Shell V-Power benzine RON98 ?

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Wat ik dus niet zo goed begrijp.... ik lees veel dat V-Power voor 95% RON95 was en voor 5% RON98.
dus een iets hoger octaan gehalte... ( op de pomp hier stond gewoon 95 )
in veel verhalen nu... lees ik dat ze van RON97 naar RON98 gaan...
maar in mijn beleving was V-Power nooit RON97.

heeft iemand hier een bevredigend antwoord op ? :)
 

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Wat ik dus niet zo goed begrijp.... ik lees veel dat V-Power voor 95% RON95 was en voor 5% RON98.
dus een iets hoger octaan gehalte... ( op de pomp hier stond gewoon 95 )
in veel verhalen nu... lees ik dat ze van RON97 naar RON98 gaan...
maar in mijn beleving was V-Power nooit RON97.

heeft iemand hier een bevredigend antwoord op ? :)

Was zeker geen RON 98 of 97, mijn oude zwaar opgefokte Suzuki Bandit 1200 (hoge compressie) liep alleen mooi op RON 98, alles eronder was pingelen en andere gekke zaken (zoals niet willen doorhalen naar max RPM etc etc). Deze Bandit liep voor geen meter op V-Power. Bij motorrijders is V-Power gewoon bekend als een dure RON 95.
Bandit liep echt alleen goed op BP Ultimate (echt Ron 98) en Esso Supreme+
Heb trouwens in het verleden al getest of het brandstofverbruik bij de IS aan te passen is door gebruik van V-Power. Dit gedaan over meerdere tankbeurten met de diverse benzine soorten en merken (Shell vs BP). IS loopt het mooist op normale Shell (Ron95) en er is geen verbruiksverschil met V-Power. Echt letterlijk 0% verschil.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Tsja het is ten slotte een bericht uit niet geheel onafhankelijke bron... Kijk alleen maar naar al die marketing kreten: "Laboratoriumtesten hebben aangetoond..." "betere ontstekingskwaliteit" En dan ook de kleine lettertjes: "Daadwerkelijke effecten en voordelen kunnen vari?ren" en "Er worden geen garanties afgegeven." Het klinkt mij allemaal heel erg in de oren als: "Nieuw en verbeterd, wast nu n?g witter!"

Een hoger octaangetal heeft alleen nut als je de compressie van je motor gaat verhogen en hoevelen van ons zullen dat ooit (kunnen) doen? Ik zou dit gewoon links laten liggen.

Jarno
 

St Moritz

Nieuw hier
12 apr 2016
18
0
1
Naar mijn weten is V-Power sinds een jaar of 10 RON96. Daarvoor was het 98 en nu wordt het weer terug 98 omdat ze hoogstwaarschijnlijk terrein verliezen aan BP die wel een echte 98 levert terwijl zowat de hele Nederlandse vloot met een turbo rijdt en de vraag naar 98 steeds toeneemt. Shell levert in Italie "Shell Racing 100". Jep waarschijnlijk door een samenwerking met Ferrari wordt Italie door ons Nederlandse Shell voorzien van "RON100" SUPER!
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Een hoger octaangetal heeft alleen nut als je de compressie van je motor gaat verhogen en hoevelen van ons zullen dat ooit (kunnen) doen? Ik zou dit gewoon links laten liggen.

Jarno

Nou ja eind Maart komt bij mij de Compressor erop..en dan zou ik graag op RON98 overstappen. Vandaar de interesse :)
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Naar mijn weten is V-Power sinds een jaar of 10 RON96. Daarvoor was het 98 en nu wordt het weer terug 98 omdat ze hoogstwaarschijnlijk terrein verliezen aan BP die wel een echte 98 levert terwijl zowat de hele Nederlandse vloot met een turbo rijdt en de vraag naar 98 steeds toeneemt. Shell levert in Italie "Shell Racing 100". Jep waarschijnlijk door een samenwerking met Ferrari wordt Italie door ons Nederlandse Shell voorzien van "RON100" SUPER!

Klopt, in Duitsland hebben ze dit ook ! Ook al eens getankt onderweg naar mijn vakantie adres :)
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Heb trouwens in het verleden al getest of het brandstofverbruik bij de IS aan te passen is door gebruik van V-Power. Dit gedaan over meerdere tankbeurten met de diverse benzine soorten en merken (Shell vs BP). IS loopt het mooist op normale Shell (Ron95) en er is geen verbruiksverschil met V-Power. Echt letterlijk 0% verschil.

Nou ja... als ze nu dus wel daadwerkelijk RON98 gaan voeren ! Maar daar ben ik nog niet helemaal uit dus :)
 
21 jan 2014
250
17
0
Reclame babbel van de PR afdeling... In het kader van: "Wij van WCeend, adviseren WCeend.
De kwaliteit van de Nederlandse handelsbrandstoffen is zo hoog dat het geen verschil zal maken waar je je standaard auto op stookt. Mijn IS300 liep altijd op TinQ of Tango al naar gelang wie het goedkoopste was. Nooit 1 klap verkeerd.
Bij motoren met een verhoogde werkdruk, turbo / mechanische compressor of verhoogde compressie (pakmbeet) boven de 10,5 : 1 zou het wel verschil kunnen maken.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Vroeger (heel lang geleden) kon je wel verschil merken, ik weet nog dat ik met een Ford Consul naar Spanje ging, toen de Nederlandse super in Frankrijk werd gemengd met de Franse super was de auto niet meer vooruit te branden. Dat was erg fijn in de Pyrenee?n.

Met in mijn achterhoofd het idee dat er iets kapot aan het gaan was heb ik tijdens de Super tankbeurt een of ander Wynns performance goedje aan de benzine toegevoegd, en verdomd, na tien kilometer reed die Ford weer als een nieuwe.

Met mijn vorige auto (Prius) ook wel eens wat geprobeerd (V-power enz.), maar die liep volgens mij op welke benzine dan ook altijd exact hetzelfde.
Ik vermoed dat onze IS300h het ook niks uitmaakt, tenzij je er diesel ingooit, daar houd die dame niet vast niet van.
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Idd op de diesel na, zal het weinig verschil uitmaken. Met een hoger octaan getal kan de motor iets beter reageren op het gas. ( Ik tank altijd 98). USA rijdt met octaan 87 ofzo. En de auto's van nu hebben een motormanagement systeem die het regelt d.m.v. de klopsensor e.d. Die Ford Consul ( heb ik ff moeten googlen:D) dus niet. Die had alleen een ontstekings vervroeging in de verdeler denk ik?