Stuurslot en automatisch afslaan knipperlicht

GS4502011

Nieuw hier
17 nov 2022
11
5
3
Ik rijd sinds een aantal weken in een GS450h van 2011 en naast de zijwindgevoeligheid (zie separaat topic) valt me maar 1 dingetje in negatieve zin op:

Dat het knipperlicht na 1x aantippen níet 3x knippert is kennelijk iets om mee te leven. Maar bij de mijne slaat het knipperlicht ook niet af na het nemen van een bocht.
Tevens is het me nog niet gelukt om het stuurslot te activeren. Ik vermoed dat het één samenhangt met het ander.
Wie kan hier iets over zeggen?

De auto heeft onlangs een beurt gehad bij Lexus en is ook overigens dealeronderhouden.
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
132
92
28
Ook bij mijn CT ervaar ik de, ik noem het even de "terugklik" ook behoorlijk laat. Ik moet erg ver insturen om de "terugklik" te activeren,
Bijvoorbeeld bij het verlaten van een rotonde zeer hinderlijk. Heb dit aan gegeven bij de dealer, maar dit hoort bij de auto en is geen defect. Ik weet niet hoe dit technisch precies in zit, en of dat op te lossen is met een ingreep aan het "terugklik" meganiek.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: GS4502011

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.120
4
832
113
Zoals @kiwicupra zegt, ik ervaar dit ook wel eens bij het verlaten van een rotonde, dit is normaal. Als de richtingaanwijzer nooit afslaat is er iets mis in het mechaniek.

Een keer aanraken en drie (wettelijk minimum) of meer knipperen is zover ik weet alleen bij modellen 2012+ standaard.