terugroep actie lexus gs 300 h bouwjaar 2013

VARRO

Nieuw hier
8 apr 2023
19
5
3
in het kader van de problemen met de takata airbags wilde ik nagaan of mijn lexus hierbij betrokken is, blijkbaar is dit niet het geval.
Maar ik merkte wel een terugroepactie voor mijn voertuig met betrekking tot het BRANDSTOFPOMP DEKSEL.

Lexus belgie heeft mij daarvan niet op de hoogte gebracht !.
Vandaag 24.02.2025 heb ik lexus belgie hiervan op hoogte gebracht, tot vanavond 20u42 nog geen nieuws ??.

Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt ?
Bedankt voor feed back

Toen ik bijna 2 jaar geleden mijn GS300H kocht, was er een terugroepactie.
De verkoper was Lexus Den Haag en ze zouden voor aflevering iets vervangen (iets met brandstof, zal hetzelfde zijn geweest).
Op de site RDW.nl bleef de melding echter staan voor mijn auto en later kreeg ik ook nog een brief van Lexus Nederland.
Toen bij Lexus Groningen het herstel maar laten uitvoeren.

Hoe dit in België is geregeld weet ik niet, maar ik heb gewoon de lokale dealer gebeld.

Er is inderdaad een terugroepactie geweest waarbij een slang tussen brandstoftank en benzinevuldop vervangen diende te worden. Daarvoor diende de brandstoftank nagenoeg leeg te zijn.

In Nederland kwam die afhandeling vrij moeizaam op gang, omdat op het bekendmaken van de noodzaak tot reparatie door de RDW er veel te weinig vervangende onderdelen beschikbaar waren. Ook niet zo gek natuurlijk - normaliter gaat een brandstofslang een autoleven mee.

Uiteindelijk is het bij mijn weten (in ieder geval bij mijn eigen GS gen 4) allemaal netjes opgelost. Het betrof ook geen terugroepactie waarbij onmiddellijke vervanging nodig werd geacht. Wel werd aangeraden om de vervanging bijvoorbeeld bij een eerstvolgende servicebeurt uit te laten voeren.

Dat zal niet in alle gevallen zijn gebeurt. Dealers zullen hun klanten hebben geholpen, maar de betroffen auto's waren al een aantal jaren op de weg en wellicht al een aantal daarvan in handen van een eigenaar die nog nooit een dealer had bezocht.

Het betrof zeker geen terugroepactie met de strekking van "zet up auto onmiddellijk stil en laat hem via een autoambulance bezorgen bij de dealer"

Er is inderdaad een terugroepactie geweest waarbij een slang tussen brandstoftank en benzinevuldop vervangen diende te worden. Daarvoor diende de brandstoftank nagenoeg leeg te zijn.

In Nederland kwam die afhandeling vrij moeizaam op gang, omdat op het bekendmaken van de noodzaak tot reparatie door de RDW er veel te weinig vervangende onderdelen beschikbaar waren. Ook niet zo gek natuurlijk - normaliter gaat een brandstofslang een autoleven mee.

Uiteindelijk is het bij mijn weten (in ieder geval bij mijn eigen GS gen 4) allemaal netjes opgelost. Het betrof ook geen terugroepactie waarbij onmiddellijke vervanging nodig werd geacht. Wel werd aangeraden om de vervanging bijvoorbeeld bij een eerstvolgende servicebeurt uit te laten voeren.

Dat zal niet in alle gevallen zijn gebeurt. Dealers zullen hun klanten hebben geholpen, maar de betroffen auto's waren al een aantal jaren op de weg en wellicht al een aantal daarvan in handen van een eigenaar die nog nooit een dealer had bezocht.

Het betrof zeker geen terugroepactie met de strekking van "zet up auto onmiddellijk stil en laat hem via een autoambulance bezorgen bij de dealer"
Klopt helemaal, de mijne destijds ook, een brief van de importeur en een belletje voor een afspraak indien onderdeel op voorraad was.

Bedankt voor de info, mijn lexus gaat nu maandag naar de garage om het deksel van de brandstofpomp te vervangen in waarborg.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me