STP (benzine toevoeging)

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
Hey mensen, geen idee of dit in het goede topic staat hoor :)

Ik zag vandaag een benzine toevoeging voor benzine auto's, het schijnt vuil uit je brandstofsysteem op te ruimen, en daardoor de carburateurs en brandstofinjectoren te reinigen, de aanslag op de inlaatkleppen te verlagen en roest in het systeem te bestrijden.

Nu klinkt me dit wel redelijk goed, maar geen idee of het ook echt zo werkt? Heeft iemand hier ervaring mee?

Vooral bij een oude auto zou het anders misschien wel handig zijn, mijn ls400 bijv. :D
 
De benzineleidingen van een LS zullen in ieder geval niet roesten... Alleen het filter en z'n aanhechtingen ziet er soms slecht uit, ik denk dat het dan ook wel eens tijd wordt om hem te vervangen :llol:

Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar het kan geen kwaad denk. In de USA op clublexus hebben ze wel vaak discussies over motor/brandstofsysteem reinigers.

Het beste is je injectoren er uit halen en ultrasoon reinigen. hetzelfde met de inlaat. Wat ook helpt is het throttle body er af halen, aan de binnenkant van de gasklep zit namelijk altijd flink wat koolstof afzetting, kan zo 2mm dik zijn! Dat schoonmaken helpt ook een hoop

In de USA gebruiken ze ook vaak 'Seafoam' om de motor en kleppen te reinigen, dit giet je er in bij een vacuumleiding die je inlaat in gaat. Dit spul schijnt wel goed te werken.

Met al dit soort stappen krijg je wellicht weer een paar 'verloren' pk's terug
 
thnx jelmer, het zal wel niet iets zijn wat je om de 10.000 km moet doen, mja om de 350.000 km zal het misschien wel wat verbeteren.. :D
 
iets toevoegen bij de benzine zie ik als iets zinloos en geldklopperij, beter die onderdelen uit de motor halen en echt reinigen (wat Jelmer dus eigenlijk ook zegt) dat met die seafoam weet ik niet hoor, meeste aanslag die je tegen komt is van je reciculatie systeem (uitlaatgassen samen met carterontluchting) en dat kun je , als je de boel toch los hebt, makkelijk reinigen in een badje met wasbenzine oid.
 
Joep zei:
iets toevoegen bij de benzine zie ik als iets zinloos en geldklopperij, beter die onderdelen uit de motor halen en echt reinigen (wat Jelmer dus eigenlijk ook zegt) dat met die seafoam weet ik niet hoor, meeste aanslag die je tegen komt is van je reciculatie systeem (uitlaatgassen samen met carterontluchting) en dat kun je , als je de boel toch los hebt, makkelijk reinigen in een badje met wasbenzine oid.

Idd, volledig mee eens.
Maar kan wel goed begrijpen dat dit een mooie oplossing is voor mensen die niet echt technisch aangelegd zijn om deze onderdelen te gaan demonteren en reinigen.

Een andere goedkopere is misschien de oplossing van de volgende pummel :sad:
http://www.mustangforums.com/forum/5-0l ... s-car.html
 
:llol: :llol: :llol: :llol: :llol: :llol: :llol: :llol: :llol: ik begon te lezen en ik zag.. "ik heb de slang eraan gekoppeld en het water opengedraaid" wahahahahhaha
 
Dit is eigenlijk wat Shell Vpower en BP Ultimate doet.... vandaar dat ik ook alleen maar 1 van deze 2 tank.
 
Uiteindelijk is het dus niet echt een bijzondere verbetering, ik tank meestal ook benzine +, hangt er net vanaf wel tankstation ik sta :P

Nja ik had het al gekocht, kost toch geen fluit, maar zal binnenkort eens de motor inwendig handmatig schoonmaken. Afgelopen zaterdag een grote velgenbeurt gegeven en leer behandeld, maar de motor moet ik iig goed houden.
Ik was toch in een opknapbeurt stemming, dus ik ben eens naar de lakker geweest. Er zitten een paar plekjes waar de blanke lak loslaat, en ik vroeg me af wat voor idee hij erover had. Volgens hem kon ik het beste de hele auto opnieuw laten spuiten, kosten : 1200,- als ik alles zelf demonteer. Dat kost me minstens een maand als ik daarbij ook gelijk alles vernieuw wat verbeterd kan worden :(

Nja, de lak is atm niet anders, de rest dan iig maar goed houden. :)

thnx voor de comments trouwens, de handige respons op dit forum staat me wel aan :D
 
Kan wel eens gebeuren dat de vernislaag los laat.
Je zegt zelf "een paar plekjes", is het dan zo slecht gesteld met je lak dat je de LS helemaal moet laten herspuiten, of heb je nog andere schade?

Als ik het goed begrijp, 1200? voor een volledige herspuiting (zelf demonteren)?? Is wel heel goedkoop vind ik....
 
nja zit vooral bij de deur randen, maar op het dak zitten ook 2 plekken, en bij de tankklep ook 1. Het is ook niet erg opvallend aanwezig, en eigenlijk is het puur de blanke lak die los laat wat het probleem is, de lak zelf is echt nog heel goed, maar volgens hem was het erg moeilijk om apart te herstellen en het dan ook helemaal goed te krijgen. 1200,- was puur alleen het spuiten, zelf moest ik het dan ook schuren.
Ik denk dat ik de plekken toch gewoon apart ga behandelen, dat kan ik iig wel gewoon doen, kan die eigenlijk nooit slechter van worden, en dat helemaal overspuiten komt er binnenkort nog niet van.
 
Aja, met zelf alles te schuren e.d. is deze prijs wel te doen natuurlijk.

Zeker behandelen, anders heb je kans dat het verder gaat loskomen....
Is het misschien niet mogelijk om een spot-repair te laten doen, is uiteindelijk ook een lokale behandeling??

Komt wel goed...
 
klopt, het ligt eraan heo erg het is... maar als ze op de randen zitten, dan kan dit wel een goedkoop alternatief oplossing zijn, want eigenlijkziet niemand de randen ( denk ik)

HEb je geen foto's van? Hiermee kan er beter gekeken worden naar oplossingen.
 
hey mannen thnx, morgen kan ik wel even foto's maken, ik heb besloten om de blanke lak waar die los laat helemaal weg te schuren met watervast schuurpapier tot dat het niet meer loslaat, en daarna over te spuiten met enkel blanke lak, dat polijsten niet zo gauw aan gedacht, maar wel een goed idee, wat houd wetsanden eig in? dat is toch met steeds kleinere korrelgrootte schuren?

Om nog ff op dat stp terug te komen, ik kan er wel iets van merken, het lijkt iets vlotter te lopen, maar koop in het vervolg wel standaard premium benzine, en ga de motor eens een stukje los halen.

(ik kan straks nog vakantiedagen gaan opnemen voor m'n auto :o )
 
Ja ik weet ook niet hoe erg je lak nu is :) dus als je foto's hebt graag! :)

Het zou kunnen dat het iets vlotter/soepeler/rustiger loopt, dat merk ik namelijk ook met premium benzine. Daarnaast gaat je verbruik ook nog eens iets omlaag :) Een beetje bij beejte worden ze toch nog gereinigd, dus dat is mooi meegenomen :)
 
viel me op dat er kerosine in de stp zat :? daardoor kan er misschien ook verschil merkbaar zijn natuurlijk, alleen dat heeft dan weinig met de verbetering van je motor te maken :)

Ik zal morgen de foto's ff onder een nieuw topic neerzetten, anders wordt het zo'n bende.