schudden in vooronder

IkrijdtookLexus

Nieuw hier
24 mrt 2024
3
0
1
Sinds vorig jaar, nu bijna een jaar geleden rijdt ik een Lexus CT 200h. Met tussenpozen merk ik dat wanneer ik een bijvoorbeeld op een provinciale weg rijdt en bij verkeerslichten af wil slaan, nadat ik wel of niet stil heb gestaan en door de bocht ga en iets gas geef in het vooronder (soms hevige) trillen waarneem. Het stuur trilt niet maar het lijkt dan of de motor kort onregelmatig loopt of dat er misschien niet geschakeld wordt? Dit betreft een aantal seconden. Helaas kwam het niet meer voor toen ik met deze klacht bij de dealer kwam, monteur heeft meegereden. Herkent iemand dit probleem? Hoop op een reactie van een van de leden of een monteur die dit herkent, bedankt alvast!
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
246
144
43
Sinds vorig jaar, nu bijna een jaar geleden rijdt ik een Lexus CT 200h. Met tussenpozen merk ik dat wanneer ik een bijvoorbeeld op een provinciale weg rijdt en bij verkeerslichten af wil slaan, nadat ik wel of niet stil heb gestaan en door de bocht ga en iets gas geef in het vooronder (soms hevige) trillen waarneem. Het stuur trilt niet maar het lijkt dan of de motor kort onregelmatig loopt of dat er misschien niet geschakeld wordt? Dit betreft een aantal seconden. Helaas kwam het niet meer voor toen ik met deze klacht bij de dealer kwam, monteur heeft meegereden. Herkent iemand dit probleem? Hoop op een reactie van een van de leden of een monteur die dit herkent, bedankt alvast!
Jammer dat je die ervaring hebt. Het klinkt mij onbekend. Het is wel handig om even het type CT200h, bouwjaar, km stand en dealer onderhoud wel/niet te vermelden zodat we wat gerichter kunnen meedenken ;)
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
621
93
De klacht is zodanig vaag dat deze vele oorzaken kan hebben. Om eens een paar te noemen:

- versleten homikineet in een van de aandrijfassen
- versleten motorsteun
- storing in het brandstof-, ontstekings- of EGR systeem

Ik zou proberen om wat duidelijker te krijgen wanneer het euvel zich (af en toe) voordoet. Je zegt dat het bij afslaan na stilstand optreedt. Als je stil staat, staan de wielen nog steeds rechtuit of al reeds uitgedraaid om de opdoemende bocht te maken? Of maakt dat niet uit? Maakt het uit of je veel of weinig gas geeft?

Wellicht kun je proberen de kwaal op een vrij lege parking te reproduceren en als je daarin slaagt, de klacht nog eens aan de monteur te demonstreren. Op basis van de nu beschikbare informatie is er weinig dat in een bepaalde richting wijst. Dat er iets niet goed is, is uiteraard wel duidelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie

ErwinCT

Hoort erbij
13 sep 2023
30
21
8
Hevig trillen is het bij mij niet maar ook ik ( ook op dit forum gemeld eerder) voel een trilling vooral bij het weg rijden. Als ik heel langzaam optrek merk ik het niet echt. Bij iets meer gas geven voel ik de eerste meters een lichte trilling. Ik heb nog garantie dus ga hier ook terug naar de dealer ter controle. Niet schrikbarend maar vind het toch licht irritant.
 

mailliW

Nieuw hier
28 jan 2024
11
9
3
Hoelang is het geleden dat de auto is gestart als je dit probleem hebt? (edit: en dan bedoel ik dat de auto een aantal uur heeft stilgestaan. Even tanken en dan weer starten telt hierbij niet als "start".)
Wat is de buitentemperatuur als het probleem zich voordoet?
Welke type brandstof gebruik je?
 
Laatst bewerkt: