Ruitenwisserbladen vervangen, hoe en waar?

essersaive

Nieuw hier
20 apr 2024
2
0
1
De ruitenwisserbladen van mijn Lexus UX 250H zijn versleten en moet vervangen worden. Moet ik voor die speciale fraaie ruitenwissers extra naar de Lexis dealer? Enig idee over de kosten? En kan dat zonder afspraak vooraf?

Inmiddels ontdekt dat ik ze in een 'onderhoudsstand' kan zetten (binnen 45 sec na uitzetten contact hendel ruitenwisserstanden 2 sec helemaal naar boven). Maar ik krijg de bladen helaas niet los. Wat is de truc....?
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
263
153
43
De ruitenwisserbladen van mijn Lexus UX 250H zijn versleten en moet vervangen worden. Moet ik voor die speciale fraaie ruitenwissers extra naar de Lexis dealer? Enig idee over de kosten? En kan dat zonder afspraak vooraf?

Inmiddels ontdekt dat ik ze in een 'onderhoudsstand' kan zetten (binnen 45 sec na uitzetten contact hendel ruitenwisserstanden 2 sec helemaal naar boven). Maar ik krijg de bladen helaas niet los. Wat is de truc....?
Ik kan je zo snel niet helpen, maar weet je zeker dat ze versleten zijn? Ik maak ze regelmatig schoon met keukenrol en glassex. Werkt goed. Bij mij gaan ze jaren mee en de UX is zo oud nog niet. Of je gebruikt ze te vaak terwijl het glas droog is?
 

MVR

Nieuw hier
9 apr 2024
9
19
3
Als het goed is moet je een lipje loshalen daarvoor, zie het filmpje vanaf 0:30: