Storing P0430

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Bij ruim 270.000 km, heb ik hem hoor, de befaamde storing P0430 (Catalyst System Efficiency beneden niveau (Bank 2)). Oftewel, de katalysator functioneert niet goed meer (sensoren zijn goed en uitlaat is gasdicht).
En me meteen kapot geschrokken wat de voorste katalysatoren kosten via Lexus. Dat zijn geen grappen meer, ik vind € 5.000,= (ongeveer incl. montage etc) best een hoop geld. Ik heb ook even mijn licht opgestoken bij CT Automotive, deze leveren Lexus uitlaten op maat en kunnen ook Magnaflow parts leveren. Probleem is dat het Magnaflow spruitstuk (met ingebouwde katalysatoren) niet in Europa leverbaar is. CT Automotive kan alleen 2 extra sport katalysatoren inbouwen, maar of de IS300 daarmee door de keuring komt weten we pas achteraf. Komt erop neer, garantie tot de deur. Dat vind ik voor ruim € 1.200,= ook een issue. Verder konden de mensen van CT Automotive me ook niet helpen (ik had het idee dat ze hun vingers er niet aan wilden branden)

Iemand nog goede ideeën? Ik ben nog steeds helemaal gek met mijn oude IS300 en het heerlijke 2JZ blok, maar dit soort bedragen is ook wel een hele hoop geld (voor iets wat verborgen onder de motorkap zit)
 
  • Wow
Waarderingen: D43m0n en robtp09

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
ik heb adapters welke in de uitsparing van de lambdasonde worden geschoefd, hierin zit een minicat, zodat het lampje uit blijft
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Magnaflow kat niet leverbaar in europa? Zo'n ding kan toch gewoon met de postduif mee naar nederland? Ik zie het probleem niet :trollface:

Ik kan er wel even in duiken als je wilt en van daaruit een besluit nemen.
Set magnaflow spruitstukken is een optie, ik weet niet meer uit mijn hoofd hoe het qua ruimte is maar misschien is er een sport cat die ik op de plek van de oude kan lassen (als dat kosten technisch interessant is ten opzichte van de magnaflow variant), en wellicht zijn er nog wel wat opties.

Met een sport kat haalt ie vaak wel moeilijk zijn waardes bij apk, maar als die goed heet is zou dat wel moeten lukken.
 

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Heel hartelijk bedankt voor alle reacties, dat had ik niet verwacht. :)
Zoals ik er nu tegen aan kijk zijn mijn opties als volgt:

De Lexus blijft dus gewoon in principe, omdat dit de eerste auto is (en ik heb best veel gereden) waarvoor ik mijn motor zou inleveren. (Ja, echt waar)

We beginnen bovenaan, met optie 1, ik zal eens overleggen met mijn vaste garage. Wellicht willen ze meedenken, anders neem ik contact op met Menjo
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Kan geen kwaad om eens bij een willekeurige garage naar binnen te stappen puur voor 4-gas meting. Dan weet je misschien iets beter waar je aan toe bent!
 

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Optie 1 zit er nu bijna 2.000 km op (adapter), zodat de sensor wat slechter meet en het foutcode lampje uit blijft. Storing blijft weg. (dit is de goden verzoeken natuurlijk, daarom even gewacht met posten)
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie en RoelVB