stoel (handbediend) zakt beetje weg

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Dag Lexus vrienden, daar was ik weer.

In het prille begin van mijn Lexusbezittersschap moet ik natuurlijk zoveel mogelijk te weten komen over de ''dat hoorts en dat hoort niets''


Wat ik nu weer heb ontdekt is het volgende:

De bestuurdersstoel zakt langzaam maar zeker een beetje weg.
Nu is het een handbediende, dus zullen de executive bezitters onder jullie dit misschien niet herkennen...
Maar ik merk dat de stoel dus een beetje wegzakt.

Stel; ik stel de stoel in op 4 ''krikjes'' naar beneden, (vanaf helemaal omhoog)
Als ik dan 2 dagen verder ben, en mezelf een paar keer in de auto heb laten zakken:p (nee ik plof niet keihard neer, en weeg geen 100 kg+)
dan lijkt het of de stoel gezakt is.. als ik hem dan vervolgens weer omhoog ''krik'' dan gaat hij opeens 6 ''krikjes'' omhoog i.p.v. 4.

Om er zeker van te zijn dat ik niet gek ben, doe ik dan weer 4 ''krikjes'' omlaag, om vervolgens weer helemaal omhoog te doen, en dan gaat ie maar 4 ''krikjes'' :mad:

Hij zakt dus weg zonder dat ik dat wil...

De vraag...... hebben we daar allemaal last van? of zitten jullie allemaal met je derri?re vlak boven het asfalt? en kan hij daarom niet wegzakken? :p:p
of 3e optie?.. is mijn stoel naar de k**ten?

ik ben weer benieuwd:kiss:
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Ik herkent het niet inderdaad omdat alles electrisch is. Ik ben zelf een reus (Rico V) formaat en zou wel wat lager willen zitten. Als alles nog goed vast lijkt te zitten
dan zou ik me er niet druk overmaken. Je kan er altijd een blok brandhout onder leggen als je de enige bestuurder bent. Probeer hem te bewegen als je achterin zit, geen speling , no worries.
Fijne Zondag
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik herkent het niet inderdaad omdat alles electrisch is. Ik ben zelf een reus (Rico V) formaat en zou wel wat lager willen zitten. Als alles nog goed vast lijkt te zitten
dan zou ik me er niet druk overmaken. Je kan er altijd een blok brandhout onder leggen als je de enige bestuurder bent. Probeer hem te bewegen als je achterin zit, geen speling , no worries.
Fijne Zondag

:grin: het gaat mij er meer om dat ik nog in de garantieperiode zit, en als mijn stoel dus iets mankeert, wat niet zo hoort te zijn, dan mag dat nog even opgelost worden ;)

Maar als het een dingetje is wat gewoon hoort, tja, dan heeft het weinig zin om er iets aan te doen... maar tot ik overtuigd ben dat het normaal is, vind ik het vreemd dat die stoel inzakt
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Rij ff langs, dan weet je alles. Of lees op de Engelstalige fora die veel groter zijn. Succes en toch veel plezier met je auto
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Ik herken dit wel van andere wagens. Kan het zijn dat je bij het in- en uitstappen de hendel steeds naar beneden krikt met je been/bil? Dat was namelijk bij mij het geval. Hoe vaker je in- en uit stapt hoe sneller die stoel weer onderaan staat ;)
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik herken dit wel van andere wagens. Kan het zijn dat je bij het in- en uitstappen de hendel steeds naar beneden krikt met je been/bil? Dat was namelijk bij mij het geval. Hoe vaker je in- en uit stapt hoe sneller die stoel weer onderaan staat ;)

nee, goede suggestie :rulez: , maar daar kom ik niet in de buurt met in en uitstappen.

herken jij dat van andere Lexus wagens? (in dat geval zou het 'normaal' kunnen zijn)
of herken je dat van andere auto merken die hun verstel-hendel op een minder doordachte plek hebben gezet, waardoor je er steeds tegenaan stoot?


(overigens was ik ook bang dat ik midden op de snelweg tegen de handrem(lees: pedaaltje/parkeerrem) zou stoten met mijn voet, maar dat valt nogal mee gelukkig.)
 
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Ik herken dit van Toyota. Die auto waar het om gaat kwam uit 2004,ongeveer zelfde periode als de IS250 volgens mij. En die hoogte-pomp-hendel zat precies zodanig naast de stoel geplaatst, dat als je uitstapte, je eigenlijk telkens de stoel een klein pompje naar beneden duwde.

Mijn IS200 die ik nu heb, heeft elektrische verstelling. Helaas geen referentie dus.


Wat betreft die parkeerrem-pedaal, ik hoop eerlijk gezegd dat er toch iets van een beveiliging op zal zitten als je harder rijdt dan b.v. 30 kmpu? (Niet dat je dat nu moet testen, maar dat hoop ik toch? o_O)
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik herken dit van Toyota. Die auto waar het om gaat kwam uit 2004,ongeveer zelfde periode als de IS250 volgens mij. En die hoogte-pomp-hendel zat precies zodanig naast de stoel geplaatst, dat als je uitstapte, je eigenlijk telkens de stoel een klein pompje naar beneden duwde.

