Slechtste review ooit (GS450h)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hube
  • Startdatum Startdatum

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
70
0
Vaak wordt Lexus in een slecht daglicht gezet in bepaalde vooringenomen reviews, maar wel wordt er een vergelijking getrokken met de concurentie en de auto afgerekend op een mening.

Dat er ongefundeerde reviews gemaakt kunnen worden blijkt wel via de volgende link:

http://www.autoweek.nl/video.php?id=1141

Helaas weet de presentatrice van toeten nog blazen en vergelijkt zij de GS450h met een clio-tje (betreffende de kofferbak ruimte). De opmerking dat het elektronisch stabilisatie systeem er voor zorgt dat je op de weg blijft wanneer je te hard uit een rotonde komt bewijst de vorige stelling.

Meestal neem ik niet de moeite om te reageren op reviews van andere websites, maar dit slaat kant nog wal en is echt de slechtste review welke ik ooit gezien heb, zeker wanneer je in acht neemt dat deze door een weekblad gepubliceert is.

Vrij onvolledige review trouwens ook

Ben het na al die jaren wel gewend kritiek tegen Lexus te lezen/horen

Vroeger was het van 'goh, lijkt wel veel op een Mercedes, niet?' :wink:
ik altijd: 'maar dan wel veel beter' :P

Zet vervolgens een S klasse en een LS400 naast elkaar en er komt geen lijn over??n.... De vorm van de achterruit is wel een beetje hetzelfde moet ik toegeven. (S klasse 1980-1990)

Wat opmerkelijk is trouwens dat de LS-en tot en met 2000 geen ruitstijltje hebben in de achterdeur, hierdoor kan het raam alleen niet helemaal volledig naar beneden.

Tja, ze heeft niet gesproken over het exterieur, interieur, techniek, wegligging en prestaties. Maar goed, het heeft weinig nut daar enigzins iets van te vinden. Ik geloof dat haar mandaat was te controleren hoe groen de auto is. En tja als je een GS450h naast een polotje diesel zet dan zal deze iets meer uitstoot hebben. (Hoewel wel een schonere verbranding, maar ja een goede schone verbranding is niet van deze tijd omdat deze bestaat uit oa CO2, dus on-groen. Het is beter om CO en wat metalen de lucht in te slingeren).

Inderdaad de vergelijking met Mercedes is bijna legendarisch te noemen. Iedereen zag wel een Mercedes in de LS400.

Je moet het wel vergelijken met auto's in dezelfde klasse natuurlijk. een clio aanhalen is appels met peren vergelijken, zet er dan een Audi of BMW met dikke Diesel tegenover ofzo

Ik heb dat nooit gezien, behalve de achterruit dan. Vind de zijruiten achter nog altijd een goed opgeschoonde indruk geven zonder tussenstijl, is natuurlijk ook voor de luchtweerstand gedaan (0.29 CW). De auto spreekt mij gewoon meer aan dan een Mercedes.

Maar ik weet nog niet zeker waar ik eerst mee ga klussen, de Cadillac, of de Lexus :?: :?

Ben trouwens wel op zoek naar een nieuwe deur + dorpel, heb geen zin in een donor auto... vind ik ook weer zielig om te slopen :wink: :oops:

Ik kan mij voorstellen dat het slopen van een andere auto mentale problemen met zich meebrengt. ;) Succes met het werken aan de Lexus natuurlijk.

Inderdaad ik heb ook nooit een Mercedes in Lexus gezien. Nog jaren probeerde een vriend van mij, die voor Daimler Chrysler werkt, mij te overtuigen dat de achterkant van de IS200 van mercedes gejat was. Het was hem niet gelukt, want ik kocht de IS200 een paar maanden later. Ik heb hem daarna ook niet meer gezien ;)

Ik moet wel toegeven dat 280 liter voor zo'n bak wel erg weinig ruimte is ook al bakt mevrouw er niet veel van. :?

Hube zei:
Tja, ze heeft niet gesproken over het exterieur, interieur, techniek, wegligging en prestaties. Maar goed, het heeft weinig nut daar enigzins iets van te vinden. Ik geloof dat haar mandaat was te controleren hoe groen de auto is.
Echt "groen" zal een auto nooit worden dunkt me, auto's zullen altijd vervuilen, zowel bij productie, gebruik en verwerking als wrak ongeacht op welke brandstof ze lopen.

Hube zei:
Inderdaad de vergelijking met Mercedes is bijna legendarisch te noemen. Iedereen zag wel een Mercedes in de LS400.
Zelfs mijn LS430 wilt nog wel eens aangezien worden voor een Mercedes. Vindt ik niet erg, een goede Benz is ook een uitstekende auto. M'n wijlen vader heeft ruim 5 ton gereden in zijn 280 SEL uit 1983 op LPG (zelfde motor/transmissie). Dankzij hem ben ik limousine liefhebber geworden dus Mercedes draag ik ook een warm hart toe.

Oh, ik werk nog aan een langdradig introductieverhaal over mij en m'n wagen maar dat is nog niet klaar.

Inderdaad, een Tesla is groen, en toch moet ook hier ergens op een ongroene wijze energie voor opgewekt worden, maar dat kan dan op een centrale plek gebeuren.

Ik heb wat slechtere ervaringen met Audi. Nadat mijn dashboardzekering door bleef slaan, moest ik 150km naar de dichtst bij zijnde dealer rijden (Zuid Afrika) en precies tijdens deze rit besloot mijn waterpomp het te begeven. Het gevolg was dat de hele motor en de turbo gereviseerd moesten worden. Daarna was het een rampen auto. Uiteindelijk heeft de auto mij aan reparaties meer dan het dubbele gekost dan wat deze waard was.

Mercedes zijn mijn ervaringen ook niet erg goed mee. Een nieuwe welke nog geen 1000km op de klok had staan besloot de computer het te begeven. Daar sta je dan 100km van het vliegveld, hopend je vlucht te halen.

In ieder geval hoop ik niet dat je de weg inslaat met de 430, welke ik gehad heb met mij audi. dan kan je de auto beter nu wegdoen.