RX exécutive in plaats van UX

  • Onderwerp starter Onderwerp starter PJL
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

PJL

Actief
29 jun 2015
169
66
28
Ik ben sinds een paar weken eigenaar van een RX exécutive, bouwjaar 2020 en net ingereden (45k). Hoewel ik mijn UX pas een jaar geleden aanschafte en destijds de RX te groot vond, rijd ik nu toch in de grote luxe RX. Problemen met een onderdaan hadden tot gevolg dat ik niet meer paste in mijn UX. Ik zocht zo diep mogelijke zetels en voldoende beenruimte voor mijn nu bionische been. Heel even getwijfeld tussen een RZ en een RX en dus gekozen voor de RX. Ik verwacht dat op elektrisch gebied nog veel gaat veranderen. De enorme afschrijving op de RZ na 1 jaar bevestigt wat mij betreft dat beeld.

Ik vond mijn nachtblauwe RX met tabak kleurig interieur in executive uitvoering 700 km ver weg. Toevallig bij de concessionnaire die de UX had geleverd. Heen en weer op één dag was in twee comfortabele auto's geen probleem, mede dankzij de fraaie autoroutes.

De RX werd in nieuwstaat opgeleverd. Knap hoe de auto zo goed schoon wordt gemaakt. Er lijkt nooit iemand achterin te hebben gezeten. Ook voorin geen enkel gebruikssporen.

Ik had eerder diverse GSh's. Het fraaie zescilindergeluid bij het vragen van veel vermogen komt mij dus bekend voor. Op de terugrit even op zeer illegale snelheid gereden (geen ander verkeer en geen controles...). De RX geeft dan -uiteraard- geen krimp. Met de huidige buitentemperatuur hier (40⁰ vandaag) levert het dubbelglas in de zijruiten extra confort. ML geluid uit alle hoeken en gaten maakt het geheel af.

Ik was onverwacht blij met de UX, die rijdt als een grotere auto. Deze zeer grote auto, die ik relatief gemakkelijk kan parkeren dankzij mijn invalidenparkeerkaart, maakt autorijden tot een nog groter plezier.
 

Bijlagen

  • 20240728_125313~2.jpg
    20240728_125313~2.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 63
  • 20240728_125232~2.jpg
    20240728_125232~2.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 61
  • 20240728_201030.jpg
    20240728_201030.jpg
    2,8 MB · Weergaven: 60
Ik vergat nog te melden dat deze hoogpotige limo werd geleverd met 6 jaar volledige fabrieksgarantie. Dus tot 10 jaar alleen onderhoud. Was mooie zomeractie van Lexus France.
 
Van harte gefeliciteerd, ik vind het een bijzonder mooie kleur combi, logisch, want ik heb vrijwel dezelfde ;), hier in NL heet deze versie "President"
 

Bijlagen

  • Lexus1 (3).jpg
    Lexus1 (3).jpg
    637,6 KB · Weergaven: 19
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S en D43m0n
Dat is de combinatie die ik ook zou kiezen mocht ik ooit voor een RX gaan. Prachtig.
Heeft deze versie dubbel paneelglas in de voorste zijruiten?