Verschillende media hebben in Portugal de kans gehad de auto te "besnuffelen",
Autoweek was redelijk positief
Autovisie positief
De autoweek heb ik aangeschreven op hun blog over het negatieve benaderen van deze japanse hoogstaande techniek, met als resultaat, IP adres geblokkeerd.
Het verhaal gaat de rondte dat de CT gesubsidieerd wordt, nou geen BPM betalen is geen subsidie!!!!
En zeker ze zeuren allemaal over de CVT, als de heren journalisten even hun huiswerk doen hadden ze kunnen weten dat het geen duwschakelband is (de DAF jarretellen) maar dat het een planetair tandwielstelsel is die de CVT achtige manier van rijden bewerkstelligd. Nou weet ik als werktuigkundige behoorlijk wat van tandwielen en dergelijke maar het is een knap stuk techniek wat daar achter zit van Toyota/Lexus. Nergens valt te lezen dat de motor geen Ottomotor is maar een Atkynson-cycle motor, nergens lees ik de techniek over hoe het snel opwarmen van de motor via een warmtewisselaar in de uitlaat werkt, noem maar op.
Het is een geheel nieuw segment en nog een voordeel is als de nieuwe CO2 berekeningen die gekoppeld zijn aan het wegenbelastingvrij blijven na 2013 uit komen waarschijnlijk de CT ook NA 2013 nog wegenbelasting vrij blijft.
En ach ik ben wel gewend aan negatief geschreven testverslagen de afgelopen decennia over Toyota en later Lexus.
Dus alle mensen die een Toyota/Lexus rijden, hebben gereden, zijn dus niet goed bij hun hoofd en hebben geen verstand van techniek, als je de journalisten moet geloven, en die neem ik al jaren met een korreltje zout.