spook spiegels

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Al een tijdje heb ik last van de volgende vreemde storing in mijn linker buitenspiegel,
als de auto enkele dagen in de garage heeft gestaan veranderd de afstelling en staat
mijn spiegel verkeerd

1 x de spiegels in en uitklappen en dan staan ze weer in de goede afstelling.

Dit gebeurt enkel als de auto enkele dagen stil heeft gestaan,
nu lig ik hier niet echt wakker van, maar vraag mij toch af
Hoe is dit mogelijk en wat kan je er eventueel aan doen ?

Moet ik nu de spoken uit mijn garage gaan verjagen of :angel:
zou het iets elektronisch zijn , want elektronica kan rare dingen doen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Misschien staat je auto op een aardstraal? :p

Maar buiten dat, ik kom wel artikelen tegen over de b-spiegel die van positie verandert na een aantal dagen, of tijdens contactpositie sleutel. De 'truc' lijkt dan idd de memory knop gebruiken en in/uit klappen spiegels.

Ik heb er (nog) geen harde oplossing voor gezien, behalve dan suggesties om de spiegel-ECU te resetten door de zekeringen eruit te trekken (schijnt dat daar meerdere zekeringen toe bijdragen). Vraag is of je daar zin in hebt en of het helpt..

Een ander artikel sprak over een procedure m.b.t. resetten autosleutels-geheugen, geen idee of dat ook bij jou van toepassing is. Er lijkt me wel een link te liggen tussen de auto een aantal dagen niet gebruiken en stroomvoorziening/geheugen.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
GPS-10 zei:
Misschien staat je auto op een aardstraal? :p

Maar buiten dat, ik kom wel artikelen tegen over de b-spiegel die van positie verandert na een aantal dagen

Aardstralen, aardstralen, volgens mij sta ik op een compleet kerkhof :D

maar bedankt voor de tips, ik blijf wel zo af en toe de in/uitklap schakelaar gebruiken
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Henny,

ze hebben je eindelijk gevonden!! :) hahaha

nee maar zonder gekkigheid, misschien toch even de zekeringen eruit trekken en resetten en misschien zijn het wel ergens contactpuntjes in de spiegel die niet altijd lekker verbinding maken?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Ga de boel binnenkort proberen te resetten,
maar " helaas" moet dat even wachten, eerst even op vakantie naar Italie :mrgreen:
 

Alexusls400

Hoort erbij
29 jan 2011
81
3
8
Ik heb hetzelfde probleem met mijn LS, alleen dan de rechter buitenspiegel. Zodra ik het contact aanzet, verspringt het spiegelglas iets naar buiten. Dan idd de spiegels inklappen, uitklappen en dan staat ie weer goed. ik heb al eens geprobeerd om de spiegel uit elkaar te halen om de elektriek daarbinnen eens te bekijken, maar ik durfde niet verder te slopen dan het glas eruit en de kap los.....niets gevonden trouwens. :O