Hallo iedereen,
Ik verkoop mijn Sportcross. Ik heb hem in Juni 2014 gekocht om een roadtrip te maken in Augustus. We hebben er deze zomer een roadtrip van 8.000km mee gemaakt, zonder enige problemen. Ik wil hem houden, maar mijn vrouw vindt hem wat te krap voor ons en de 2 kleintjes.
Ik woon en werk nu in Vietnam. De Sportcross staat bij mijn ouders in Belgie (in Limburg), en heeft dus een Belgisch kenteken.
De wagen is mechanisch in orde. Mijn garagist (Toyota specialist) heeft hem deze zomer bekeken en had geen opmerkingen. Hij heeft toen ook nieuwe lower ball joints en een Torsen differentieel geinstalleerd. De wagen had pas een nieuwe distributieriem gekregen voor de aankoop. Spijtig genoeg heeft de vorige eigenaar de waterpomp niet laten vervangen. Na de roadtrip, vlak voor mijn vertrek terug naar Vietnam, begon de waterpomp lawaai te maken. Verdict van mijn garagist: speling op de waterpomp...
Ik voorzie een maand vakantie in Maart 2015 en dan gaat de Sportcross op onderhoud voor:
Oh ja, de wagen heeft een manuele 6-bak. Ik vind het zeker een van de betere bakken (alleen die van mijn S2000 vond ik nog ietsje beter). Ivm het Torsen differentieel, die heb ik in Japan gekocht. Het is een tweedehandse unit die maar 30.000km had. Zo'n differentieel verandert echt het rijgedrag van de wagen...
2. Uitrusting & Accessoires
Het is een Executive versie: GPS, vol-lederen bekleding, elektrisch open dak, elektrische zetels vooraan, enz. Alles werkt naar behoren, zelfs de CD-wisselaar. Ik heb een GROM BT3 module geinstalleerd (prijs 150 EUR met microfoon en laadkabel, gekocht bij Motrade.nl). Geluidskwaliteit is heel goed (via Bluetooth of AUX) en hands-free bellen werkt ook goed.
Op de achterbumper zijn er 4 parkeersensoren.
De wagen wordt verkocht met 2 sets velgen: de standaard 17 inch velgen met banden in heel goede staat (+/- 20% slijtage) en een aftermarket set 18inch velgen met goede banden (ongev. 40% slijtage). De 18 inch velgen zijn bijna in nieuwstaat, 1 velg heeft heel lichte borduurschade, je merkt het haast niet. De standaard velgen zijn recht, maar zouden opgefrist mogen worden...
3. Binnen & Buiten
De wagen is proper binnen en buiten. Ik gebruik kwaliteitsprodukten : Gliptone voor het leder, Autoglym voor het glas en het interieur, Valet Pro Dragon's Breath voor de wielen, Menzerna voor de carrosserie, etc.
De carrosserie heeft 2 kleine deukjes zonder lakschade, voor de rest is alles proper. Geen krassen. Binnen is alles ook netjes. Het leder is een heel goede staat.
4. Beschikbaarheid
De Sportcross is beschikbaar vanaf Maart 2015, wanneer al het onderhoud zal gedaan zijn.
5. Foto's



De telefoon-kit is ondertussen verwijderd...

...en vervangen door een GROM BT3 module




Torsen T2 van het Sport model...

De standaard velgen (de 5de wordt gebruikt als reservewiel)...

Thanks for reading!!
Yves
Ik verkoop mijn Sportcross. Ik heb hem in Juni 2014 gekocht om een roadtrip te maken in Augustus. We hebben er deze zomer een roadtrip van 8.000km mee gemaakt, zonder enige problemen. Ik wil hem houden, maar mijn vrouw vindt hem wat te krap voor ons en de 2 kleintjes.
Ik woon en werk nu in Vietnam. De Sportcross staat bij mijn ouders in Belgie (in Limburg), en heeft dus een Belgisch kenteken.
- Km-stand : 186.000
- Bouwjaar : 07/2003
- Staat : Goed
- Modificaties : zie mijn tekst hieronder
- Onderhoudsgeschiedenis : OHB, al het onderhoud zal gebeurd zijn op het moment van de verkoop
- Beschikbaarheid : Maart 2015
- Vraagprijs : 5.500 EUR
De wagen is mechanisch in orde. Mijn garagist (Toyota specialist) heeft hem deze zomer bekeken en had geen opmerkingen. Hij heeft toen ook nieuwe lower ball joints en een Torsen differentieel geinstalleerd. De wagen had pas een nieuwe distributieriem gekregen voor de aankoop. Spijtig genoeg heeft de vorige eigenaar de waterpomp niet laten vervangen. Na de roadtrip, vlak voor mijn vertrek terug naar Vietnam, begon de waterpomp lawaai te maken. Verdict van mijn garagist: speling op de waterpomp...
Ik voorzie een maand vakantie in Maart 2015 en dan gaat de Sportcross op onderhoud voor:
- Distributieriem, waterpomp en alles wat hierbij komt te kijken, en de andere riemen (airco, ...)
- Remschijven en remblokken V+A
- Olie en filters
Oh ja, de wagen heeft een manuele 6-bak. Ik vind het zeker een van de betere bakken (alleen die van mijn S2000 vond ik nog ietsje beter). Ivm het Torsen differentieel, die heb ik in Japan gekocht. Het is een tweedehandse unit die maar 30.000km had. Zo'n differentieel verandert echt het rijgedrag van de wagen...

2. Uitrusting & Accessoires
Het is een Executive versie: GPS, vol-lederen bekleding, elektrisch open dak, elektrische zetels vooraan, enz. Alles werkt naar behoren, zelfs de CD-wisselaar. Ik heb een GROM BT3 module geinstalleerd (prijs 150 EUR met microfoon en laadkabel, gekocht bij Motrade.nl). Geluidskwaliteit is heel goed (via Bluetooth of AUX) en hands-free bellen werkt ook goed.
Op de achterbumper zijn er 4 parkeersensoren.
De wagen wordt verkocht met 2 sets velgen: de standaard 17 inch velgen met banden in heel goede staat (+/- 20% slijtage) en een aftermarket set 18inch velgen met goede banden (ongev. 40% slijtage). De 18 inch velgen zijn bijna in nieuwstaat, 1 velg heeft heel lichte borduurschade, je merkt het haast niet. De standaard velgen zijn recht, maar zouden opgefrist mogen worden...
3. Binnen & Buiten
De wagen is proper binnen en buiten. Ik gebruik kwaliteitsprodukten : Gliptone voor het leder, Autoglym voor het glas en het interieur, Valet Pro Dragon's Breath voor de wielen, Menzerna voor de carrosserie, etc.
De carrosserie heeft 2 kleine deukjes zonder lakschade, voor de rest is alles proper. Geen krassen. Binnen is alles ook netjes. Het leder is een heel goede staat.
4. Beschikbaarheid
De Sportcross is beschikbaar vanaf Maart 2015, wanneer al het onderhoud zal gedaan zijn.
5. Foto's



De telefoon-kit is ondertussen verwijderd...

...en vervangen door een GROM BT3 module




Torsen T2 van het Sport model...

De standaard velgen (de 5de wordt gebruikt als reservewiel)...

Thanks for reading!!
Yves
Laatst bewerkt: