Schade gehad

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Alex69

Nieuw hier
6 apr 2025
7
23
3
Hoi, onlangs heeft er iemand tegen de achterbumper van mijn NX gereden. Nu is de auto voorzien van een nieuwe bumper ivm krassen in het plastic. Ik zie en voel dat dit veel slapper materiaal is. Bovendien zit het ook niet super vast. Ik ga morgen eerst de verzekering bellen over hoe hier mee om te gaan. Vraag; is het zwarte onderste gedeelte een los onderdeel tov het gespoten deel? Of is dit 1 geheel?

Stomme vraag van mij, maar zijn er aftermarket bumpers te krijgen voor een wat zeldzamere wagen als de NX? Voor een 13 in een dozijn Polo snap ik dat wel.
En als er al aftermarket onderdelen zijn, zijn het dan niet gewoon onderdelen van de OEM leverancier zonder Lexus logo?

Van de mijne is de voorruit vervangen bij Carglass met een OEM Lexus exemplaar, normaal ploppen ze er een merkloos exemplaar in maar die was niet leverbaar voor de mijne. Niet interessant genoeg omdat de aantallen te laag zijn...

Trouwens, het is logisch dat de nieuwe bumper wat zachter aanvoelt, het kunststof is nog nieuw en hardt vanzelf uit na enkele jaren. (weekmakers gaan er uit)
Een bumper hoort iets mee te veren, doet de mijne ook.

Bedankt voor de reacties maar de vraag is eigenlijk of de bumper normaal uit 2delen bestaat. Hij lijkt nu iig uit 1 deel te bestaan. Volgens schadehersteller gebruiken ze alleen originele onderdelen. Bijna €2300,-🫣. De kleur is wel goed gelukt. Parkeersensoren werken ook niet volledig. Toppers.

Een achterbumper (origineel) voor een IS300h lijkt uit twee delen te bestaan, maar het is toch echt een deel. Dit zal voor een NX niet veel anders zijn, aangezien Lexus veel proces- en productoptimalisatie doet.

• Leuk
Waarderingen: Alex69
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Alex69
Dank, ik heb gisteren onder de auto gekeken en zie nu dat het idd 2 delen zijn. Zie dat ze de oude plastic clipjes gebruikt hebben en die klemmen niet meer afdoende . Als de Lexus dealer ook 2 delige bumper monteert dan zal het wel kloppen.