Stadlicht halogeen vervangen door LED of Xenon

camielveelbeter

Nieuw hier
25 jan 2011
9
0
0
Beste Allemaal,

Ik heb een IS250 uit 2007, waarbij ik de dimlichten heb laten vervangen door Xenon. Geweldig resultaat met ook geen foutmeldingen etc.
Alleen wil ik ook het stadslicht laten vervangen, want dat kleine "gele waasje" aan de binnenzijde van de xenonverlichting komende van de stadslichten vind ik net niet top. Het kan dus mooier.

Hebben jullie een oplossing voor mij wat ik precies nodig heb???


Dan heb ik nog een vraag:

Op de achterkant van de auto staan zoals bij zoveel auto de letters: LEXUS en aan de andere zijde IS250.
Deze wil ik eraf hebben. HOE???

Ik begrijp een schroevedraaier gaat niet werken, maar ik wil het wel op een nette manier doen zodat men er niets van kan zien.



Dankjulliewel alvast voor het brainstormen...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je kan bijna alle stadslichten plaatsen, zolang deze door het gat past.

hoeveel k xenon hid heb je geplaatst?

Je zou bij lince kunnen navragen: http://www.lexusforum.nl/forum/viewforum.php?f=35 want hij heeft er een heleboel.

Als het goed is zitten je letters met lijm vast, daarnaast hebben ze voor het positioneren een putje in je klep. Maar als het goed is kan je ze wel eraf halen met een plastic voorwerp. Zorg ervoor dat je rondom even goed met tape beschermt.
 

camielveelbeter

Nieuw hier
25 jan 2011
9
0
0
Heyy Alan,

Ik heb 6000k hid geplaatst.

Dat putje in de achterklep, blijft dat zichtbaar?

En als je het zelf loshaalt trekt die lijm dan niet laklaag kapot?

Dank
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
6000k past wel goed met ledjes ja, blue eyes heeft onlangs ledjes van Lince erin geplaatst, dus informeer bij hem, want hij heeft heel veel verschillende soorten stadslichtjes.

Je gaat het wel zien als je van heel dichtbij gaat bekijken, niet alle letters hebben een putje, ik dacht een stuk of 2 a 3 putjes.

Laklaag trek je er neit zo makkelijk vanaf :)
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Even beetje met de fohn erop, dan wordt lijm iets zachter, trekt makkelijker los.

Qua stadslicht vele mogelijkheden. 1 ding is in ieder geval niet mogelijk en dat is xenon in je stadslicht.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
6000k past wel goed met ledjes ja, blue eyes heeft onlangs ledjes van Lince erin geplaatst, dus informeer bij hem, want hij heeft heel veel verschillende soorten stadslichtjes.

Je gaat het wel zien als je van heel dichtbij gaat bekijken, niet alle letters hebben een putje, ik dacht een stuk of 2 a 3 putjes.

Laklaag trek je er neit zo makkelijk vanaf :)


Idd is het afgelopen weekend bij mijn wagen gedaan. Bij Lince, oa door Alan :)

Lince zal uitsluitsel kunnen geven mbt type, etc. Het zijn iig LED jes.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik durf het niet te zeggen. Vraag aan aan Lince Electronics.
Zij vroegen mij of de stadslichten ook vervangen moesten worden. Na mijn OK was het 2 minuten later gedaan :)

Maar geen idee hoe en wat.

Bel hun even of mail, zij weten dit exact.
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
voor 6000K xenon kan je 2 dingen doen;

witte halogeentjes, dat is een halogeenlamp met blauwe kleur glas. Deze schijnen wit uit. Let hierbij op, dat sommige lampjes ECHT blauw uitstralen en dat mag NIET.

Of een T10 Led pakken. Afhankelijk van je voorkeur voor felheid zit daar verschillende modellen in.

Als je wilt bestellen vanuit je luie stoel, kan ik je helpen. Wil je op pad, dan kan je ze zelfs bij de GAMMA halen.
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Witte leds zijn meestal zo rond de 6000K-8000K. Bij 8000K vind ik het niet uitmaken welke kleur led erin gaat.
Persoonlijk vind ik het ook wel mooi, als er net een klein beetje kleurverschil in zit, dat je NET nog het verschil kan zien.

De witte halogeentjes zijn het dan NET niet denk ik. Maar alles is beter dan geel (bij 8000K) :p
 

camielveelbeter

Nieuw hier
25 jan 2011
9
0
0
Hey Lince,

Liever Lui dan moe dus graag vanuit de stoel bestellen :)

Kan je me laten weten hoeveel het kost en waar ik het naar toe moet overmaken?

Je hebt gelijk alles behalve GEEEEEEEL haha.
Ik ga op jou af wat het meest mooi is. Moet enigszins wit lijken....

Dank
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Waarschijnlijk bedoel je de T10 met 10 van die miniledjes erop ofzo. Die heb ik niet. Heb ze in het verleden gehad met 6 mini-ledjes. Die gingen best wel vaak stuk, als er 1 van de 6 stuk ging, dan ging de rest in korte tijd. Ben er gelijk mee gestopt.
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Op een foto kan je niet zien hoe erg ze oplichten. Dat zou je in het echt moeten zien. Ik kan van een zwak lampje in het echt, op een foto superfel laten lijken :p

Maar ik heb ze niet zoals op Ebay. want 28 SMD's...daar komt wel licht vandaan :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
ik vind naast dat ze goed licht geven ook belangrijk dat ze mooi zijn :) dus niet zo een bonk ledjes op een socket :D