Roest op een IS200

16 dec 2009
117
0
16
Heren

Na de vakantie terug gekomen en eens de auto wat kritisch bekeken. Helaas kwam ik tot de ontdekking dat we een roest plekje hebben en het lijkt van binnen uit te komen, hebben jullie hier eerder mee te maken gehad een lexus met roest?
Locatie is aan de rechterzijde aan de zijskirt onder de deur voor de passagiers achterin.
Ik heb een Email gestuurd naar de importeur maar heb er een zwaar hoofd in!
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Voor een paar 10tjes bij de grossier, een elektronische plamuur onderschepper. Werkt perfect, piep piep, PIEP!! dat is dus plamuur :D
 
16 dec 2009
117
0
16
kwp zei:
ronaldveen1984 zei:
Alan zei:
dat is wel rot dan o_O heeft die ook echt schade gehad dan

niet dat ik weet, waarschijnlijk bij de orige eigenaar. De lak rond die plek is dikker als op de rest van de auto


Dorpels en onderkanten van deuren zijn vaak dikker gespoten en vaak ook met een soort grondverf van bitumen. Kijk even of de verf structuur op de hele dorpel van voor naar achter het zelfde is, vergelijk dit ook even met de andere kant. Mocht je hierover twijfelen moet je gewoon langs een schadebedrijf gaan voor hun expertise.
Als jouw dealer jou niet in je gelijk stelt en jij twijfelt hieraan moet je even langs een andere (desnoods Toyota) dealer gaan. Je moet je niet af laten schepen want dit is wel een serieus probleem als het geen oud zeer is.



gr. koen

aan de andere zijde en 5cm verderop is het niet zo het is een stukje van 5 bij 4 wat dit vertoont en de lakdichte is over de gehele dorpel gemeten en ook dit was niet hetzelfde

gr ronald
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Bij het wassen van m'n IS deze week, merkte ik dat er boven de voorruit wat roest is ontstaan. Zoals het er na uitziet, lijkt dit door steenslag te zijn gebeurd. Ik denk dat ik het gemist heb bij het bekijken van de auto in de showroom, aangezien rondom de schade de lak wat begint te bubbelen en de auto nog geen 2 maanden in bezit is.

Heeft iemand tips hoe deze kleine plekjes aan te pakken? Ik weet niet of het helemaal de moeite /geld waar is om naar een schadeherstel bedrijf of de Lexus Dealer te gaan om het te repareren.
 
16 dec 2009
117
0
16
ik laat de mijne zaterdag spuiten en hoop er dan vanaf te zijn, ik zou zeggen dat t t geld zoiezo waard is. Als het helemaal door roest krijg je lekkage's. Deze schade onstaat eigenlijk door het plaatsen van een nieuwe ruit, dit gebeurde voorheen mbv een trekveer tegenwoordig door een rubber. ik ziu de schade wel laten herstellen of zelf doen.
Ik laat het hier bij een garage doen omdat t finacieel iets aantrekkelijker is dan bij de dealer!

ThinlaneT zei:
Bij het wassen van m'n IS deze week, merkte ik dat er boven de voorruit wat roest is ontstaan. Zoals het er na uitziet, lijkt dit door steenslag te zijn gebeurd. Ik denk dat ik het gemist heb bij het bekijken van de auto in de showroom, aangezien rondom de schade de lak wat begint te bubbelen en de auto nog geen 2 maanden in bezit is.

Heeft iemand tips hoe deze kleine plekjes aan te pakken? Ik weet niet of het helemaal de moeite /geld waar is om naar een schadeherstel bedrijf of de Lexus Dealer te gaan om het te repareren.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Onlangs heb ik een ongelukje op een camping in Belgie gehad waar door een wintvlaag een partytent op het dak van m'n IS is gevallen met een vrij diepe kras tot gevolg. Uiteraard zonde, maar goed dat ik m'n dak nog niet heb laten schuren en ovespuiten.

Bij nader onderzoek kwam ik er achter dat er nog wel meer roestvorming op de carroserie zit. O.a. op de kop van m'n motorkap, rond de rand, over de gehele breedte van de grill. Het lijkt me sterk dat dit alleen steenslag betreft, want dan is het wel heel gelijkmatig gebeurd. Vreemd blijf het wel. Binnenkort ga ik het even behandelen. Zijn er middelen die wat dikker/steenslag vaster zijn waarmee ik het kan behandelen.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Excuses voor m'n late reacties. Na enkele maanden die in het teken stonden van de geboorte van m'n dochter, maar weer eens aan de slag met de IS200. Zie bijlage voor wat fotos van de roest op m'n IS. Dit is overigens niet het enige, maar het geen wat ik spoedig wil gaan aanpakken.
Wat betreft de plekjes op het dak (op 2 van de 3 foto's) wil ik de boel nu even aanpakken met Fertan en vervolgens een lakstifje + blanke lak. Ergens in de lente of zomer wil ik het dak laten overspuiten of laten wrappen.

Wat betreft de motorkap, wil ik eigenlijk eigenlijk het zelfde doen. Een hoop schade (steenslag) is door vorige eigenaren van de auto een beetje bijgestipt met een lakstifje, maar daaronder en erom heen begint het alweer te roesten. Ik moet nog even bedenken hoe ik dat ga aanpakken. De hele kap spuiten is misschien een beetje te veel van het goede.

Heb jullie toevallig goede ervaring met een roestomvormer (ala Fertan)? Is het ook een beetje te doen met gelakte metaal delen? Om zoveel mogelijk roest weg te schuren hoor ik verschillende verhalen, de ene gebruikt een hele fijne korrel ala polijstpapier, de ander gaat voor een grovere korrel. Jullie toevallig daar ook ervaring mee?
 

Bijlagen

  • 2013-03-06 13.05.55.jpg
    2013-03-06 13.05.55.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 46
  • 2013-03-06 13.08.44.jpg
    2013-03-06 13.08.44.jpg
    124,2 KB · Weergaven: 48
  • 2013-03-06 13.09.05.jpg
    2013-03-06 13.09.05.jpg
    125,3 KB · Weergaven: 48