SMS ontvangen en laten voorlezen door de auto

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Ik heb er maar even een nieuwe topic voor gemaakt ipv hierover door te gaan in het topic mirror link van Allan.

Nadat ik het gisteren helaas niet meer kon reproduceren om SMS binnen te krijgen en door de auto te laten voorlezen (ben er 2 uur mee bezig geweest zonder resultaat)
gebeurde het tot mijn stomme verbazing vanmorgen spontaan weer. Mijn vrouw stuurde mijn een SMS welke de auto
wederom ging voorlezen. Ik was echt weer compleet verbaasd.

Ik heb vanmiddag direct gekeken welke profielen de telefoon dan ondersteund en er zijn 2 profielen welke niet worden ondersteund
welke je ook terug kan vinden in het lijstje met compatible telefoons waarvan Lexus aangeeft dat ze wel geschikt zijn maar wat
dan niet wordt ondersteund. Het SMS ontvangen en voorlezen word volgens de lijst van Lexus bij een I-phone 4s of I-phone 5
niet ondersteund. Evenmin als het emailen ?

Nadat mijn vrouw weer thuis was zijn we vanmiddag samen in de auto gaan zitten en heeft ze mij een 6-tal SMS gestuurd
en deze kwamen allemaal direct keurig binnen in de auto met voorlees functie. Mijn vrouw heeft een I-phone 4.
Waarom het nu opeens dan wel reproduceer baar is weet ik niet. Ik heb gistermiddag nog wel bij de telefoon instellingen
alles aangevinkt op Ja of Automatisch. Dus er staat nergens meer een nee in de instellingen lijst.

Ik ben nu natuurlijk heel erg benieuwd of er al iemand is hier die binnenkomende emails kan lezen of laten voorlezen
in of door de auto? Dat zou dan helemaal toppie zijn want daar krijg ik er per dag nogal wat van.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Ik heb ook al geprobeerd, maar ik krijg geen enkele email voorgelezen. Dat af en toe de sms'en niet worden voorgelezen zou een bekend probleem zijn volgens m'n dealer. Net als het soms vastlopen van het gehele systeem of het uit het geheugen gaan van de favoriete nummers, weerspannige navi etc. Er zou hard gewerkt worden aan een update om alles op te lossen. Of dan emails kunnen voorgelezen worden weet ik niet.
 

bengie

Nieuw hier
11 jun 2014
3
0
0
Ter info: Voor iPhones (getest met iOS 7.1) moet je een extra instelling doen bij Bluetooth om je SMS/mails te laten voorlezen.

Let op: Berichten en Mails moeten ook in de lijst van Berichtencentrum (Notification Center) staan bij de geactiveerde apps

Instellingen > Bluetooth > 'kies hier het profiel dat met je Lexus verbindt en tap op het i icoon" > "vink aan: toon meldingen"

English: Settings > Bluetooth > " choose profile/device that connects with your Lexus and tap the i icon" > "check: show notifications"
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Bovenstaande klopt helemaal. Ik had een I-phone 4s en toen werkt SMS voorlezen maar telefoon crashte. Ik koop een I-phone 5s en het werkte niet meer. Afgelopen weken had ik geen tijd om me hier in te verdiepen en toen las ik bovenstaand bericht 3 dagen geleden. Ik heb deze aanwijzingen gevolg en nu leest de auto met de Iphone 5s de SMS berichten weer voor. Toppie dus!