Stoelgeheugen probleem

Themacpie

Nieuw hier
4 nov 2012
21
0
0
Ik zit met volgend probleem:

ik had verschillende rijposities ingesteld en opgeslagen en vervolgens gekoppeld aan de afstandsbedieningen.

Dus 1 voor m'n vrouw met haar sleutel
en 1 voor mezelf met mijn sleutel

Helaas werkt het zaakje niet meer, noch met de afstandbediening nog het manueel oproepen dmv de toetsen.
Ook een nieuwe positie in het geheugen opslaan werkt nu niet meer.

Wat kan er aan de hand zijn? Heeft het iets te maken dat de beide sleutels tegelijk in de wagen geweest zijn, waardoor er verschillende signalen tegelijk verstuurd werden?
Kan ik het zaakje resetten ofzo? Vind het niet direkt terug in het handboek of hier op het forum.

Alvast bedankt voor eventuele raad en tips!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
beste reset is om de min een paar minuten van de accu te verwijderen. Daarna is alles weer gereset (inclusief ECU, wat geen kwaad kan bij een gebruikte auto) . Let wel op dat de ramen dan opnieuw geprogrammeerd moeten worden, om ze vanaf de bestuurderskant allemaal weer te bedienen. Dat doe je door ieder raam even een paar centimeter te laten zakken met de bediening bij de deur zelf en dan het raam omhoog te doen en de knop zo'n 10 seconden na het sluiten van het raam nog omhoog te houden.

Je kan daarna ook wat navigatie instellingen kwijt zijn, mocht je die hebben.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Kan ook zijn dat je sleutel batterij wat minder is, waardoor die hem niet pakt. maar een accu pool loshalen is het makkelijkste denk ik :)
 

Themacpie

Nieuw hier
4 nov 2012
21
0
0
Daarnet weer eens even geprobeerd of het zaakje niet terug werkt. Niet dus. Echter die van de passagiersstoel wel.

Lijkt me dus meer iets te zijn aan de schakelaar in de deur die geen contact geeft.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het kan ook een zekering zijn dan, maar de schakelaars zitten vast in je deurpaneel, dus je zou je deurpaneel dan moeten demonteren.

Mocht je hieraan beginnen en ergens vastlopen met hoe je deze moet demonteren, dan kan je me een pm sturen.
 

Themacpie

Nieuw hier
4 nov 2012
21
0
0
owkee, we zijn een hele stap verder.

Stap 1: Zekeringen allemaal nagelopen en geen probleem gevonden.
Stap 2: Batterij losgekoppeld, maar geen verschil, geheugen werkte nog steeds niet.
(tussenstap alles opnieuw ingesteld qua gps en ramen)
Stap 3: Google nog maar eens geraadpleegd en ja hoor:
Stap 4: zetel volledig vooruit en dan volledig achteruit, daarna knop 1 en 2 samen gedurende 30 sec ingeduwt met als gevolg een reset van het stoelgeheugen.
Stap 5: stoelgeheugens terug vast gelegd onder de toetsen.

Heb het combineren van het sleutelgeheugen voorlopig nog maar achterwege gelaten.

Probleem opgelost :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Themacpie zei:
owkee, we zijn een hele stap verder.

Stap 4: zetel volledig vooruit en dan volledig achteruit, daarna knop 1 en 2 samen gedurende 30 sec ingeduwt met als gevolg een reset van het stoelgeheugen.

Heb het combineren van het sleutelgeheugen voorlopig nog maar achterwege gelaten.

Probleem opgelost :)

Die kende ik nog niet! Bedankt voor het delen! :rulez:
 

Themacpie

Nieuw hier
4 nov 2012
21
0
0
stoel naar voor en naar achter hoeft misschien niet (zou een biep moeten klinken en die heb ik alvast niet gehoord.)
Dus gewoon effe 1 en 2 toets denk ik zo.
 

Themacpie

Nieuw hier
4 nov 2012
21
0
0
zit em niet in de schakelaar denk ik, als bestuurderkant niet werkt geldt dat ook voor de passagierskant zo... dus eerder iets in de module lijkt me :(

ow ja, ook gemerkt dat je eerst de stoel volledig op z'n plaats moet laten gaan voor je de auto start ofzo. Anders slaat ie ook tilt blijkbaar en kan je weer gaan resetten.
 

Themacpie

Nieuw hier
4 nov 2012
21
0
0
Ok, daar gaan we weer. Pas een kapotte batterij vervangen, ramen terug ingesteld en opnieuw geen stoelgeheugen meer :(
Alle resetpogingen als boven beschreven nog eens herhaald maar zonder succes :'(

Na veel gevloek en gesakker dan toch de oplossing gevonden:

Stoel volledig achteruit en bij uiterste stand deze knop nog een tijdje vasthouden (principe instellen ramen)
(heb in dit geval 30 sec genomen ongeveer)
Daarna merk je dat je de stoel niet meer vooruit krijgt (eerste reaktie was paniek in dit geval)
Volgende stap is toets 1 en 2 samen indrukken gedurende 30 sec

En het zaakje is gereset.

Terug de stoel op de juiste plaats zetten en oplsaan.

Passagiersstoel idem gedaan en ja hoor, het zaakje werkt terug zoals het hoort!

Hoi, hoi, hoi, ben weer blij dat ik rij ;)