Software Update voor Premium Nav (13MM)

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Iemand een idee waar ik nog aan een software update voor het multimedia systeem van mijn Lexus IS 300h kan komen? Op verschillende fora gelezen dat de software updates via Lexus-Tech.eu te downloaden zijn maar daar zijn alleen nog updates voor de andere multimedia systemen (13CY, 15CY) te krijgen en niet voor het Premium Nav (13MM) systeem.

Screenshotje ter verduidelijking:
1700147863323.png

(Hier staat de 13MM dus niet tussen? Hoe dan?)

Voor alle duidelijkheid: ik hoef geen update van de kaart (die gebruik ik toch niet) maar wel van de software aangezien mijn bluetooth niet altijd even betrouwbaar werkt.

Sinds enkele weken trotse bezitter van de IS300h. Toch waren een paar dingen waar aandacht aan besteed moest worden.
Zoals onder andere het multimedia systeem. Ik heb hem gisteren zelf geupdate naar (VD12104B) - gedownload via lexus tech site.
Precies die update zoek ik!
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
380
63
Is het niet zo dat de software updates meekomen met de map updates? Staat mij uit het verleden met een Toyota iets van bij maar ik weet het niet zeker....:unsure:

Stapje verder; als je kijkt bij "Eigenaar" dan staat er een optie "Bluetooth", dan kun je je type auto selecteren en dan verschijnen er voor de IS300h 3 types, daar moet je ff kijken, vgm staat 'ie daar wel tussen....
 
Laatst bewerkt:

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Is het niet zo dat de software updates meekomen met de map updates? Staat mij uit het verleden met een Toyota iets van bij maar ik weet het niet zeker....:unsure:
Jep, met een nieuwe kaart krijg je ook een software update. Maar een losse software update moet ook kunnen.

Stapje verder; als je kijkt bij "Eigenaar" dan staat er een optie "Bluetooth", dan kun je je type auto selecteren en dan verschijnen er voor de IS300h 3 types, daar moet je ff kijken, vgm staat 'ie daar wel tussen....
Jep, daar heb ik ook gekeken maar kun je checken met welke toestellen de bluetooth compatibel is. Staan nog hele recente telefoons tussen dus iemand bij Lexus test nieuwe toestellen op zulke oude auto's? Helaas geen mogelijkheid om de software te downloaden.
 

Richie

Hoort erbij
1 aug 2023
34
50
18
Ik had dezelfde vraag, uiteindelijk de navigatie en software geüpdatet bij Lexus zelf, als ik bij software-versie kijk is er niks veranderd.
Heb bovenstaande stappen via de Lexus-site ook gevolgd, geformatteerde USB-stick erin, op meerdere manieren geprobeerd (mapnaam, etc.) maar zonder resultaat.
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Ik heb uiteindelijk elders een software update gevonden, op een USB stickje gezet en de update gedaan. Mijn multimediasysteem draait nu op de meest recente software in plaats van één van de eerste versies uit 2013. Ik hoop vooral dat de bluetooth wat stabieler zal zijn; de tijd zal het leren.