Taal instellen

Gerben Variomatic

Nieuw hier
18 apr 2023
10
7
3
Wij rijden sinds 2,5 jaar en inmiddels 75.000 km een CT200h. Heerlijke en probleemloze auto!
Nu is het een Duitse import van '16 en dat is nog te zien aan de taal-instelling. Het grote scherm in het midden staat wel op Nederlands, maar de aanduidingen in de 'klokken' zijn nog Duits. Ik bedoel het schermpje rechtsonder met het gemiddelde verbruik etc. dat je met het knopje in het stuurwiel bedient. Ik heb nog niet ontdekt hoe/of ik dat naar het Nederlands krijg. Weet iemand dat misschien?

Ik heb zelf sinds kort een IS300h 2016 en kan dit middels de knoppen rechts op het stuur instellen door naar de settings pagina van het multi-informatiedisplay te gaan. Nederlands zit er sowieso niet tussen, dan maar op Engels gezet. Zou verwachten dat dit bij alle modellen zo zou werken maar in de handleidingen (https://www.lexus.nl/customer/manuals) zie ik ook geen taalinstelling van het multi-informatiedisplay. Ben benieuwd.

Hallo mijn CT (uit 2018) is ook een duitse import.
Ik heb daar ook mee zitten pielen, maar als ik me goed herinner is Nederlands daar geen optie.
Ik heb dat schermpje op "English" staan en het grotere scherm 'op' het dashboard (wel) op Nederlands.

KM Stand.jpg

Ok, dank voor jullie reacties. Als Nederlands geen mogelijkheid is laat ik 'm maar in het Duits..... Das ist überhaupt kein Problem!
Inconsequent dat het grote scherm wel in het Nederlands kan en dit schermpje niet...

Nog een klein ergernisje: de tijdsweergave kan volgens mij ook alleen maar in de (Amerikaanse/Japanse) AM en PM-weergave, dus geen 20:08 uur, maar 8:08 pm.
Bij de simpelste wekker kun je dat nog instellen, maar dat vond Lexus blijkbaar niet nodig...

Ok, dank voor jullie reacties. Als Nederlands geen mogelijkheid is laat ik 'm maar in het Duits..... Das ist überhaupt kein Problem!
Inconsequent dat het grote scherm wel in het Nederlands kan en dit schermpje niet...

Nog een klein ergernisje: de tijdsweergave kan volgens mij ook alleen maar in de (Amerikaanse/Japanse) AM en PM-weergave, dus geen 20:08 uur, maar 8:08 pm.
Bij de simpelste wekker kun je dat nog instellen, maar dat vond Lexus blijkbaar niet nodig...
Klopt is zeker een puntje van kritiek.
Maar inderdaad: die tijdsindicatie gaat van 0.00u tot 12.59u 15.30u gaan we er niet op krijgen :confused:

Ja, Lexus is een wereld auto vooral op de Amerikaanse markt gericht, dus je moet leven met AM en PM 😉