The pursuit of perfection.

L-expert

Hoort erbij
4 sep 2008
32
2
8
We hebben het allemaal over The Pursuit of perfection, een korte introductie.

Lexus en zijn met goddelijke kracht geladen spreuken.

Lexus is een automerk dat in 1989 door Toyota in Japan en de VS op de markt gebracht werd om te kunnen concurreren tegen merken als Mercedes, BMW, Jaguar, Saab en Cadillac. Toyota ging ervan uit dat het hiervoor de beste luxe-auto zou moeten bouwen en deze zou moeten omringen met ongekende klantenservice.
De essentie van het merk werd geformuleerd als "The relentless pursuit of perfection". Drie jaar na de introductie was Lexus de andere merken in de VS in aantallen verkochte auto's al voorbij. Jim Press, de CEO van Lexus in de VS, verwoordde de Lexus-belofte als volgt;
Lexus biedt een totaalervaring die een afspiegeling vormt van een oprecht, onvoorwaardelijk streven naar excellentie. Lexus zorgt ervoor dat alle faciliteiten, systemen en procedures zijn afgestemd op de behoeften en wensen van de klant. De professionele aanpak van het bedrijf is ontstaan vanuit een oprechte betrokkenheid van iedereen die bij Lexus werkt. Alles draait om efficiency, doelmatigheid en professionaliteit.

Om haar beloften waar te maken werden voor Lexus 3 doelen geformuleerd;
1 produceren van producten met de beste kwaliteit in de wereld.
2 Direct de eerste keer oplossen van problemen, en dat elke keer opnieuw.
3 Voorzien van service en gemak aan Lexus gebruikers, zoals zij nog nooit tevoren hebben ondervonden.

Press beschreef klantenservice door lexus als; een manier van leven, het behandelen van mensen zoals zij behandeld willen worden. Het is een soort van 'say yes' cultuur.
Lexus stelt zijn medewerkers, front office personeel en dealers in staat om altijd een manier te vinden om 'ja' te zeggen.

Lexus kwam in de VS in 7 van de 8 jaar als hoogste uit een customer satisfaction onderzoek naar voren.

Bron: Power and Associates.

Hier te zien;

The relentless pursuit, SC400

The relentless pursuit, LS400

Lexus moments, The pursuit of perfection.

The pursuit of perfection IS-F

En mijn all time favourit; The pursuit of perfection, LS460
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Bedankt voor de info :) Het is goed de achtergrond informatie van een merk te weten. mooie links trouwens.

Ik heb dit topic "sticky" gemaakt zodat deze bovenaan het forum blijft.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Het merk heeft wel wat en het gaat niet om de problemen maar wel hoe ze worden opgelost en daar verdient lexus gewoon punten.
Kanttekeningen zijn er zeker ook te maken. Persoonlijk zie ik weinig in de Hybride weg die Lexus is ingeslagen en de laatste versie van de IS is imho. zeker niet de beste auto uit haar segment (verre van), de diesel (diesel en Lexus is voor mij geen gelukkige combi.) is op zijn best een matige middenmoter en qua betrouwbaarheid een drama.
Overall (behalve het interieur) sla ik de Honda Accord (zeker de laatste uitvoering) een stuk hoger aan.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
de diesel is inderdaad een drama, hoop dat -als ze dit model in de toekomst nog willen hanteren - ze dit punt beter oplossen...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
sharkman zei:
Het merk heeft wel wat en het gaat niet om de problemen maar wel hoe ze worden opgelost en daar verdient lexus gewoon punten.
Kanttekeningen zijn er zeker ook te maken. Persoonlijk zie ik weinig in de Hybride weg die Lexus is ingeslagen en de laatste versie van de IS is imho. zeker niet de beste auto uit haar segment (verre van), de diesel (diesel en Lexus is voor mij geen gelukkige combi.) is op zijn best een matige middenmoter en qua betrouwbaarheid een drama.
Overall (behalve het interieur) sla ik de Honda Accord (zeker de laatste uitvoering) een stuk hoger aan.

Meningen zijn hierover verdeeld, vanuit een marketing oogpunt is het juist de hybride techniek die lexus onderscheidt van de rest.

