Steeds kromme remschijven IS200

jelmeris200

Nieuw hier
5 feb 2013
17
0
0
Beste Lexus liefhebbers,

Ik heb sinds de aanschaf van mijn IS200 het probleem dat mijn remschijven steeds krom raken. Inmiddels is het volgende al vervangen:

- Remschijven en remblokken (3x)
- Remklauwen
- Geleidepennen en rubbers

De laatste keer is het ongeveer 2000KM geleden dat mijn schijven vervangen zijn, en ze beginnen weer te trillen. Is dit slechte montage van de garage of hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt voor de reacties!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Is er wel eens gemeten op zowel naaf- en schijf slingering (tijdens montage nieuwe schijven)? Normaal gesproken hoort slingering meten via een meetklokje onderdeel te zijn van de montage. Uit mijn hoofd 0.1mm max. slingering op de schijf.

Ook andere merk remschijven en blokken geprobeerd?
 

ketje

Hoort erbij
16 jul 2012
46
0
0
Geef je je remmen de tijd om zich te zetten of ga je rechtstreeks hard in de remmen met een nieuwe set? Ik weet dat bij sommige andere voertuigen de schijven ook krom durven trekken als er van in het begin te hard mee geremd wordt.

Mike.
 

jelmeris200

Nieuw hier
5 feb 2013
17
0
0
Zie de berichten nu pas, uiteindelijk opgelost door nieuwe draagarmen te plaatsen. Inmiddels de IS200 ingeruild (bij kmstand: 379.xxx). Nu voorzien van een prachtige IS250 :).
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
598
50
28
Dat is inderdaad ook een oplossing. Ik ben toch wel benieuwd waar het aan heeft gelegen. Ik merk nu, nadat ik onlangs een enkele wielwissel (ivm kapotventiel) heb gedaan, dat ik bij aanremmen op hoge snelheid, de rem linksvoor even kort piept. Ik dacht eerst dat wellicht het wiel niet strak genoeg gemonteerd is, maar na inspectie zitten de bouten muurvast. Wellicht dat het een braam aan de schijven is die de piep genereerd. Ik neem aan dat het niet aan de blokken ligt. Deze zitten er net een half jaartje op en hebben hooguit 7000 km gelopen. Aankomend weekend maar even alles los, inspecteren en opnieuw monteren.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
598
50
28
Dat het sec linksvoor is kan ik niet met zekerheid zeggen. Afgelopen weekend niet de tijd gehad om alles los te kunnen halen. Remmen gaat ondanks het gepiep goed en geen trillingen in het stuur of iets dergelijks.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Piepen heeft meestal met de vulplaatjes die op je remblokken zitten te maken,
zit er een beetje kopervet tussen de plaatjes en de blokken ?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Maar alleen vet tussen de shims en blokken, of ook tussen klauw en shims en die blokjesklemmen? Piepen kan ook voorkomen door b.v. te spaarzaam vet aanbrengen, scherpe randjes aan blokken, 'verglazing' van blokje, remstofophoping, materiaal blokjes...
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
598
50
28
Tussen de shims en blokken en nog een beetje aan de uiteinde van de blokken/blokjesklemmen die door de klauw geleiden. Ik zal zaterdag/zondag even kijken hoe de blokken er aan toe zijn en sowieso tussen de shims en klauw wat vet doen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, kan je gelijk oppervlakte blokjes checken op afwijkingen. Meeste gevallen, wat Henny al noemde, zijn het de shims. Soms hebben blokjes aan de achterzijde een vrij dikke voering, waardoor de shims net niet lekker meer passen en veelal worden weggelaten. Nou denk ik dat dat bij jou wel goed zit, maar toch. Op mijn remmen zitten overigens 2 shims op elkaar.

Ik heb Brembo remschijven met Ferodo remblokken bevallen prima.
Ik heb OEM schijven en TRW (cheapass blokken).. geen piep en remt ook goed (geen extra bite echter).