Top 10 zuinige auto's ANWB , CT200h Nr1

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Leuk zo'n test op papier.....en de cijfers vergelijken.

De Civic Hybrid zou ook 1 op 22 moeten halen op papier.....Nou ik weet niet hoe ze er aan komen maar het zuinigste wat ik ooit gereden heb is 1 op 16. Airco uit etc etc.

Mij benieuwen hoe de CT het doet.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Dit heeft denk ik toch meer te maken met het gewicht en aerodynamica :p en een lagere frontaal oppervlakte lol .... verschil is ook wel minimaal ...
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
Audiophile zei:
Leuk zo'n test op papier.....en de cijfers vergelijken.

De Civic Hybrid zou ook 1 op 22 moeten halen op papier.....Nou ik weet niet hoe ze er aan komen maar het zuinigste wat ik ooit gereden heb is 1 op 16. Airco uit etc etc.

Mij benieuwen hoe de CT het doet.

civic staat op 1 op 19,2 in die lijst...
wellicht hebben ze zelf een test gedaan?
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Tja, lexus en z'n verbruikscijfers, mijn IS 220D zou ook 1:19 moeten halen maar loopt amper 1:12. Als je dat doortrekt wordt 1:27 slechts 1:17 :O
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
1 op 22 met een Smart, laat me niet lachen die krengen komen met 120 km/uur niet boven de 1 op 13 uit. Klopt geen moer van deze cijfers. Zijn ook zat mensen die de verbruikscijfers die Toyota opgeeft voor de Prius nooit halen. Ik heb er weer heel veel ingehaald vandaag. Ik blijf er niet achter er zitten toch heel vaak van die bomenknuffelaars in met 95 km/uur bloemetjes te redden. En Aygo's kan ik ook niet meer tegen. Heel Nederland rijdt al bijna in die broodbakjes. :(
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Coordinator zei:
1 op 22 met een Smart, laat me niet lachen die krengen komen met 120 km/uur niet boven de 1 op 13 uit. Klopt geen moer van deze cijfers. Zijn ook zat mensen die de verbruikscijfers die Toyota opgeeft voor de Prius nooit halen. Ik heb er weer heel veel ingehaald vandaag. Ik blijf er niet achter er zitten toch heel vaak van die bomenknuffelaars in met 95 km/uur bloemetjes te redden. En Aygo's kan ik ook niet meer tegen. Heel Nederland rijdt al bijna in die broodbakjes. :(


Smart's zijn toch geen auto's ??? :)

Het verbruik ligt echt aan je rechtervoet, sommige mensen hebben geen greintje gevoel wat er onder de motorkap gebeurt.
Ik rijd 1:11 met de GS 300 en ik rij echt niet met een ei onder mijn voet. En dat is het gemiddelde verbruik, op lange stukken snelweg haalt hij met gemak 1:15 en dan rijd ik geen 100 km'/h, ergens tussen de 120 en 150 eerder.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Dat vindt ik wel heel zuinig, 1 op 15 met een GS 300 en rijdend tussen de 120 en 150 km/uur. Dat lijkt mij een beetje aan de optimistische kant, het blijft wel een zware auto met een 3.0 liter 6 pitter onder de kap. Maar alles kan natuurlijk. En idd hangt of staat alles met je rijgedrag. :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
1 op 15 haal ik als ik cruisecontrol op 110 rij.. maar dat is met een is250, dus ik denk zelf ook niet dat een gs300 met 120-150km/h 1 op 16 kan halen.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Zou die verbruiksmeter dan zo liegen in de GS? :p

De GS is een echte asfalttijger, de IS ( die jij nu hebt alan) heeft dat iets minder en de 2.5 moet iets harder er aan trekken dan de 3 liter van de GS, de IS was inderdaad iets onzuiniger dan de GS, het verbaast mij ook maar het verbruik is echt zoals beschreven. En ik zei niet 1:16 meer 1:15 tussen de 120 en 150 km/h, ik denk als ik constante snelheden kan rijden, en niet elke keer van het gas hoef omdat er weer verkeer de linkerbaan op kleunt, de GS nog zuiniger uit zou kunnen komen. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik op de cruisecontrol rijdt behalve bergje op en af want dan gaat de automaat een beetje spastisch reageren en schakelt meteen terug en weer op.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Na goed die 1 op 15 is obv het werkelijk verbruik, computer geeft dan +/- 1 op 15,5 ofzo aan.

Als ik gewoon 100 rij, dan haal ik de 1 op 16 wel.. afgetankt

Maar waarschijnlijk was de IS nog niet ingereden toen jij hem had.. enne.. met 19inch eronder gaat eht verbruik natuurlijk ook wat minder door worden :D

De Gs300 leenautos die ik heb meegekregen zijn op mijn traject net iets minder zuinig geweest. scheelt 0,5l/100km ofzo.

Ik vind die 0,5l/100km best logisch, want als je vanuit gaat dat de motoren technisch gelijk zijn, behalve de motorinhoud.

3.0 vs 2.5
Versnellingsbak is zelfde
GS is ietsjes zwaarder dan de IS
CW waarde is gelijk
Frontaal oppervlakte is bij de GS net iets hoger.

Dat de 2.5 "harder" moet werken valt ook wel mee, want bij die snelheden is het toch wel minimaal.

Heb je misschien wat smallere bandjes onder de GS? Want dat doet zeker wel wat, want ik heb weleens 16inch onder mijn auto gehad om te testen en hierdoor is mijn verbruik een stuk lager minimaal(1l/100km)
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Nee, de GS is helemaal standaard, misschien lekker ingereden met nu 135 k op de teller, en geen geflipper waardoor je misschien wat minder snel doortrekt en op toeren rijdt. Als ik de GS handmatig schakel verbruikt hij wel meer, maar dan wordt er op toeren gereden en schakel ik rondt de 4000 tpm op en staat de bak in sportstand.
(Je bent dan trouwens al aardig bezig om je rijbewijs op de nominatie te zetten om in te leveren bij bromsnor :p )

De bak van onze GS heeft trouwens wel 2 software-upgrades gehad, waardoor e.e.a. misschien iets gunstiger uitkomt, maar als je de GS en IS lekker zelf laat schakelen zijn ze redelijk zuinig waarbij ik moet zeggen dat de IS net even wat minder vinnig overkomt dan de GS bij rustig rijden. Ik vond de IS een beetje te weinig het oempf gevoel geven.

Over het algemeen vond ik alle Lexussen die wij gehad hebben wel redelijk zuinig , zelfs de GS430 vond ik met 1:9.5 gemiddeld wel netjes, dit in tegenstelling tot een Landcruiser 4.0 V6 die makkelijk 1:6 haalde, maar ja die heeft de stroomlijn van een krat bier, maar echter weer dezelfde motor in de basis als de IS en GS, zo zie je wat stroomlijn doet en een beetje hi-tec versnellingsbak, de LC had een 3 bak met overdrive.

Trouwens de 19 inch waren wat afrolmaat betreft hetzelfde als de standaardwielen, misschien een iets hogere rol en luchtweerstand, maar echt veel zal dat niet zijn. :O

Het kan ook zijn dat ik een fluwelen voetje heb? :D :D ,