- 4 sep 2008
- 32
- 2
- 8
We hebben het allemaal over The Pursuit of perfection, een korte introductie.
Lexus en zijn met goddelijke kracht geladen spreuken.
Lexus is een automerk dat in 1989 door Toyota in Japan en de VS op de markt gebracht werd om te kunnen concurreren tegen merken als Mercedes, BMW, Jaguar, Saab en Cadillac. Toyota ging ervan uit dat het hiervoor de beste luxe-auto zou moeten bouwen en deze zou moeten omringen met ongekende klantenservice.
De essentie van het merk werd geformuleerd als "The relentless pursuit of perfection". Drie jaar na de introductie was Lexus de andere merken in de VS in aantallen verkochte auto's al voorbij. Jim Press, de CEO van Lexus in de VS, verwoordde de Lexus-belofte als volgt;
Lexus biedt een totaalervaring die een afspiegeling vormt van een oprecht, onvoorwaardelijk streven naar excellentie. Lexus zorgt ervoor dat alle faciliteiten, systemen en procedures zijn afgestemd op de behoeften en wensen van de klant. De professionele aanpak van het bedrijf is ontstaan vanuit een oprechte betrokkenheid van iedereen die bij Lexus werkt. Alles draait om efficiency, doelmatigheid en professionaliteit.
Om haar beloften waar te maken werden voor Lexus 3 doelen geformuleerd;
1 produceren van producten met de beste kwaliteit in de wereld.
2 Direct de eerste keer oplossen van problemen, en dat elke keer opnieuw.
3 Voorzien van service en gemak aan Lexus gebruikers, zoals zij nog nooit tevoren hebben ondervonden.
Press beschreef klantenservice door lexus als; een manier van leven, het behandelen van mensen zoals zij behandeld willen worden. Het is een soort van 'say yes' cultuur.
Lexus stelt zijn medewerkers, front office personeel en dealers in staat om altijd een manier te vinden om 'ja' te zeggen.
Lexus kwam in de VS in 7 van de 8 jaar als hoogste uit een customer satisfaction onderzoek naar voren.
Bron: Power and Associates.
Hier te zien;
The relentless pursuit, SC400
The relentless pursuit, LS400
Lexus moments, The pursuit of perfection.
The pursuit of perfection IS-F
En mijn all time favourit; The pursuit of perfection, LS460
Lexus en zijn met goddelijke kracht geladen spreuken.
Lexus is een automerk dat in 1989 door Toyota in Japan en de VS op de markt gebracht werd om te kunnen concurreren tegen merken als Mercedes, BMW, Jaguar, Saab en Cadillac. Toyota ging ervan uit dat het hiervoor de beste luxe-auto zou moeten bouwen en deze zou moeten omringen met ongekende klantenservice.
De essentie van het merk werd geformuleerd als "The relentless pursuit of perfection". Drie jaar na de introductie was Lexus de andere merken in de VS in aantallen verkochte auto's al voorbij. Jim Press, de CEO van Lexus in de VS, verwoordde de Lexus-belofte als volgt;
Lexus biedt een totaalervaring die een afspiegeling vormt van een oprecht, onvoorwaardelijk streven naar excellentie. Lexus zorgt ervoor dat alle faciliteiten, systemen en procedures zijn afgestemd op de behoeften en wensen van de klant. De professionele aanpak van het bedrijf is ontstaan vanuit een oprechte betrokkenheid van iedereen die bij Lexus werkt. Alles draait om efficiency, doelmatigheid en professionaliteit.
Om haar beloften waar te maken werden voor Lexus 3 doelen geformuleerd;
1 produceren van producten met de beste kwaliteit in de wereld.
2 Direct de eerste keer oplossen van problemen, en dat elke keer opnieuw.
3 Voorzien van service en gemak aan Lexus gebruikers, zoals zij nog nooit tevoren hebben ondervonden.
Press beschreef klantenservice door lexus als; een manier van leven, het behandelen van mensen zoals zij behandeld willen worden. Het is een soort van 'say yes' cultuur.
Lexus stelt zijn medewerkers, front office personeel en dealers in staat om altijd een manier te vinden om 'ja' te zeggen.
Lexus kwam in de VS in 7 van de 8 jaar als hoogste uit een customer satisfaction onderzoek naar voren.
Bron: Power and Associates.
Hier te zien;
The relentless pursuit, SC400
The relentless pursuit, LS400
Lexus moments, The pursuit of perfection.
The pursuit of perfection IS-F
En mijn all time favourit; The pursuit of perfection, LS460