- 21 sep 2010
- 662
- 80
- 28
In mijn zoektocht naar een 3rd Gen GS300 heb ik al vaak een 2nd Gen IS250 overwogen. Door mijn overstap vanuit de IS200, waar ik zo af en toe veel plezier beleef bij het bochtenwerk, is er toch milde angst dat ik deze bij de GS300 niet meer ga terug vinden. Zover ik mij kan herinneren is de IS250 (ooit in 2007 eens een weekendje gereden) lang niet zo speels als de IS200, maar kent zeker (her en der) een sportief karakter. Bij de factscheck tussen de GS300 en IS250 viel mij op het geringe verschil in gewicht tussen de twee. Lediggewicht, 1560 kg (IS250) om 1595 kg (GS300). De "last" van extra gewicht is dus minimaal wat mij de vraag stelt; kunnen we de GS300 een beetje sportief karakter aanmeten?
Begrijp mij niet verkeerd, de GS is vanuit huis uit natuurlijk al een hele andere auto dan de IS250. Het is wellicht vloeken in de kerk, maar toch, kleine verschil in gewicht en aanwezige verschil in vermogen zet mij toch aan het denken, of door het gebruik van een BC Racing schroefset (bijvoorbeeld) en dikkere anti-rollbar(rubbers) , een GS300 niet wat sportiever te maken valt en mij met een glimlach, strak en vlak een bochtje om laat gaan...
Begrijp mij niet verkeerd, de GS is vanuit huis uit natuurlijk al een hele andere auto dan de IS250. Het is wellicht vloeken in de kerk, maar toch, kleine verschil in gewicht en aanwezige verschil in vermogen zet mij toch aan het denken, of door het gebruik van een BC Racing schroefset (bijvoorbeeld) en dikkere anti-rollbar(rubbers) , een GS300 niet wat sportiever te maken valt en mij met een glimlach, strak en vlak een bochtje om laat gaan...