Tijdelijk afscheid

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Op zoek naar een Lexus GS450h, maar ik kon de juiste niet vinden.
Opeens komt er iets gunstigs en bijzonders op mijn pad.
Geen Lexus, voor het eerst in jaren…..
Ik kon een hele goede deal maken, wat niet lukte bij de d(st)ealer. (ik werk zelf bij een autobedrijf, onderhoud in eigen beheer)
Ik ga nu een jaar of misschien langer in een auto rijden waar ik geen afschrijving op zal hebben.
Sterker nog, hij zal in waarde stijgen.
In de tussentijd kan ik dan sparen en uitkijken naar de juiste GS, of misschien wel NX (we worden ouder)
Mijn 1e GS heb ik toen ook anderhalf jaar naar gezocht.
Ik blijf het forum volgen dus ik ga niet weg.
Gr. Stefan

En dan altijd de vraag…….”wat is het dan geworden”? Audi A4 DTM ed (zeldzaam)
5FC6197B-90D9-4BC4-A7EB-4D2633D7A88F.jpeg
 
Laatst bewerkt:

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
380
63
Bewaren is sparen heb ik eens iemand horen zeggen, ik heb geen benul van Audi maar als jij zegt dat 'ie in waarde gaat stijgen geloof ik je direct, en soms moet je investeren onderweg naar het grote verlangen......;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Een DTM!

Met 460 PK op de achterwielen een spannende auto!
Plaats je ook eens wat foto's van het interieur?

Of is het een DTM edition? :unsure:
Nog steeds een leuke wagen ....
 
Laatst bewerkt:

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
@Frank2b idd een DTM edition, 250pk getuned door JD. Kan natuurlijk veel meer maar dit is voldoende. 280 kmh
Destijds 75 stuks geleverd in NL.
Interieur moet ik nog aanpakken, is 18 jaar oud dus heeft wat liefde nodig. Maar ziet er nog redelijk uit hoor.
6DAD1360-7BD0-4A76-B184-46867CF11AEB.jpeg
9C170780-CC14-4D84-826E-898185701A1E.jpeg
967979AC-AAA6-4347-AC70-14A2B3C60425.jpeg
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Idd, Recaro. Vandaag bij Colourlock spullen gehaald om de stoelen op te knappen. Ziet er niet slecht uit maar kan beter. Bestuurdersstoel bijwerken met verf, de rest schoonmaken en voeden.
Nieuwe originele mattenset is binnen. Naafkapjes nog vervangen voor grijze en de remklauwen zwart maken.
Audio krijgt upgrade bij JB Meppel.
Buitenkant paar kleine putjes eruit laten halen, polijsten en coaten en klaar.
Om de paar weken ben ik in Steenwijk. Als ik je zie sein ik wel ff @Frank2b
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
441
63
Brings back memories :giggle:

had dan wel geen DTM edition maar een V6 diesel. Zalig op de autobahn und im schnee
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
441
63
Een A4 3.0 V6 TDI, uiteraard quattro maar een automaat. Dat ding was net zo rap als de 3.2 V6 op de snelweg. Op de zuid Duitse snelwegen door de heuvels gewoon in de hoogste versnelling met 140+ km/h heuvelopwaarts zonder terug te schakelen. M’n IS schakelt dan op dat soort plekken terug naar de 4e versnelling, die A4 tokkelde alleen op koppel al moeiteloos door. Verbruik was 1:12, als ik echt flink gas gaf werd dat hooguit 1:10. Reed ik heel rustig, dan 1:12,5. Afgezien van de stoelen, stuurwiel en de pook is het interieur zo te zien nagenoeg hetzelfde.

Ik twijfelde toen tussen een 3.0 V6 TDI of de 2.0TFSI quattro met tiptronic automaat. Die laatste was wat zeldzamer dan de V6 diesel. Een DTM uitvoering heeft naast speciaal interieur en speciale bumpers ook net wat meer vermogen toch? Ik dacht 220PK? Dat was toen ook al een gewilde maar zeldzame uitvoering, maar alleen als sedan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Op zoek naar een Lexus GS450h, maar ik kon de juiste niet vinden.
Opeens komt er iets gunstigs en bijzonders op mijn pad.
Geen Lexus, voor het eerst in jaren…..
Ik kon een hele goede deal maken, wat niet lukte bij de d(st)ealer. (ik werk zelf bij een autobedrijf, onderhoud in eigen beheer)
Ik ga nu een jaar of misschien langer in een auto rijden waar ik geen afschrijving op zal hebben.
Sterker nog, hij zal in waarde stijgen.
In de tussentijd kan ik dan sparen en uitkijken naar de juiste GS, of misschien wel NX (we worden ouder)
Mijn 1e GS heb ik toen ook anderhalf jaar naar gezocht.
Ik blijf het forum volgen dus ik ga niet weg.
Gr. Stefan

En dan altijd de vraag…….”wat is het dan geworden”? Audi A4 DTM ed (zeldzaam)
Bekijk bijlage 180932
Wat is dat voor iets 😁. Veel plezier ermee uiteraard ziet er fraai uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
@D43m0n heerlijke ervaring met die Audi. Dat had ik ook met de GS300, zo sterk als wat.
DTM Idd standaard 220 pk. Deze heeft 250 pk, 390 nm.
Custom Made uitlaat. Interieur is nu knap, ik zal niet zeggen nieuw, maar echt wel mooi. Audio gaat touchscreen worden met Apple Carplay. Origineel er uiteraard bij.
Paar kleine deukjes eruit. Compleet strak polijsten en coaten. Zit zelfs een afneembare trekhaak onder.
Komt vanzelf een liefhebber voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
En dan altijd de vraag…….”wat is het dan geworden”? Audi A4 DTM ed (zeldzaam)
Bekijk bijlage 180932
Deze had ik even gemist - van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Dat is wel heel wat anders, maar ook tof!

De IS 300h verkocht? Dat was ook al zo'n mooi exemplaar. Wat voor een bijzondere GS 450h configuratie was je naar op zoek dat ie nog niet voorbij kwam?
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
@R3D dag Roel, ik kon een goede deal maken. Ik had een trekhaak nodig en de d(st)ealer gaf zulke belachelijke inruilprijzen dat ik wel een beetje schrok. De hoofdprijs vragen en een lager dan laag inruilbod geven…….Het gaat mij er altijd om wat je bij moet leggen en daar moet je een goed gevoel bij hebben.
Deze kwam voorbij bij de garage waar ik werk, supernet exemplaar, goed onderhouden, alles uitgezocht. (Jij bent er geweest, je snapt het wel)
Een trekhaak onder een GS Fsport kost 3000,-. Ik had al wel een GS gezien maar dan kwam de trekhaak er nog bij….dat werd te gek. Ik ga nu doorsparen voor een GS nieuw model en het zal je niet verbazen dat mijn voorkeur uitgaat naar donker aan de buitenkant met een licht interieur……of dat allemaal gaat lukken gaan we zien, het zijn namelijk rare tijden…….geen haast. Als je bewust gaat zoeken vind je niks, komt gewoon een keer op het pad.