Topper 450h

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
174
189
43
Net weer ruim 2000km wintersport achter de rug.
Wat een heerlijke bak blijft dit toch.
Ik blijf me verbazen over de zuinigheid van 1 op 13,6 , de meeste km gereden met snelheden tussen de 120-160km/uur.
Ik blijf me verbazen over de altijd aanwezige kracht en soepelheid.
Ik blijf me verbazen dat je ook bij hoge snelheden gewoon met elkaar kan blijven praten.
Ik blijf me verbazen dat je na 1000km uitstapt en voor je gevoel gelijk de ski's kan aanklikken.
De Duitsers blijven zich verbazen dat ze er niet voorbijkomen als ik met vrij baan weer naar rechts ga.
Das "L" steht also nicht für Langsam.
Wat vreselijk jammer dat dit een uitstervend ras is.

Bijlagen

• MPR.jpg
    MPR.jpg
    234,1 KB · Weergaven: 37
Je kunt altijd nog over stappen naar een 5LS, er is er vorig jaar maar liefst één nieuw verkocht die over zo'n drie jaar waarschijnlijk te koop is.

• Haha
Waarderingen: LEX(D)US
Je kunt altijd nog over stappen naar een 5LS, er is er vorig jaar maar liefst één nieuw verkocht die over zo'n drie jaar waarschijnlijk te koop is.

Als deze over 15 jaar te koop staat maak ik nog een kans.
Gelukkig is die achterbank groot genoeg om een wandelstok op te leggen.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Netjes 1 op 13 voor een V6 3,5L (y), en ik met m'n 2,5L telkens de Duitse grens over voor de 20 cent per liter voordeel opzoeken :D

• Leuk
Waarderingen: LEX(D)US
Dat zal waarschijnlijk ook wel voelen als "overstappen"...De LS van welke generatie dan ook heeft andere kwaliteiten dan de GS. De LS is groter, comfortabeler, de GS V6 gen 4 biedt voldoende ruimte voor 4 en wellicht zelfs 5 passagiers, accelereert sneller en heeft een lager brandstofverbruik. Het accent bij de LS en de GS ligt dus anders - en ik denk dat niet iedere GS rijder de overgang naar een LS zal bevallen, en omgekeerd uiteraard ook niet.

Om de een of andere reden heeft de GS gen 4 nooit de waardering gekregen die hem eigenlijk toekomt. Misschien dat bij de marketing men is vergeten te vermelden dat de GS V6 gen 4 bij accelereren tussen 80 en 250 km het eenvoudig wint van de meeste Duitse merken en daarbij minder dorst heeft - het gevolg van de eigenschappen van de motor (Otto/Atkinson cyclus) die geen last heeft van vervuilingsproblemen die nog al eens voorkomen bij direkte benzine-inspuiting (D4S systeem) en een geweldige aandrijflijn (ICE/elektrisch in combinatie met een CVT).

Ik denk dat voor de meeste GS-rijders uiteindelijk een ES het alternatief zal zijn. Geen V6, voorwielaandrijving, een ietwat plasticachtig interieur - maar rijden doet de ES inmiddels best wel goed. Alleen de uitwendige styling kan nog wel wat aanpassing hebben. Mijn GS is inmiddels 12 jaar oud en heeft slechts 107.000 km gereden. Ik zelf ben 76, dus denk ik dat de auto me waarschijnlijk gaat overleven en ik dus niet tot een moeilijke keuze wordt gedwongen :)