Sport+ stand

hogieneede

Nieuw hier
12 jun 2018
6
0
0
Hallo, wie weet waarom ik geen sport+ stand heb? Is dit optie af-fabriek? Als ik het goed begrepen heb is dit gekoppeld aan het avs systeem ? Is 300h fsport Line 2014
 

mahansz

Hoort erbij
29 okt 2016
29
3
3
staat dit niet op de draaischijf onder je automaat? Rijd zelf ook een is300h Fsport, moet erbij staan. Je activeert hem door op de knop twee maal naar rechts te draaien. Overigens doet de sport+ t.o.v. de sport- stand bijzonder weinig extra's
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Hallo, wie weet waarom ik geen sport+ stand heb? Is dit optie af-fabriek? Als ik het goed begrepen heb is dit gekoppeld aan het avs systeem ? Is 300h fsport Line 2014

Als het goed is zitten er een stel schakelflippers naast cq achter je stuur.
Als je de draaiknop op de middenconsole naar rechts draait in de sportstand en de schakelhendel een klein stukje naar links trekt als de auto in D staat dan worden die actief. Dan kan je ook nog zelf een beetje schakelen.
Ik vind het zelf lichtelijk zinloos, maar af en toe wel leuk om eens te gebruiken.
 

hogieneede

Nieuw hier
12 jun 2018
6
0
0
Nou ik vind het erg vreemd . Onder draaiknop alleen eco, normal en sport stand .
ik denk toch echt dat het gekoppeld is aan het avs systeem , wat een optie is af-fabriek . Zie instructie boekje .
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Mijn IS staat bij de dealer voor onderhoud en ik heb een IS300H sport als leenauto, daar zit het ook niet op.
Vanmorgen zag ik dat het in deze uitvoering er wel op zit, Thanks mahansz.
 
Laatst bewerkt:

mahansz

Hoort erbij
29 okt 2016
29
3
3
Wat is dan het verschil tussen f sport en f sport line?

je hebt een "sport edition" en een "F sport". De Sport edition heeft standaard 18 inch , hoogglans zwarte grille en nog wat zaken. De F-sport gaat daar weer overheen met ondermeer LFA cockpit, elektrische sportstoelen, sportstuur etc.
 

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
60
18
8
Heeft een f-sport uitvoering altijd een sport+ of alleen als deze ook uitgevoerd is met de optionele adaptieve. schokdempers?
 

hogieneede

Nieuw hier
12 jun 2018
6
0
0
Nou ik ben eruit en heb het antwoord . Heb navraag gedaan bij Lexus.nl .
hier het antwoord :
De Sport+ modus is alleen beschikbaar in combinatie met de Adaptive Variable Suspension (AVS). In 2014 was dit optioneel voor de F Sport Line. Waarschijnlijk heeft de eerste eigenaar niet gekozen voor deze optie

En daarna :
Bedankt voor het doorgeven van uw kenteken. Ik heb navraag gedaan bij de verkoper die uw Lexus IS destijds verkocht heeft. De eerste eigenaar heeft echter niet gekozen voor deze optie

En ja sport+ stand is alleen voor f-sport uitvoeringen ....
Wel jammer dat mensen zo'n auto kopen en dan bezuinigingen op zo'n optie
Volgende auto ( ik denk of RC of GS of es ) goed naar kijken .
Maar zou je het verschil echt merken ?
Wie heeft daar antwoord op ?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik heb zelf AVS en VGRS (Variable Gear Ratio Steering) op m'n GS en het is zeker merkbaar dat de auto een stuk stugger en preciezer is.
Vermoedelijk dit de normale 'Sport' hetzelfde als bij de CT200h: snellere gasresponse en meer power vanuit de accu's? Maar geen veranderingen in de wegligging (ik spreek uit de ervaring dat ik een paar keer de CT mee had als leenwagen)
Als dat het geval is dan zou ik zeker zeggen dat Sport+ van meerwaarde is. Bovendien vertelde een verkoper mij dat de nieuwste GS F-sport meesturende achterwielen heeft (lijkt mij ook gaaf), ik weet niet of dat ook zo is op de IS.