Mijn IS200 die ik nu heb, heeft elektrische verstelling. Helaas geen referentie dus.


Wat betreft die parkeerrem-pedaal, ik hoop eerlijk gezegd dat er toch iets van een beveiliging op zal zitten als je harder rijdt dan b.v. 30 kmpu? (Niet dat je dat nu moet testen, maar dat hoop ik toch? o_O)

ik heb het voorzichtig op de oprit geprobeerd, (stapvoets) maar het is niet zo dat de achterwielen direct blokkeren gelukkig.

Wat dat betreft is het echt een parkeerrem, hij zal zorgen dat de auto niet gaat rollen, dat was voor mij voldoende om er vanuit te gaan dat dit pedaaltje bij onbedoeld stoten op de snelweg niet leidt tot drift/slippartijen

gisteren dat pedaaltje nog iets ingedrukt, met een poetsdoekje, daarna vergeten weer terug te drukken, toen ik de auto ging verzetten, kreeg ik binnen een paar meter een piepje wat ik nog niet eerder had gehoord, ik ga er vanuit dat het daarvoor was, want toen ik het pedaaltje helemaal naar boven liet, was het piepje ook weg.
maar dat zou ik nog een keer opnieuw moeten proberen.

Maar v.w.b. de hoogteverstelling van de stoel, deze zit (voor mij althans) laag genoeg om er niet tegen te stoten.
IS250 is ''since'' 2006 volgens mij. (mijne is modeljaar 2010, bouwjaar 2011) ik weet wel dat men in facelift 2008 vernieuwingen heeft gedaan aan de stoelen, maar ik weet niet of de stoelverstelling ook gewijzigd is. (ging dacht ik vooral om de beenruimte voor de passagiers achterin

Maar ik kijk sowieso de komende maanden nog even aan hoe het verder gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
:grin: het gaat mij er meer om dat ik nog in de garantieperiode zit, en als mijn stoel dus iets mankeert, wat niet zo hoort te zijn, dan mag dat nog even opgelost worden ;)

Maar als het een dingetje is wat gewoon hoort, tja, dan heeft het weinig zin om er iets aan te doen... maar tot ik overtuigd ben dat het normaal is, vind ik het vreemd dat die stoel inzakt

Ook door de dealer laten kijken, ze hebben alles weer even goed vastgezet, en de komende tijd even in de gaten houden of het opgelost is of niet, want ze konden niets vreemds vinden.
 

RvD

Hoort erbij
22 mei 2012
45
5
8
Sorry voor mijn late reactie. Mijn 2007 IS250 had dit ook. Heel af en toe moest ik iets bij pompen zeg maar. Zal toch minimaal lekken langs de pomp of zo. Auto 8 jaar in bezit gehad en is altijd gelijk gebleven, is nooit 'meer' gaan lekken of zo. Stoorde me er eigenlijk niet aan verder.
Mijn huidige 300h heeft hetzelfde pomp principe, die heb ik nu 1 jaar maar nog nooit bij hoeven pompen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Sorry voor mijn late reactie. Mijn 2007 IS250 had dit ook. Heel af en toe moest ik iets bij pompen zeg maar. Zal toch minimaal lekken langs de pomp of zo. Auto 8 jaar in bezit gehad en is altijd gelijk gebleven, is nooit 'meer' gaan lekken of zo. Stoorde me er eigenlijk niet aan verder.
Mijn huidige 300h heeft hetzelfde pomp principe, die heb ik nu 1 jaar maar nog nooit bij hoeven pompen.

Thanks voor je reactie, laat? valt wel mee toch? ik ben wel blij om te horen dat er iemand is die hetzelfde heeft ervaren, daar is zo'n forum goed voor toch?!
ik heb/had nog geen idee hoe het zit met de stoelverstelling. ik ging er vanuit dat het puur mechanisch is, maar als je het over een pomp hebt, die eventueel kan lekken..?
dan ben ik wel benieuwd wat er uit die pomp kan lekken. (lucht/olie?) maar ben nog niet met een zaklamp en een spiegel onder de stoel geweest.

ik heb toch wel 1,5 tot 2 pompjes per retour van 2,5 uur , en dat vind ik vrij veel. voordat ik erachter kwam was mn stoel al een heel stuk naar beneden gezakt, toen heb ik hem weer naar boven gedaan, en ben ik er op gaan letten.

Maar als je nu een nieuwere auto hebt, die met hetzelfde systeem w?l hoogte houdt... dan moet het dus kunnen :)
ik blijf het voorlopig even in de gaten houden, en dan zien we later wel verder. de dealer is daar in ieder geval van op de hoogte.

de tijd zal het leren