Te koop gezien: IS-F

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Leuk, echt een hebbending, maar op dit moment niet praktisch genoeg voor mij........zucht....
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Omdat bij zo'n krachtige auto alle onderdelen zwaarder belast worden dan bij een gewone waardoor je misschien voor hoge onderhouds kosten komt te staan als de auto een paar jaar oud is.

Maar hier kun je natuurlijk bij elke auto pech of geluk mee hebben.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
japeape zei:
Omdat bij zo'n krachtige auto alle onderdelen zwaarder belast worden dan bij een gewone waardoor je misschien voor hoge onderhouds kosten komt te staan als de auto een paar jaar oud is.

Maar hier kun je natuurlijk bij elke auto pech of geluk mee hebben.

Maar alle onderdelen zijn ook geconstrueerd voor een zwaardere belasting....
 

Ludovic

Hoort erbij
22 jun 2010
45
0
0
Alan zei:
japeape zei:
Omdat bij zo'n krachtige auto alle onderdelen zwaarder belast worden dan bij een gewone waardoor je misschien voor hoge onderhouds kosten komt te staan als de auto een paar jaar oud is.

Maar hier kun je natuurlijk bij elke auto pech of geluk mee hebben.

Maar alle onderdelen zijn ook geconstrueerd voor een zwaardere belasting....
Hmm, true... maar eerlijk gezegd denk ik ook wat zoals japeape, dat de kans op slecht gebruik groter is bij zo'n wagen, en dat de gevolgen van slecht gebruik hier misschien groter zullen zijn.

Maar op zich heb je wel gelijk... Alhoewel, OK de onderdelen zijn gemaakt voor zwaardere belasting, dus neem dat de kans op problemen even groot is als bij een andere wagen. Bij een "gewone" tweedehandswagen zal er af en toe (regelmatig?) ook iets mis zijn en zul je dus ook onderhoudskosten hebben, maar bij 'n IS-F zouden de kosten toch 'n stuk hoger liggen veronderstel ik, aangezien dat duurdere onderdelen zijn.

Lijkt me wel een h??rlijk speeltje zo'n IS-F, maar mijn loon moet toch al drastisch veranderen voor ik zoveel geld in 'n speeltje wil steken :)
Heb er eigenlijk nog nooit ??n op de baan gezien spijtig genoeg (maar buiten IS'en en RX'en kom ik eigenlijk sowieso niet veel Lexussen tegen).
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ludovic zei:
Alan zei:
japeape zei:
Omdat bij zo'n krachtige auto alle onderdelen zwaarder belast worden dan bij een gewone waardoor je misschien voor hoge onderhouds kosten komt te staan als de auto een paar jaar oud is.

Maar hier kun je natuurlijk bij elke auto pech of geluk mee hebben.

Maar alle onderdelen zijn ook geconstrueerd voor een zwaardere belasting....
Hmm, true... maar eerlijk gezegd denk ik ook wat zoals japeape, dat de kans op slecht gebruik groter is bij zo'n wagen, en dat de gevolgen van slecht gebruik hier misschien groter zullen zijn.

Maar op zich heb je wel gelijk... Alhoewel, OK de onderdelen zijn gemaakt voor zwaardere belasting, dus neem dat de kans op problemen even groot is als bij een andere wagen. Bij een "gewone" tweedehandswagen zal er af en toe (regelmatig?) ook iets mis zijn en zul je dus ook onderhoudskosten hebben, maar bij 'n IS-F zouden de kosten toch 'n stuk hoger liggen veronderstel ik, aangezien dat duurdere onderdelen zijn.

Lijkt me wel een h??rlijk speeltje zo'n IS-F, maar mijn loon moet toch al drastisch veranderen voor ik zoveel geld in 'n speeltje wil steken :)
Heb er eigenlijk nog nooit ??n op de baan gezien spijtig genoeg (maar buiten IS'en en RX'en kom ik eigenlijk sowieso niet veel Lexussen tegen).


Gevoelsmatig ben ik er eigenlijk ook wel gewoon met je eens hoor, maar als ik gewoon zo bekijk? Stel je voor dat het een stevige rijder is, vaak zal het toch maar rechtdoorgaan en misschien wat sprintjes. Zolang deze rijder het doet wanneer de auto warm is gereden, dan zou er in principe niks uit mogen maken. Onder andere/normale omstandigheden wordt de motor zo weinig belast dat deze eigenlijk ook weinig zal lijden, echter nemen we bv een Yaris 1.3 met een vlotte rijder, dan zal deze waarschijnlijk veel vaker volgas hebben gegeven om een beetje normaal te kunnen rijden. De motor maakt overigens ook veel meer toeren onder alle omstandigheden. Ik denk dat de Yaris 1.3 over het algemeen een stuk zwaarder wordt belast dan een ISF die eens in de zoveel tijd even op zijn staart wordt getrapt, want lang kan het in nederland toch niet :)
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
En de IS-f rijden 9 van de 10 mensen in die niet naar geld hoeven te kijken dat het een isf is is genoeg voor hun. Je moet het niet vergelijken met een m3 die worden pas echt afgejaagd.

Ik zit zelf ook in de racerij en allerlei dikke auto's gezien van m6 tot de veyron (directeur van Trust) tot een f430. Daar rijden ze wel mee door maar kennen de waarde ook wel van de auto.
 

Ludovic

Hoort erbij
22 jun 2010
45
0
0