Steun stelt zich eventjes voor!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Steun
  • Startdatum Startdatum

Steun

Nieuw hier
1 jul 2013
7
0
0
Hallo!

Mijn naam is Jurri?n Steunebrink, (vandaar de bijnaam Steun) 23 jaren oud/jong en woonachtig in omgeving Zaanstad Noord-Holland.
Opleiding Schipper afgerond en werkzaam bij een transport (familie)bedrijf over water, sleepbootjes en pontons, Tof werk :).
Sinds een jaartje hebben mijn vriendin en ik een leuk appartementje gevonden in omgeving Zaanstad (van oorsprong ben ik een Zaandammer)

Even een korte auto geschiedenis.
Ik ben al sinds mijn eerste tienerjaren gek van auto's van Japanse bodem en ben na het behalen van mijn rijbewijs dan ook begonnen met een Honda Civic EJ9 (1.4iS).
Deze bleek helaas 'op' te zijn, de body was dusdanig beschadigd geweest en opgelapt/verdoezeld dat er geen redden meer aan was.
Na een 3/4 jaar heb ik deze dus ook in onderdeeltjes verkocht.

Toen de opvolger, mijn 1e echte auto-liefde.
Een origineel Nederlandse Honda Civic EK4 VTI. (1.6 DOHC vtec)
Ding was bloed mooi en poepie snel maar na die een ruim jaartje in bezit te hebben gehad wilde ik wat anders, een import hatchback met turbo.
Dus de Civic de deur uit en met dat budget + een beetje bijsparen mijn huidige steroide Toyota gekocht.

De Toyota Starlet EP91 Glanza V.
Kwam in Nederland, bomvol TRD, ZEP en andere goodies.
Komt heerlijk van zn plek af en ligt als een blok(je) op de weg!
Deze heb ik nu 1.5 jaar in bezit en vind het wel mooi geweest en ben toe aan iets anders dus ook deze staat momenteel te koop.

De voornaamste reden dat ik hier op bezoek kom is omdat ik toch wel erg gecharmeerd ben van de overcomplete Lexus IS200 / Toyota Altezza en wil er graag wat meer info over opzoeken.
Een forum bezoeken lijkt mij een hele goede stap in de juiste richting.
Er is een redelijke kans aanwezig dat de IS200 of een Altezza de opvolger zal worden van de Glanza.

Wat fototjes:
EJ9:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


EK4:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Glanza:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

De machine kamer:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik hoop een beetje compleet te zijn geweest.
Indien er vragen zijn over wat dan ook, feel free to ask. ;)

Groetjes,
Jurri?n
 
Welkom op 't forum Jurri?n!

Gezien je achtergrond (Glanza V), zal een Altezza aardig aansluiten ;)
 
Welkom op Het Lexus Forum, succes met je zoektocht naar een geschikte IS/Tezza. :D
 
Dank jullie wel!

Toch maar wat actiever de Glanza te koop aangeboden her en der.
Eens zien hoe snel dat gaat! Ik vrees alleen het ergste maargoed, hij staat me niet in de weg, hij rijd goed en nog altijd even leuk dus we zullen zien.
 
Hey welkom hiero op het forum.
alvast sucses met de zoektocht naar een nette IS of altezze. maar ik denk dat je mee naar de altezza zal neigen.
wat wil je ongveer voor die glanza hebben? een vriend van me is namelijk opzoek naar een yaris tsport. maar mischien kan ik hem je wagen aansmeren.
mvg nick
 
Welkom hier Jurri?n, en ik zeg ook, succes met het zoeken van de geschite auto.
 
Hartelijk dank!

Gisteren ben ik wezen informeren wat het me zou kosten als ik een Toyota altezza rs200 zou importeren uit Japan.
De prijs valt mij reuze mee dus wellicht is dat ook nog een optie.

Maar kan iemand mij vertellen of zo'n altezza rs200 nou net zo luxe is als lexus is200/300?