Storing met de transponder

thomas39

Nieuw hier
5 jan 2014
4
0
0
Ik kan met de transponder binnen bereik en waar een nieuwe batterij inzit, de portieren niet meer openen. Ook de instapverlichting gaat niet aan. De achterklep kan ik wel openen. Als ik de portier open met de noodsleutel gaat het alarm af. Op het schermpje staat "No key detected". Hoe kan ik dan het alarm uitschakelen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat klopt, ingeschakeld alarm kan afgaan als de noodsleutel wordt gebruikt.

Er staan nogal wat zaken over het smart entry systeem in de handleiding, zie pg 141. Misschien kan uitschakelen van de energiebesparende functie nog iets betekenen. Weet je zeker dat de batterij goed is? Misschien instapfunctie uitgeschakeld in persoonlijke settings..?

http://instructieboekjes.lexus.nl/lexus ... 20300h.pdf
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Kun je de deuren openen aan de andere zijde of met de ontgrendelknop op de afstandsbediening? Indien dit zo is kan de buitenantenne aan de bestuurderszijde defect zijn.
Keyless entry heeft maar een bereik van ongeveer 2 meter, probeer eens een andere sleutel.
Je kunt het alarm afzetten door de sleutel (het kastje wel te verstaan) tegen de "startknop" van de auto te houden.
Ik heb iets op het US forum gelezen over storingen, deze losten ze op door de 12 volt accu van de auto een minuut los te gooien (reset)
 

thomas39

Nieuw hier
5 jan 2014
4
0
0
Zeer bedankt, GPS-10. Met jouw advies en tips ben ik eruit gekomen. Nu nog even informeren bij Lexus Arnhem hoe zo'n storing kan ontstaan met nieuwe batterij in de transponder. Nogmaals bedankt.

Groet, Thom