Spraakbesturing/Voice Control

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Momenteel rij ik nog in een Ford Mondeo, in afwachting van mijn CT. De Ford heeft ook een Spraakbesturing. Maar als je deze wilt gebruiken moet je door een eindeloze lijst heen. Knopje drukken, wachten op de piep, "navigatie"" zeggen, bevestiging afwachten, weer op knopje drukken, wachten op piep, "navigeer naar" zeggen, wachten op bevestiging, weer knopje, enzovoorts. Dezelfde vele stappen moet je ondernemen voor de climat control, enz. In het begin heb ik dat een paar keer gebruikt om te proberen, maar het is zo omslachtig, dat ik het de laatste drie jaar nooit meer heb gebruikt.
Nu heeft de CT ook spraakbesturing en ik vraag mij af of deze makkelijker, eenvoudiger is in gebruik, zodat je hem dus wel gebruikt. Als je in 1 keer kan zeggen "navigeer naar thuis" en dat gebeurt dan ook, dan is het een stuk aantrekkelijker om te gebruiken.
Wie van de bezitters gebruikt de spraakbesturing en ervaren jullie het als simpel en makkelijk?
Krijgt het de voorkeur boven handmatig instellen?
En tot slot, zijn de te geven instructies logisch en hoef je dus niet alles eerst uit je hoofd te leren?

Robbert-Jan
 

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
Ik gebruik de spraakbesturing eigenlijk nooit, ook omdat ik geen zin heb om bijvoorbeeld voor het bellen eerst mijn hele adresboek te gaan inspreken. Sterker nog, ik heb eigenlijk geen flauw idee wat je allemaal met de spraakbesturing kan instellen!

Het enige dat ik wel eens voor de gein gebruik (maar alleen als ik passagiers in de auto heb) is tegen de auto zeggen: "ga naar huis" of iets dergelijks. Navigatie stelt zich dan in op je huisadres. Expres doe ik dan verder niets en wacht ik tot de auto uit zichzelf naar huis rijdt (en na een halve minuut stilstaan een opmerking maken dat de auto daar geen zin in heeft vandaag om dan zelf maar het gaspedaal in te trappen) :D

Erg flauw, ik weet het.
 

Skid

Hoort erbij
31 jul 2011
31
0
0
Sommige commando's werken echt heel makkelijk, zoals "ga naar huis" inderdaad. En er zijn er ook waar je meerdere stappen in moet spreken voordat er gebeurt wat je wilt.
Zelf gebruik ik er een aantal regelmatig (bv "23 graden", "ga naar huis", "FM", "USB", "ik heb honger", etc.) en de langere gebruik ik echt bijna nooit. Ook voice dialing gebruik ik nooit, omdat ik regelmatig de spraaklabels kwijt was. Misschien is dit inmiddels verholpen met de nieuwere firmware die ik nu heb, maar heb het eigenlijk nog niet weer geprobeerd.

Niet alle commando's zijn overigens logisch... "begeleiding opschorten", ik heb niemand in mijn vriendenkring die zo praat. :p
 

erwinl

Nieuw hier
26 mei 2011
14
0
0
Op m'n huidige IS zit ook voice control, maar daar is alles nog engelstalig. En daardoor gebruik ik het eigenlijk nooit. In den beginne probeerde ik het nog wel, maar dan riep ik 21 degrees en zei het stomme ding dat de pictogrammen van de chineese restaurants getoond worden. Hopelijk gaat het in het nederlands op m'n toekomstige CT (wanneer komt-ie nou eindelijk) beter, want het is op zich erg handig tijdens het rijden.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
erwinl zei:
Hopelijk gaat het in het nederlands op m'n toekomstige CT (wanneer komt-ie nou eindelijk) beter, want het is op zich erg handig tijdens het rijden.

De spraakherkenning kan op Nederlands worden gezet en geeft mij nooit problemen (tenzij een passagier er door heen kakelt :D ).
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
De basis is goed, dus idd graden en nav naar huis. De rest, tjonge.....een on nee meerdere muiskliks verwijderd, gaat veel sneller dan die slechte spraakherkenning. :p

Zeg toch duidelijk bellen op naam, response bank, bioscoop en nog meer van die ongein :X

Jammer dat je niet zelf basis commamdos kunt maken zonder dat je eerst bellen op naam moet starten.
:(

Lexus update de software xodat dit wel mogelijk is :rulez: