Toekomstige Lexus rijder stelt zich voor

ConwayT91

Nieuw hier
29 dec 2022
4
9
3
Hi allemaal,

Ik heb mij aangemeld op dit forum om mij goed voor te bereiden op een LS 430. Deze wil ik ergens in de komende jaren aanschaffen.
Eerst twijfelde ik nog tussen een 460 en de 430, maar ik heb besloten dat de 430 toch meer mijn ding is.

Verder over mij; ben 32 jaar oud en kom uit de kop van noord Holland. Heb van alles gereden, vooral als student/starter op de arbeidsmarkt allemaal goedkope wagentjes. Citroën en Peugeootjes vooral. Hiervoor heb ik drie jaar een Audi A2 3L gehad, maar die ging keer op keer stuk. Als ie niet stuk was, was het heerlijk rijden! Gemakkelijk 1 op 28, leren stoelen met verwarming, cruise control.. dat houd je wel even vol . Maae wat een rampenbak qua betrouwbaarheid. Ik heb echt alles aan dat ding gehad wat je kon hebben, keer twee of soms zelfs drie (de versnellingsbak..). Onderdelen sowieso peperduur, niet normaal. Met de stijgende dieselprijzen en vaste lasten voor diesels die maar blijven stijgen wilde ik er vanaf.

Ik heb toen een impulsaankoop gedaan die heel goed bevalt tot nu toe; een Daihatsu Cuore uit 2009, met cruise control en een trekhaak. Ik kocht hem eigenlijk puur vanwege de cruise control. €1500 daar kun je geen buil aan vallen :)
Maar terug naar de LS430!
Afgelopen jaren waren financieel best pittig. Ik heb een huis gekocht, paar keer veranderd van baan, klussen in huis en de tuin, isoleren etc.. ik heb niet zoveel kunnen sparen door alles. Maar komend jaar kan ik dat wel, hoop ik. Daarom ben ik al gestart met het inlezen over de LS430. Zo kan ik, wanneer mn budget het toelaat, de juiste kopen. En in de tussentijd kennis opdoen via dit forum en genieten van jullie verhalen, projecten en fotos!
 

Johno

Actief
23 jan 2022
457
203
43
Welkom op het forum.

Leuk vooruitzicht zo'n Lexus. Je hebt geen haast begrijp ik. Ga lekker proefrijden, dat is al voorpret.

Tja, voor wat betreft de betrouwbaarheid van andere merken en met name de garantie op euvels kunnen wel wat boeken over geschreven worden. Ik ken wel meer mensen die met hoge reparatiekosten te maken hebben gehad terwijl je op basis van kilometerstanden nog geen grote reparaties zou mogen verwachten. Zelf heb ik daar bij Lexus wel goede ervaringen mee.

Succes met de zoektocht naar een mooie Lexus.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Goed idee om wat rond te gaan kijken alvast! Prijzen voor occasions zijn debiel nu, mogelijk dat dat in de nabije toekomst wat gaat dalen als de productie en beschikbaarheid van nieuwe auto's weer gaat toenemen.