Het klinkt wellicht een beetje bot, maar een CT is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een LS. De CT is zodanig gebouwd dat hij kan worden verkocht voor een relatief aantrekkelijke prijs en dat zal af en toe tot een compromis leiden bij wat er wel en wat er niet op zit. Bij het ontwerp van een LS heb je op dat gebied duidelijk meer vrijheid als ontwerper.
De ECO stand wordt aanbevolen voor gebruik op de snelweg waarbij het aantal snelheidsvariaties geringer is dan bij bijvoorbeeld in de stad. Bij rijden op de snelweg zal de ECO stand een iets lager verbruik kunnen opleveren, zonder dat de wat tragere reactie op het gaspedaal te veel opvalt. De auto is in de ECO stand wel minder "levendig", de focus ligt op verbruik- en CO2 reductie. Commerciele overwegingen om de ECO stand beschikbaar te stellen, zullen zeker mee hebben gespeeld - omdat het verschil tussen de verschillende rijstanden bepaald door toch al reeds mogelijke softwareinstelmogelijkheden zal het geen dure voorziening vergen, afgezien van een extra knop. De ECO voorziening kun je beschouwen als een elektronische variant op de vanaf de zeventiger jaren opkomende vijfde versnelling in allerlei auto's.
De auto kan zich inderdaad prettiger "voelen" bij gebruik van een benzine met een iets hoger oktaangetal, een kleiner ethanolgehalte en beter reinigende additieven dan voor de standaard Euro 95 is vereist. Afhankelijk van rijgedrag, gebruiksomstandigheden en motorontwerp zal dat verschil meer of minder opvallen.
Iedere autofabrikant kiest voor een bepaald uitrustingsniveau. Jij mist de waarschuwing dat een lampje kapot gaat. Bij mijn GS zit dat er dacht ik wel op, maar er vind bij mijn weten alleen controle plaats op het moment van starten. Alls een lampje tijdens een rit kapot gaat, krijg ik bij mijn weten geen melding. Wat ik dan weer mis is dat er geen oliepeilcontrole plaats vindt. Ik heb een aantal Franse auto's gehad waar dat standaard op zat en goed (en ook wel redelijk frequent) werkte. Nu zal ik de controle zelf met de peilstok moeten uitvoeren....Gezien de bijvulbehoefte kan ik me echter wel voorstellen dat ze er geen eletronische voorziening voor hebben aangebracht.