Stijn's is 220d

stijntje

Nieuw hier
21 jan 2012
10
0
0
Hallo iedereen, :hi:
Ik ben Stijn geboren in het jaar 1984 en afkomstig van Tienen .
De reden dat ik mij aangemeld heb is dat ik graag wat meer zou willen bij leren over mijn wagen maar ook de wagens van anderen .
Zoals zo velen heb ik een goede smaak en heb ik zopas een Lexus gekocht :D het gaat hier om een een IS 220D van 2007 in het (donker blauw ) weet niet juist hoe de kleur noemt .
Ik heb vroeger altijd met sport coupe's gereden of 2 zitters,toen kwam ik mijn huidige vrouw tegen en nu enkele jaren na onze trouw hebben we in December onze eerste kleine spruit mogen ontvangen en had ik een grotere
wagen nodig .
Met de optie lijst heb ik ongeveer het zelfde probleempje ik weet niet wat er standaard opzit dus ik zal maar alles zeggen wat mij opgevallen is.

OPTIE LIJST :

18inche dubbel 5spaak velgen , zwart geventileerd leer , zetel verarming en afkoeling , achteruitrij sensors , camera in de koffer klep , startknop(keyless drive bij andere merken) , puddle lights onder de spiegels , inklapbare spiegels , 3 memory standen voor de zetels , 6cd wisselaar, navi/dvd , dubelle airco( voor pasagier en chauffeur) ,metaal donker blauw , cruise control.

Ik denk dat het dat zo ongeveer is .

in de toekomst zou ik graag nog enkele dingen veranderen.

TO DO LIJST:

3-5cm verlagen zonder het rij comfort omzeep te helpen, 19inch velgen , een beetje meer vermogen wss door een powerbox of laten chippen dat laat ik aan jullie over om mij hier een beetje te sturen.
Graag zou ik ook al de binnen verlichting in de zelfde kleur hebben.

Maar eerst genieten van de geweldige wagen .

Wel gekomen Stijneke :hi:

Proficiat met de geboorte van je gezinsuitbereiding.... :D en goede keuze gemaakt met mooie optielijst wel.....

Plannen klinken mooi, maar comfort zal je wel moeten inboeten met de verlaging combo 19" velgen.
Of je moet een 55 band monteren :D

Maar wij willen FOTO's :photo: :photo:

Welkom :hi: Ik denk dat je je wel op het forum kan uitleven :)

stijntje zei:
Ik heb vroeger altijd met sport coupe's gereden of 2 zitters,toen kwam ik mijn huidige vrouw tegen en nu enkele jaren na onze trouw hebben we in December onze eerste kleine spruit mogen ontvangen en had ik een grotere
wagen nodig .

TO DO LIJST:

3-5cm verlagen zonder het rij comfort omzeep te helpen, 19inch velgen , een beetje meer vermogen wss door een powerbox of laten chippen dat laat ik aan jullie over om mij hier een beetje te sturen.
Graag zou ik ook al de binnen verlichting in de zelfde kleur hebben.

Maar eerst genieten van de geweldige wagen .

Welkom, wederom een genieter :)

- De IS is verre van ruim, maar zolang nog "kleine" kinderen hebt is dat totaal geen issue. Dus toch genoeg ruimte (wel een kleine kofferbak) en toch de looks :).

- 19" en 3-5 cm verlagen. Vergeet het comfort zoals je dan nu hebt......... Ik heb de wagen ook verlaagd en heb nu 18" (volgende maand 19"). Ik vind het comfortabel genoeg, was erger gewend. Mensen die comfortabel gewend zijn vinden mijn wagen idioot hard afgeveerd.
Wellicht dat met de dubbel zo dure Teins (800 vs 1600) dit enigzinds gecompenseerd wordt.

- Chippen moet je zeker doen. Met name onderin ga je er fors op vooruit, gelijkmatiger en de trekkracht over het hele gebied neemt toe. Bedenk wel dat het verbruik 10-15% toeneemt (eigen ervaring, 120 km/h op cruisecontrol). Neem wel een vertrouwd adres, zoals Ventura. Geloof niet wat veel tuners vertellen......

Succes, foto's en een mooi verhaal van je upgrade zien we graag :)

Welkom hier!!! :P

Verlagen met alleen veren zou ik de Tein Htech nemen, deze behoudt echt maximaal comfort voor verlagingsveren....

Als je ook een instelbare hoogte wilt dan zou je schroefset moeten nemen, hier zijn ook heel veel verschillen in :)

Blue eyes en ik zullen hier later misschien wel een vergelijk doen :)

Welkom op Het Lexus Forum, gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding x2, een kleine en een prachtige IS. :D

Welkom hier! we willen fotoooo'sss hahaha...

Wat betreft je plannen, iedereen heeft het al gezegd over verlagen en comfort... chippen gaan niet lukken (Toyota ECU's zijn niet te chippen) Powerbox moet je dan nemen. zoals Blue eyes al zei.. Ventura is een goed adres!

Welkom Stijn. Ook ik ben benieuwd naar de foto 's, vooral omdat je auto naar ik aanneem dezelfde kleur heeft als mijn IS 250 maar jij een maatje grotere velgen hebt. Benieuwd of dat veel verschil maakt voor het uiterlijk van de auto.

Stijn denk aan je baby, de IS is standaard met goede banden sportief genoeg en met onze Vlaamse wegen is elk extra comfort welkom.

Dank u allemaal voor het warme welkom .
zoals iedereen wel weet is het niet echt foto weer maar ik heb er toch nog snel enkele genomen .
Vergeef mij de vuile wagen . :neutral: ABCD0012.JPG

Bijlagen

• ABCD0010.JPG
    ABCD0010.JPG
    374,6 KB · Weergaven: 72
  • ABCD0011.JPG
    ABCD0011.JPG
    470,4 KB · Weergaven: 55
Bij de eerste zonnestralen zal ik de LEX is goed onderhanden nemen en betere foto's nemen want zo gaat het toch niet goed.

proficiat met de wagen en de kleine spruit!!!
Nog een is 220 sport rijder, ik heb net dezelfde maar in het zilver.
Als je een setje 19 " zoekt kan nitrous je helpen, hij heeft namelijk nog een nieuwe set isf 19" velgen liggen

Ik ben altijd de eerste die aankomt en de laatste die vertrekt op het werk dus ik had gisteren de parking voor het werk voor mij alleen dus ik heb ervan geprofiteerd en snel een foto genomen waar de wagen wat beter zichtbaar is .ABCD0009.JPG

cruzcampo zei:
proficiat met de wagen en de kleine spruit!!!
Nog een is 220 sport rijder, ik heb net dezelfde maar in het zilver.
Als je een setje 19 " zoekt kan nitrous je helpen, hij heeft namelijk nog een nieuwe set isf 19" velgen liggen

die zou ik wel is willen zien :D