stuureigenschappen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Anna
  • Startdatum Startdatum

Anna

Nieuw hier
27 feb 2013
4
0
0
Ik heb sinds een week een lexus IS 250 uit 2008( met bijzonder weinig gereden kilometers) . HIj is handgeschakeld. Ik kom uit een alfa spider, een totaal andere rijervaring mag ik wel zeggen.Waar ik met de lexus moeite mee heb de manier waarop de auto zich gedraagd in enige vorm van "spoorvorming" in de wegs verdiepte sporen en gootjes aan de rand van het wegdek. het voelt alsof ik moeite moet doen om controle over het stuur te houden en de auto iets anders wil dan ik. Moet ik alleen wennen?
 
Ik weet niet of we het echt over hetzelfde hebben, maar mijn IS250 uit 2007 zou naar mijn mening ook wel wat strakker mogen sturen. Schijnt overigens wel een bekend probleempje te zijn, ik heb er al meer mensen over gehoord en bij Louwman Amersfoort zeiden ze me direct toen ik er over begon, dat ze er niets aan konden doen. Welke maat velgen heb je trouwens?
 
Hoi Anna,

Onderstel van de IS is toch redelijk sportief afgesteld, bochtgedrag vind ik erg stabiel.
Op een snelweg met diepe spoorvorming, moet ik ook af en toe bijsturen, niet gek met 235/voor en 255/achter.
Op een rechte weg rijd de auto wel netjes rechtdoor zonder afwijking.

gr.
 
Welkom hier, Anna.
Spoorvorming heeft een ieder last van en in de regel geldt: hoe sportiever de wegligging en/of breder de banden, hoe meer feedback vd weg je voelt, maar dus ook meer last vd spoorvorming, helaas.