Samenwerking Tesla en Toyota

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tesla Motors en Toyota Motor Corporation zijn voornemens om z??r intensief samen te werken bij de ontwikkeling van nieuwe, betaalbare volledig elektrische auto?s, ook wel EV?s genoemd. Toyota neemt daartoe een belang van 50 miljoen dollar in Tesla, dat bekend is geworden door de productie van krachtige volledig elektrische sportauto?s. Ook willen Tesla en Toyota samen onderdelen ontwikkelen en werken aan het opzetten van productielijnen en technische ondersteuning.

?De technologie die Tesla heeft ontwikkeld heeft heel veel potentieel en ik ben bijzonder onder de indruk van Tesla?s toewijding op het gebied van monozukuri; Toyota's aanpak van de productie?, legt Toyota president Aiko Toyoda de voorgenomen samenwerking uit. ?Ik ben er van overtuigd dat het partnership met Tesla ?n de intensieve samenwerking in een joint venture ons beide sterker maakt.?

Tesla wil leren van Toyota?s kennis en expertise
?Toyota is een bedrijf dat gebaseerd is op innovatie, kwaliteit en inzet voor duurzame mobiliteit. Het is een eer en een krachtige bevestiging van onze technologie dat Toyota kiest om te investeren in Tesla', stelt Tesla CEO en medeoprichter Elon Musk. "We kijken ernaar uit om te leren en te profiteren van de kennis van Toyota, hun fabricagemethodiek en hun productie-expertise."

Toyota en Tesla: samen werken aan betaalbare schone techniek
De samenwerking tussen Tesla en Toyota sluit naadloos aan op een van de belangrijkste uitgangspunten die Toyota in 1937 bij haar oprichting formuleerde: Een bijdrage leveren aan de maatschappij. En vanuit die gedachte zoekt Toyota voortdurend naar betaalbare en gebruiksvriendelijke technieken die auto?s steeds schoner maken. Vanuit die filosofie werd ook de Full Hybrid Toyota Prius geboren. Inmiddels heeft Toyota al meer dan 2,4 miljoen schone Full Hybrids gebouwd. Bovendien is Toyota vorige maand begonnen met een pilot van Full Hybrid Plug-in Prius?en en tegen 2012 wil Toyota de eerste volledige EV?s op de markt te brengen. Tesla wil op zijn beurt betaalbare elektrische auto?s gaan produceren. Door nauw samen te werken, zien beide partijen grote synergievoordelen. De exacte invulling van het partnership wordt de komende tijd bekeken.

Hoe denken jullie er over?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Zo'n samenwerking werpt in de toekomst alleen maar vruchten af, denk ik.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik hoop dat die elektrische auto's nog heel lang stinkend duur blijven. Mij zul je nooit in zo'n ding zien zitten en rijden. Ik heb er helemaal niks mee en ook niet van die poeplelijke Prius. Zolang ik het kan en wil betalen een V-8 onder de kap. Elektra is voor afvalwagentjes van de gemeente. Zolang die dingen na 100 km stil staan koopt geen hond zoiets.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Sjit, als er 400pk uit komt teken ik wel voor zo'n boormachine op wielen hoor :!: :lol:

En het leuke van elektra, het koppel :D :twisted:
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Op waterstof rijden lijkt me veel leuker en praktischer.

Het is toch niks, als je altijd je auto aan het stopcontact moet zetten. En met loodzware (slecht voor het milieu) accu's moet rondrijden. En als het vriest buiten halveert je actieradius.. Laat ze eerst maar een batterij voor een mobiele telefoon ontwerpen die langer dan half uur meegaat, wanneer ik alle opties gebruik. (3G, GPS, etc.)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Waterstofcellen zullen gewoon gebruikt gaan worden met een electromotor. Dat is het meest efficient.

Ik moet zeggen zo'n Tesla die in 3.9 naar de 100 trekt is zeker niet fout. Ik rij ook liever in een V8 of een V10, maar voor het forenzen en in de file staan is het voor mij niet zo'n slim idee.
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Ik mis dan toch wel het geluid bij een elektromotor... misschien dat er bij het optrekken een mp3?tje kan worden afgespeeld ;-)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik vind het wel een kick geven hoor, iets wat heel stil is en als de ziekte trekt. gebrul mag wel, maar dan moet het een sport wagen zijn, of een oud Amerikaans vod

Ter illustratie, ik vond het prachtig dat je de LS400 bijna niet hoorde als je hem intrapte. nu ik het luchtfilter huis een behandeling heb gegeven brult hij er tamelijk overheen. Iets wat ik snel weer ongedaan ga maken :lol:

Sorry hoor, maar bij een Luxe auto kan het voor mij niet stil genoeg. Ik vond de LS400 al tegen vallen kwa geluidsdemping van omgevings geluid en windgeruis. Ik had grote verhalen gehoord van destijds de stilste auto ter wereld. Dus ik had wel iets verwacht wat twee keer zo stil zou zijn als mijn Cadillac, Not :cry: Maar maakt niet uit, hij is als nog wel tamelijk rustgevend hoor, kan er wel mee leven :p :wink:
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Bij normaal optrekken, wil ik een laag geluid horen, maar bij vol gas mag de auto wel een mooi geluid laten horen. Mijn IS200 had ik ook iets stiller verwacht, maar wat een lekker geluid als je het gaspedaal vol intrapt.