Robbie F stelt zich voor

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Robbie F

Nieuw hier
25 aug 2024
4
34
13
Goedenavond,

Ik ben Rob Flinterman. Wellicht komt de naam Robbie F voor sommige bekend voor aangezien ik al jaren lang bij de Corollaclub Nederland zit en daar ook het 1 en ander heb geregeld in de organisatie. Er zijn heel wat corollarijders overgestapt naar een Lexus Is en wellicht tref ik er hier nog een paar.

Maar goed ik rij al meer dan 6 jaar geen corolla meer, zo af en toe heb ik er nog 1 gehad maar dat was meer redden van die auto van de sloop of export.
De laatste corolla die ik heb gered was een Corolla T sport Compressor uit 2005.

Maar goed wat kom ik doen op het lexusforum. Ik heb van 2018 tot 2021 gereden met een gs450h uit 2006. Dit was me eerste lexus en die is me heel goed bevallen. Nu ben ik weer aan het rond kijken voor een lexus en ga er aankomende donderdag 1 bekijken.

Ik ben benieuwd of er veel meetings of evenementen worden georganiseerd vanuit hier.

Mag
 
Welkom! Leuk hoe mensen doorrollen van auto naar auto en van forum naar forum.

Ik ben hier ook pas kort. Van Starletforum naar Priusforum wat later het Toyota hybride forum was en nu (ook) hier.

Wat voor Lexus ga je mee proefrijden?

Er is heel binnenkort een Lexusmeeting, elders op dit forum staat er meer info over.
 
Welkom Rob.

Ik ook Oud-CorollaClubforum bezoeker / schrijver. :-)
Meen zelfs dat er elkaar heel kort eens ontmoet hebben bij een Corollameeting in Nijkerkerveen bij C.A.R.

Het Lexus-forum mag zich in de handjes wrijven met zo'n technisch onderlegd en enthousiast lid!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en Robbie F
Welkom! Leuk hoe mensen doorrollen van auto naar auto en van forum naar forum.

Ik ben hier ook pas kort. Van Starletforum naar Priusforum wat later het Toyota hybride forum was en nu (ook) hier.

Wat voor Lexus ga je mee proefrijden?

Er is heel binnenkort een Lexusmeeting, elders op dit forum staat er meer info over.

Ik ga kijken naar een lexus Is-f van 2011. Dit is altijd al een droomauto geweest en nu staat de juiste die ik wil hebben te koop en is gereserveerd voor me.
 
Welkom Rob.

Ik ook Oud-CorollaClubforum bezoeker / schrijver. :-)
Meen zelfs dat er elkaar heel kort eens ontmoet hebben bij een Corollameeting in Nijkerkerveen bij C.A.R.

Het Lexus-forum mag zich in de handjes wrijven met zo'n technisch onderlegd en enthousiast lid!
Goedemorgen,

Jou naam komt me idd bekend voor.
Ik wilde het technisch onderlegd nog even voor me houden 🤣
Corollaforum is helaas aardig dood, maar ik kijk nog steeds geregeld en ben nog moderator daar. Ik denk dat ik nog wel een corollaclub meeting wil op zetten volgend jaar. Eens kijken of er dan nog animo voor is. Aangezien de corolla facebook nog wel groeit kwa aantal leden hoop ik er nog wel wat leven in te blazen. En aangezien ik zelf niks Japans meer reed kon ik het niet eerder doen. Een corolla meeting organiseren en zelf aankomen met een porsche kan natuurlijk niet 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Namssam
Goedemorgen,

Afgelopen donderdag was het zo ver. Ik kon gaan kijken bij de lexus Is-F. Na een rit van 2 uur en 45 minuten kwamen we eindelijk aan in Zeeland. Het was een stukje toeren maar dan heb je ook wat. Kwam op een grote stuk land terecht met heel veel ruimte en huizen op het zelfde perceel. Toen ik kwam aanrijden stond er al een Audi SQ8 en een Bmw X5. Even later kwam de eigenaar van de Is-F aanrijden in een nieuwe landrover Defender V8. Dus het was wel duidelijk dat geld geen probleem was.
Maar goed daar kwamen we niet voor. De Is-F stond netjes binnen en daar naast stond ook nog even een porsche 911 cabrio van het laatste type. De Is-F even binnen bekeken en toen naar buiten gereden. Alles zag er prima uit technisch gezien. Aangezien ik zelf een automonteur ben heb ik zelf even de zwakke punten bekeken en dat was allemaal dik in orde.
De proefrit was goed, auto doet wat die moet doen en voelt erg goed aan.
Na de proefrit nog even zitten bakkelijen over de prijs. Want die had meneer woensdagochtend even 1250 euro meer gemaakt ivm veel animo op de auto....

Dit vond ik niet zo netjes maar heb er toch nog een heel stuk weer vanaf kunnen lullen ivm wat steenslag en een sterretje in de voorruit.
De rit naar huis was goed. Gewoon netjes 100 en 130kmh gereden. Verbruik van de 5.0 V8 vind ik best netjes. 9.4 liter op 100km

Nu een paar dagen verder en een iets hoger verbruik heb ik er nog steeds veel plezier van. En het geluid.... geweldig gewoon.

Er gaat van het winter nog wel het 1 en ander verbeter worden omdat het niet naar me zin is.
 

Bijlagen

  • 20240831_141728.jpg
    20240831_141728.jpg
    717,5 KB · Weergaven: 44
Gefeliciteerd met deze geweldige auto!
Ik heb in mijn zoektocht destijds toen ik mijn IS300h nog had geworsteld met de keuze tussen weer een IS-F en de huidige LS. Wat een geweldenaar was dat toch. Idd dat heerlijke motorgeluid en top wegligging. Maar toch de LS gekozen, de enige overeenkomst tussen die 2 is het basis V8 motorblok, comfort op mijn leeftijd is dan belangrijker. En mijn wederhelft kon de IS-F nooit waarderen (harde brompot:ROFLMAO:).
 
  • Leuk
Waarderingen: Robbie F
Geweldige wagen, veel plezier en veiligheid gewenst Rob.

Hopelijk maak je ook een Project pagina aan, al is het maar voor kleine dingetjes en wat foto's (want vooral van dat laatste, daar zijn er hier liefhebbers genoeg)