Stoelclima passagiersstoel ook aan als er niemand zit?

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
91
54
18
Betreft mijn RX450H Gen4
Het viel mij recent op dat wanneer de passagiersstoel onbezet is, de automatische stoelventilatie of verwarming van de passagiersstoel soms toch aan staat, lijkt mij vreemd, graag hoor ik hoe dit bij anderen is..
Bij een andere auto (niet-Lexus) van mij die ook automatische stoelventilatie/ verwarming heeft, werkt dat niet bij lege stoel, alleen als er daadwerkelijk iemand zit.
Ervaringen?
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
418
151
43
Probeer eens de climaatregeling op "DUAL" uit of aan te zetten, Ook ondervonden dat het climasysteem op automatisch moet staan.
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
91
54
18
Probeer eens de climaatregeling op "DUAL" uit of aan te zetten, Ook ondervonden dat het climasysteem op automatisch moet staan.
In mijn beide auto's met stoelclima staat alles op automatisch en dual, zodat passagierskant AC en stoelclima ook temperatuur van bestuurderskant aanhoudt. Bij de andere auto echter doet de stoelclima niets als er niemand zit.
Dat lijkt mij ook logischer dan dat bij een lege stoel de stoel verwarming en/of ventilatie werkt zoals nu bij de RX..
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter

Smart

Nieuw hier
26 jan 2024
8
6
3
Ik heb een UX en ik ervaar hetzelfde als wat jij omschrijft. Ondanks dat er niemand op de passagiersstoel zit gaat toch de ventilatie aan. Ook al zet ik hem van "auto" af dan schiet hij toch soms weer in ventilatie. Ik heb geen oplossing.
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
91
54
18
Ik heb een UX en ik ervaar hetzelfde als wat jij omschrijft. Ondanks dat er niemand op de passagiersstoel zit gaat toch de ventilatie aan. Ook al zet ik hem van "auto" af dan schiet hij toch soms weer in ventilatie. Ik heb geen oplossing.
Meeste merken gebruiken een druksensor die dat activeert wanneer er iemand zit, het niet nutteloos werkt bij een onbezette stoel.
Vandaag mijn RX opgehaald in Utrecht van een garantiereparatie en mij is verteld dat dit bij Lexus normaal is.. er geen druksensor gebruikt wordt en de boel dus altijd aan staat, bijzonder..
 

sanookh

Hoort erbij
23 mrt 2024
52
51
18
In de NX manual staat dit:

INFORMATIE
■ Detectiefunctie passagier
● De stoelverwarming en -ventilator werken automatisch als er een passagier is
gesignaleerd op de voorpassagiersstoel.
● Als de schakelaar stoelverwarming/stoelventilator in stand AUTO staat, werkt
de detectiefunctie niet.

■ Werking achterstoelverwarming (auto's met achterstoelverwarming)
De stoelverwarming achter wordt niet geregeld door de Lexus-klimaatregeling.


Als ik het goed begrijp werkt de autodetectie dus niet als de ventilatie/verwarming in de auto stand staat. Beetje verwarrend en tegenstrijdig eigenlijk.
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
91
54
18
In de NX manual staat dit:

INFORMATIE
■ Detectiefunctie passagier
● De stoelverwarming en -ventilator werken automatisch als er een passagier is
gesignaleerd op de voorpassagiersstoel.
● Als de schakelaar stoelverwarming/stoelventilator in stand AUTO staat, werkt
de detectiefunctie niet.

■ Werking achterstoelverwarming (auto's met achterstoelverwarming)
De stoelverwarming achter wordt niet geregeld door de Lexus-klimaatregeling.


Als ik het goed begrijp werkt de autodetectie dus niet als de ventilatie/verwarming in de auto stand staat. Beetje verwarrend en tegenstrijdig eigenlijk.
Thnx, nu is duidelijk.
Heel vreemd dat juist in de auto stand.. waarbij je verwacht dat alles automatisch gaat, de druksensor wordt uitgeschakeld, de stoelclima dus ook bij de lege stoel werkt, totaal onlogisch..
Maar Lexus heeft, is mij intussen gebleken, wel meer niet heel logische bedieningsfuncties, beetje jammer en teleurstellend bij een premium merk
 
Laatst bewerkt: