Startproblemen

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
Gister wou me auto niet starten. Naar mijn idee kreeg die geen brandstof. Pomp draait wel startmotor draait ook

Na een half uurtje kijken en zoeken en wachten op anwb toch nog maar eens geprobeert en met gas erbij (moeizaam) aan de praat gekregen... Minuutje laten draaien en opnieuw gestart en start weer als vanouds......

Na het eten deed ie starten lopen. Heb gereden en alles werkt. even op bezoek geweest en na anderhalf uur konk probleemloos naar huis rijden

Maar nu? Ja mooi dat ie het nu weer goed doet maar wat kan dit geweest zijn wat gaat het voor de toekomst brengen?

Tankmeter stond halverwege en dat klopt ook met wat in heb gereden sinds laatste keer tanken. Heb het idee dattie geen brandstof kreeg en dat er mss lucht is aangezogen ofzo??
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Blokken staan om bekend, dat de penbonines op de duur slijten, en vervangen moeten worden.
Klinkt een beetje als waar ik ook last van heb gehad. Hoe is de staat van je boegies?


Wil hem ook wel eens voor je aan de laptop hangen, maar wil niet zeggen dat er storingen zijn.
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
Kzal me bougies eens bekijken. Maar over het algemeen loopt ie duper en nu start ie ook weer direct terwijl ie gister met geen mogelijkheid aan wou. Niet moeilijk of slecht maar gewoon niet
 
21 jan 2014
250
17
0
In de 1 1/2 jaar dat we de IS300Sx rijden 2 x gebeurt. De auto startte dan heel moeizaam en zeer rijk. Bleek dat het systeem in de veronderstelling was dat het vroor dat het kraakte en de koudstart vol open zetten. Dat terwijl het ruim 25 grdn C was. Na een software reset/update is het niet meer voorgekomen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
enige keer dat ik dit had meegemaakt met de mijne is tijdens driften, raakte ik in een spin en te laat de koppeling ingedrukt, toen verzoop die ofzo... starten met volgas hielp, niks anders... maar verder onder normale omstandigheden nog nooit meegemaakt... begin maar inderdaad bij je bougies...
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
Klinkt bizar dattie zou verzuipen en dan alleen start met vol gas...? Maar die koud start meting zou dat kunne verklaren. Hoe kan ik de computer resetten? Gewoon accu los?

Via internet een aantal stukjes gelezen over korte stukjes met als gevolg een verzopen blok. Een na laatste keer dat ik reed was van het parkeer terrein de garage in daar heeft ie een 2 uur stil gestaan en vervolgens 3 km na huis gereden. Dit was een week geleden

Bougies controleren op aanslag? Huidige bougies zijn half jaar oud... Wat voor bougies moeten erin? En zouden iridium bougies dit verhelpen? (Had ik ook in me vorige auto (paseo) en was ik heel tevreden over)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
denso ik20 moet erin... computer resetten is idd accupool los en half uurtje laten staan.. er is ook een methode dat je een zekering loshaalt alleen weet ik niet welke... Johannes weet dat wel volgens mij...
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Denso IK20 (PK20R) ja, NGK versie kan ook.
Iridium is zowiso voorgeschreven om te gebruiken.

Ecu resetten is beste om accu lange tijd los te koppelen (min. halfuur), of EFI en ECTS zekeringen eruit halen.
Je moet daarna wel een stukje rijden, om de ecu opnieuw in te leren.
 
Laatst bewerkt:

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
Ga dan eerst wel resetten en bougies controleren. Vervolgens ga ik er vanuit dat het goed is tot het tegendeel blijkt. Of zijn er meer stappen om uit te voeren...?

Tnx voor de hulp guys!! 👍👍
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
tja, verder moet de maf schoon zijn, lambda moet werken, luchtfilter schoon, olie in het blok zitten en gasklep moet in orde zijn.

Dat is het wel zo'n beetje.