De heren Journalisten blijven maar hameren over het geloei van de motor, dit zou komen door die ooh zo vervelende CVT automaat, en dat is allemaal niks hier, en allemaal niks daar. Nou moet elke journalist zelf weten wat hij denkt of vindt over een bepaald type auto. Op meerder fora heb ik dit commentaar gegeven op de diverse rij-indrukken, kortom, ik heb gevraagd aan de heren journalisten of er soms GTI op de achterklep van een CT200H stond. Wat denk je, geen antwoord. Sterker nog, bij Autoweek werd mijn IP adres geblokkeerd wegens het niet aan de regels houden van,..... Tja, als je de heren het vuur aan de schenen gaat leggen,.............
De heren journalisten schijnen niet te begrijpen dat ze met een heel stuk bijzondere techniek onderweg zijn, niemand die uitlegt dat er een atkynsoncycle motor in de CT 200H/Auris/Prius zit die in een bepaald toerengebied dan de minste pompverliezen heeft en het maximale rendement uit de motor gehaald wordt. En ja als je dan alleen als een idioot gaat staan stampen op het gaspedaal loeit elke motor. Zo ook die van mijn huidige GS en alle voorgaande Lexussen die wij hebben gereden, en dan zuipen ze ook als een tierelier, vind je het gek? als je als een maniac het gaspedaal bedient alsof het een aan- uitschakelaar is. Dat het misschien niet lekker klinkt is een ander verhaal, maar het is ook geen V6 of V8 die lekker ligt te murmellen in het vooronder.
Als ik zie dat er portier wordt dichtgegooid van een CT en dan het commentaar van dat dat niet lekker degelijk klinkt zakt mijn broek al af, heren journalisten dat roepen jullie al jaren over Japanse auto's, houdt daar mee op dat heet namelijk denigreren, het heeft alles met gewicht te maken!!! maar dat de motorkap van CT van aluminium is net als de achterklep, daar hoor je ze weer niet over. Wie wat van metaaltechniek weet kan beamen dat het heel moeilijk is om aluminium in bepaalde plooien te krijgen zonder dat het scheurt, maar ja daar hebben we geen verstand van dus dat vermelden we maar niet.
Journalisten schijnen alleen voor uiterlijk te gaan en niet voor techniek die in een jasje is gestopt. Kortom een autojournalist heeft liever een knappe domme vrouw (typetje Pamela Anderson,want alleen het uiterlijk telt) dan een allround lieve vrouw (typetje Yvon Jaspers van boer zoekt vrouw, niet onaardig om te zien en ook niet dom aangelegd) waar de looks en de brains in verhouding tot elkaar staan. Als je de zaken dan zo bekijkt, wie hebben hier nou de brains, de journalisten of de kopers van de CT200H?