Stralen en opnieuw poedercoaten van IS velgen

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Ik ben van plan in de zomer m'n 5 spaaks IS velgen te stralen en opnieuw te laten poedercoaten vanwege de remstofaanslag. Ik vroeg me af of de forumleden alhier ervaring hiermee hebben en of bedrijven kunnen aan- of afraden. Ik ben gehuisvest in Enkhuizen dus kan redelijk wat kanten op voor een goede vakman die m'n 5-spaaks een verjongingskuur kan geven.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Volgens mij zit er in de omgeving van Denbosch en Eindhoven wel een paar bekende, maar of ze goed zijn durf ik niet te zeggen. Misschien dat je eens kan vragen aan lexus dealer, waar zij het naartoe sturen :p
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Het liefst maak ik natuurlijk zo min mogelijk km's. De Flevopolder zou een mooie oplossing zijn.

En daarnaast hoop ik dat na het stralen en poedercoaten, ik voor langere tijd geen last heb van corrosie. Maar ik heb al verhalen gehoord dat het bij sommige weer redelijk rap terug kwam.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Gerritsen is niet slecht maar soms wat slordig en ze coaten de harten van de velg mee en als iets slecht is (gebeurd door bedrijven die geen hart voor auto's hebben).
Mijdrecht (renoblast is beter en daar kun je tenminste kiezen of je de harten van de velgen al dan niet tegen meerprijs schoon wilt houden (ander moet je zelf schuren).

Een goed bedrijf geeft als extra optie om de velgen chemisch te ontlakken. Kost wat maar je velgen blijven wel veel mooier dan met simpel grit/glas/staal stralen.

een bedrijf dat voor coaten van een setje 17" velgen meer dan 250 Euro vraagt draait je een poot uit.
En tot op heden was ik het best te spreken over een coater schaik (160 euro voor 19" velgen) en 75 Euro extra voor het chemisch ontlakken en alle afspraken werden perfect nagekomen (wel je velgen zonder banden en ventielen aanleveren maar dat lijkt me logisch)