mij eens, dat zegt dan ook wel weer wat.

Oooh en als we terloops dan toch iets willen mededelen,

word is met een d en niet DT :rulez:
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Om even op CT200 te reageren:

Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal dat jij nog op autoweek actief bent??
Het is meer dan duidelijk dat de drijfveer van autoweek geen goed onderzoek naar een bepaalde auto is, maar zoveel mogelijk geld in de kas zien te krijgen.

Naar mijn mening is CT200 een goede discussie tegenstander, ( het doet mij aan rechtbank beschuldiging/verweer denken)

Er is maar 1 ding waar men (autoweek) slechter tegen kan als valsheid in geschriften en dat is de waarheid wanneer het pijn doet.