Rob LS400

Rob Steenbakkers

Nieuw hier
8 jul 2014
6
0
0
Hoi iedereen,

Mijn naam is Rob, rijd al ca. 14 jaar een LS400, nu mijn 2e, hij is uit 1995.
Heb een probleempje met de traction control, deze geeft na ca. 10 min. rijden aan dat hij het niet meer doet. Bij een garage hebben ze foutcode 001: 54 TRAC bump moter high frequency. Is dit gevaarlijk of moet ik bij de lexus dealer langs?

Hoor het wel, groetjes!
 
Welkom Rob!

Ik zou wel even langsgaan bij een garage bedrijf. Of dit nu een Lexus dealer is, een Toyota of een Bosch Car service, dat maakt niet veel uit. Maar ik zou het wel na laten kijken.
 
Hallo Rob,

Welkom , weer een LS erbij
weet helaas geen antwoord op je vraag
 
Welkom op het forum Rob.

Code 54 - Open in TRAC motor relay circuit

Een oplossing die in veel gevallen werkt (nee heb je sowieso) is het ABS/TRAC (rem)systeem ontluchten. Meest waarschijnlijk is er lucht in de TRAC pomp opgesloten. Je kunt hier kijken naar een howto: http://www.lexls.com/tutorials/brake/bleeding.html

Traction control 'uit' is in dit geval niet perse gevaarlijk en sowieso lijkt dit systeem voor de LS matig te werken. Overigens is dat geen reden om het zo te laten en verstandig dit goed na te laten kijken.
 
Welkom op Het Lexus Forum. Succes met je probleem, en veel plezier met je LS :D
 
Welkom Rob op het forum, ik kan je niet helpen met je probleem maar we zijn gek op
 
welkom Rob

en zo te zien de Lexus bij Jan Niesten gekocht kom jij ook uit de Ijmond? ,Niesten staat toch bekent om hun goede service , heb je nog garantie ?
TRAC storing kan erg kostbaar zijn om op te lossen maar zoals GPS10 al zei niet gevaarlijk

ik heb even voor je gezocht op de US forums maar kan je er niet zo snel mee helpen , kan idd een simpele oplossing zijn door de remmen te ontluchten , als Niesten geen oplossing weet kun je even bij Dijksman langs in Beverwijk en anders Lexus Amsterdam daar heb ik mijn SC400 heen gebracht om een diagnose rapport te maken , aardige mensen daar

succes !
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, ben bij een toyota dealer geweest, maar die kon het niet oplossen. Denk dat ik toch naar de lexus dealer zelf moet...

Maar ben eigenlijk op zoek naar een LS 430 uit 2000 - 2001 met ca. 100.000 kilometer op de teller! Liefst zwart met wit leer!!
Zolang ik op zoek ben rij ik lekker door met de LS400, nog geen 200.000 op de teller dus kan nog effe vooruit!!

Groetjes Rob
 
Ben echt op zoek naar de LS430 met lage kilometerstand, heb een grote kofferbak nodig vanwege de kids!

Toch bedankt!
 
34062645-1.jpg
34062645-4.jpg
34062645-6.jpg

image_2944.jpg





Ik weet niet of Duitsland een optie is maar hij is wel zwart met wit leer.
162.000 km Euro 9.650