Starthulp geven

Cabby

Nieuw hier
9 dec 2024
14
29
13
Hallo allemaal,
afgelopen weekend stonden mijn schoonouders met een lege accu, autootje had alweer te lang stil gestaan.
Ik vrolijk met mijn CT er naar toe, startkabels op de juiste wijze onder de motorkap aangebracht en dan even 'overstarten', dacht ik.
Maar, er gebeurde helemaal niets. Accu van de kleine Panda wilde maar niet laden.

Mijn vraag: kun je überhaupt een starthulp geven met een Hybride?
Zo ja, wat ik heb verkeerd gedaan?

THNX!

De originele accu van een hybride is niet geschikt om grote stromen te geven, logisch ook want dat is niet nodig omdat deze geen startmotor heeft.
Heb je de accu vervangen door een standaard accu dan zou het wel moeten kunnen, een "normale" accu kan wel grote stromen leveren omdat deze gemaakt is om een startmotor te laten draaien.

• Leuk
Waarderingen: Cabby
De originele accu van een hybride is niet geschikt om grote stromen te geven, logisch ook want dat is niet nodig omdat deze geen startmotor heeft.
Heb je de accu vervangen door een standaard accu dan zou het wel moeten kunnen, een "normale" accu kan wel grote stromen leveren omdat deze gemaakt is om een startmotor te laten draaien.
Heeft een hybride geen startmotor?! Ow, ik leer hier veel op dit forum ;)
Óf eerst eens alles over hybride op internet opzoeken, alvorens hier al mijn vragen neer te zetten. :LOL:

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Voor een simpele uitleg: zoek op YouTube naar The Car Care Nut. De man heeft inmiddels erg veel filmpjes op z’n kanaal staan. Hij heeft ook algemene filmpjes over hybride aandrijflijnen die gelden voor het gros van de Toyota en Lexus modellen.

• Leuk
Waarderingen: Cabby en robtp09
Ik schrik hier van. Een paar maanden geleden starthulp gegeven via de accu in de kofferbak. Dat was dus erg dom?

Mijn auto doet overigens nog wat hij moet doen, geen gevolgen bemerkt... mazzel gehad?

• Leuk
Waarderingen: Cabby
Ik zou dat zelf ook nooit doen. RTFM uiteraard maar het is ook handig om een jumpstarter in de kofferbak te hebben. Voor jezelf, bij een hybride onontbeerlijk, en evt. hulp aan anderen want ze werken ook met conventionele auto/accu's.
Ik heb deze gekocht: Noco GB40

• Leuk
Waarderingen: Cabby en Lexy