Slecht lichtbeeld.

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Ik heb mijn IS250 nu een paar weken. Ben er heel tevreden over. Echter het lichtbeeld van de halogeen lampen is een echte achteruitgang ten opzichte van mijn vorige auto.( ook halogeen)
Vooral aan de bestuurderszijde is het beeld zeer " kort". Ik wil mijn lampen binnenkort even opnieuw laten afstellen, echter denk ik dat het misschien niet voldoende zal zijn. Misschien moet ik wel xenon overwegen. Al heb ik geen zin om in de oem kapjes te boren. Zijn er al mensen bekent met led aftermarket lampen? Deze kun je gewoon wisselen zonder extra balasten e.d.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik heb zelf geen IS maar vond mijn lichtbeeld ook matig vergeleken met mn vorige auto
omdat ik lens koplampen heb en op de meeting wat info kreeg over welke heb ik een setje Xenon en wat een verschil , echt goed
daarintegen zijn die nieuwe LED lampen een stuk "cleaner" geen draden en ballast meer maar nog wel aan de prijs omdat het relatief nieuw is op de aftermarket

overweeg een goedkoop setje xenon , is echt plug and play en ik heb begrepen dat LED het zelfde lichtbeeld geven ...denk wel na wat voor kleur warmte je besteld (Kelvin )
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Waarom zou je moeten gaan boren in de kapjes?... Volgens mij hoedt dat niet meer.. LED is leuk maar de aftermarket setjes zijn nog niet helemaal up to standard is mijn idee... Je kunt beter xenon nemen dan...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
@Alan
Hier kan je jezelf zijn en over je licht fetisj praten 👍🏼



Dank je alor, ik zal er ook gebruik van maken :)

Kort gezegd kan ik alleen maar zeggen dat de projecteren van de IS250 RUK zijn

Zelfs met een Xenon HID setje is het onder de maat, ik heb er een 50watt setje erin zitten en dan komt dit op een acceptabel niveau. Maar een menig duitser auto met oem projector Xenon lampen zijn nog steeds iets feller.

Aftermarket led (zonder boren) geven vergelijkbaar hoeveelheid licht als halogeen lampen, maar er zijn setjes die meer licht geven, maar hiervoor moet je netals xenon wel gaten boren om de draden aan te sluiten die aan de ballast komen te zitten. Als je pech hebt geeft led minder licht doordat deze erg afhankelijk is van welke richting de leds op gericht zijn.

Maar wat houd je tegen om te boren? er zijn hier genoeg leden die al jaren zo rondrijden.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ah bij een IS moet je een gaatje boren ? dat zal dan in dat kap achter de unit zijn
zolang je je unit zelf maar niet lek boort want daar krijg je spijt van ivm condens , maar zoals op deze foto zit er een doorvoer plug bij
hid-bulb-10k.jpg
dit is een willekeurig setje ter ilustratie , en wat kan je gebeuren voor 20 euro , bevalt het niet dan wissel je de boel weer
de leds zijn er met vaste en losse trafo
omdat ik mij kan voorstellen dat de vaste trafo's niet altijd passen
Free-shipping-1set-lot-2800LM-CREE-car-9006-HB4-LED-headlight-car-led-headlight-9006-HB4.jpg
je zou Lince onze sponsor aan kunnen schrijven , omdat dit nog relatief nieuw is
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Ja de LED aftermarket lampen zijn inderdaad nog redelijk nieuw. Misschien is het nog te vroeg voor LED dan. En Hebben ze nog even nodig voor ze hetzelfde beeld als xenon geven. Welke xenon setje zouden jullie adviseren? Je wordt er mee dood gegooid online. Ik zag dat er in de IS H11 zit als dimlicht. Ik heb vroeger een setje 6000k gehad. Echter zou ik nu voor zo OEM mogelijk willen gaan en dan 4300k kiezen. Ja het liefst boor ik zo weinig mogelijk in de IS😉
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je kan hem mailen: info@lince.nl

Informeer even bij hem wat de mogelijkheden zijn.

Maar 4300k is natuurlijk wel het beste, maar deze ogen nog wel een beetje geel. ik zou in ieder geval max voor 6000k gaan.

Gat moet je sowieso boren en de rubberen doorvoerplug is prima voor tegen condens.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
scheeld per merk geloof ik maar ik heb 5000k en dat is wit , 6000 gaat richting de blauw , 4300 is oem en iets geel
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Theoretisch gezien mag een k-waarde kleur niet afhankelijk zijn van merk. Kleurcode staat gewoon vast. Heeft een ander merk een ander kleur, dan klopt het gewoon niet. 4300K geeft wel het meeste licht en is het rustigst voor de ogen.

Heb een actie lopen voor Lexus forumleden:
Klikkerdeklik
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Theoretisch gezien mag een k-waarde kleur niet afhankelijk zijn van merk. Kleurcode staat gewoon vast. Heeft een ander merk een ander kleur, dan klopt het gewoon niet. 4300K geeft wel het meeste licht en is het rustigst voor de ogen.

Heb een actie lopen voor Lexus forumleden:
Klikkerdeklik

Lince Ok top! Bij deze setjes zit al een doorvoerrubber bijgeleverd? En heb je deze setjes ook in 50Wat?
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Doorvoerrubber zit vast aan de lamp, dat zit op elke aftermarket (enkel)xenonlamp. 50W kan ik niet leveren.
 
Laatst bewerkt:

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb mijn laatste 50watt setje uit USA bij de retrofitsource, reken op 200 euro met verzendkosten + invoerrechten btw etc, dus eigenlijk zou je beter de 35watt kunnen nemen van Lince, want je betaalt wel 4/5x de prijs voor de 50watt set. Je moet het maar waard vinden :p

Doorvoerrubbers zijn altijd standaard.
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Ik heb mijn laatste 50watt setje uit USA bij de retrofitsource, reken op 200 euro met verzendkosten + invoerrechten btw etc, dus eigenlijk zou je beter de 35watt kunnen nemen van Lince, want je betaalt wel 4/5x de prijs voor de 50watt set. Je moet het maar waard vinden :p

Doorvoerrubbers zijn altijd standaard.

Dat is inderdaad een groot verschil voor 15 wat ;) Heb ook even gegoogled maar vind ook niet echt een fatsoenlijk setje in 50W. Dan denk ik dat ik voor die van Lince ga.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja hoor, als het nog niet genoeg is, dan kan je altijd nog nadenken over meer te investeren :p maar daar moet je best wel gek voor zijn of alan heten :p