De IS250 (benzine versie dus) is na veel proefrijden door mij uitgekozen. De betrouwbaarheid, de afwerking en de opties, zijn in mijn inziens de concurrentie ver vooruit. Mijn IS250 Sport zit bomvol opties en is gewoon een superbak. In vergelijking tot de 325 en de A4 kwam deze auto keer op keer als beste naar voren tijdens mijn proefritten. Ook het design is gewoon sexy. Goed, nu is de auto weer wat ouder, aan het eind van zijn periode (wordt volgend jaar waarschijnlijk vervangen). Andere merken zijn in beeld geweest, maar geen kwam in de buurt van deze Lexus.

De diesel heb ik persoonlijk nooit echt lekker gevonden. Maar goed, een handbak ook niet. De meningen zijn erover verdeelt en dat is maar goed ook. Het is ook de motor uit de Avensis.

Wat wel vreemd is, is dat de betrouwbaarheid van de auto volgens jou erg laag is. Maar goed, je kan gewoon pech hebben gehad, om het maar even cru te zeggen. Wij kunnen niet zien waarom jouw auto een drama is m.b.t. de betrouwbaarheid (slecht onderhoud van de vorige eigenaar? Misschien een tijdje met weinig olie gereden? Er kunnen veel redenen zijn...).
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
De beste uit de IS serie is de 350 (enige tijd gereden en onbegrijpelijk dat deze niet in Nederland wordt gevoerd. Daarna zijn de F en de Is250 met automaat goede alternatieven. De handbank sluit minder goed aan bij de 250 motor en de 220d is een vergissing (diesel, Pools/onbetrouwbaar en geen automaat).
Ik sleutel zeer regelomatig aan Lexussen en moet helaas constateren dat de laatste generatie IS het vooral op zeer irritantie rammels en irritante storingen af laat weten (overall zat de oude IS gewoon veel beter in elkaar al zat de voorgeschiedenis als uitontwikkelde Altezza daar ook deels debet aan zijn.

Hybride is teveel een marketing gadget en een bijtellingsconcept geworden al moet ik zeggen dat het in sommige modellen beter voldoet (de duurdere/zwaardere) als bijvoorbeeld in de CT200h waar Lexus beter gewoon voor een eenduidig concept had kunnen kiezen (auto hinkt teveel op twee gedachten).
Snap nog steeds niet waarom er zonodig een Lexus LF/A moest komen. Ding is niet meer dan een (langjarige) doorontwikkeling van de Supra en die auto had in MkIV zoveel credits opgebouwd dat de auto wederom het Toyota logo had verdiend.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De diesel heeft mijn voorkeur inderdaad ook niet, maar dat zullen ze in de volgende IS waarschijnlijk ook niet meer leveren, want er komst gewoon een hybride IS, dat staat al vast. Waarschijnlijk een lichte en een wat zwaardere variant.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ik heb eens een dag in een RX 400 President uitvoering gereden. Reed als een prins. Alle luxe die je je maar kon wensen zat er op. Dit zit & feel was ook perfect. Maar de auto kraakte als een gek. En als ik ergens niet tegen kan zijn het kraakjes.

Ook mocht ik een dag lang een IS220 D meenemen. Interieur vond ik saai en pas boven de 120 werd het enigszins leuk om mee te rijden. Bij lagere snelheden leek het alsof ik chauffeur was van een Scania truck.

Ik zou graag eens een IS250 proberen. Kijken hoe het rijdt. Kijken of die rauwheid er in zit zoals bij een IS van de 1e generatie. Wie weet binnenkort :)
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
quote, Snap nog steeds niet waarom er zonodig een Lexus LF/A moest komen. Ding is niet meer dan een (langjarige) doorontwikkeling van de Supra en die auto had in MkIV zoveel credits opgebouwd dat de auto wederom het Toyota logo had verdiend.

Oef daar sla je plank een beetje mis hoor,........

De LFA is echt geen doorontwikkeling van de Supra, andere geheel nieuwe opbouw van chassis en carroserie, en verder is de JZ serie van motoren vervallen, dus eigenlijk kan ik heel bescheiden gezegd niet meekomen met jouw gedachte over de LFA. :baseball: