Touren door de Ardennen met mijn nieuwe aanwinst, 2010 Lexus IS250

Tj34

Hoort erbij
6 sep 2023
28
54
13
Beste Lezers,

Afgelopen weekend ben ik met voor mij 'nieuwe' Lexus IS250 gaan touren door de ardennen, en ik moet zeggen wat een fantastische auto, op mijn 22e al mijn 2e Lexus IS250 mogen rijden. Het eerdere model wat ik had (2007) heeft plaats gemaakt voor het 2010 model met meer opties zoals het schuifdak, stoelverwarming etc. En ik blijf zeggen wat een heerlijke bak dit is. Tot mijn verbazing heb ik zelfs de hele rit gemiddeld 1 op 14 gereden! wat ik vrij bijzonder vond in vergelijking met het 2007 model, het verbruik is bijvoorbeeld dan ook iets verbeterd.

Ondanks het gewicht van de auto vind ik hem ook vrij strak in de bochten en lekker behendig. Met het geplaatste K&N Typhoon luchtfilter systeem komt het geluid van de V6 dan ook echt tot leven. Afgelopen zaterdagochtend ook een grote beurt gehad, nieuwe olie, nieuwe filters, 4 nieuwe banden dus we konden er weer tegen aan!

Het alleen touren door de Ardennen was heerlijk, maar zou nog leuker zijn met meerdere Lexusrijders/liefhebbers.

Zijn er misschien toevallig ook andere liefhebbers die zin hebben om met meerdere Lexussen een dagje te touren? Lijkt mij in ieder geval een super gaaf gezicht!

Volgende dingen die ik laat doen zijn:
- 3 staps polijsten van de lak en middenconsole binnenkant
- Nieuwe grill
- Duck spoiler
- evt Apple carplay
- Front lip

Lijkt me leuk om een keer met meerdere voertuigen tegelijk te rijden!
 

Bijlagen

  • bkm.jpg
    bkm.jpg
    4,6 MB · Weergaven: 24
  • xxx.jpg
    xxx.jpg
    4,1 MB · Weergaven: 21
De IS250 is dan ook echt een stuurkanon. Dat ding ligt zo heerlijk op de weg, super gewoon. Leuk 👍
 
Prachtig! En 1 op 14 is zeker niet slecht gezien de motor en het gewicht van deze auto. Zijn dat overigens de originele koplampen of after market? Ik kan me die LED lampjes niet herinneren maar misschien heb ik het verkeerd.

Tourritjes pak ik liever mijn MR2, maar ik kijk zeker uit naar een eerstvolgende Lexus meeting gezien ik ook recent pas lid ben. Mocht je overigens nog iemand zoeken voor het polijsten kan ik het voor je doen ;)
 
1 op 14 vond ik zelf ook zeker niet slecht. De lichten zelf zijn OEM, dit is het facelift model waarbij de koplampen zijn aangepast en ook de achterlichten bvb. Het interieur is qua details ook net iets mooier en luxer (in mijn optiek) dan het vorige model. Aangezien ik beide gereden heb is dit mijn conclusie.

Polijsten heb ik al iemand voor helaas... Zelf werk ik bij SCL Rotterdam dus een collegae van mij gaat dit doen.
Maar ik zal je in gedachte houden hiervoor :).
 
Tourritjes pak ik liever mijn MR2, maar ik kijk zeker uit naar een eerstvolgende Lexus meeting gezien ik ook recent pas lid ben. Mocht je overigens nog iemand zoeken voor het polijsten kan ik het voor je doen ;)
Hé wat leuk, heb beide types gehad. Geweldige stuurauto!
 
Beste Lezers,

Afgelopen weekend ben ik met voor mij 'nieuwe' Lexus IS250 gaan touren door de ardennen, en ik moet zeggen wat een fantastische auto, op mijn 22e al mijn 2e Lexus IS250 mogen rijden. Het eerdere model wat ik had (2007) heeft plaats gemaakt voor het 2010 model met meer opties zoals het schuifdak, stoelverwarming etc. En ik blijf zeggen wat een heerlijke bak dit is. Tot mijn verbazing heb ik zelfs de hele rit gemiddeld 1 op 14 gereden! wat ik vrij bijzonder vond in vergelijking met het 2007 model, het verbruik is bijvoorbeeld dan ook iets verbeterd.

Ondanks het gewicht van de auto vind ik hem ook vrij strak in de bochten en lekker behendig. Met het geplaatste K&N Typhoon luchtfilter systeem komt het geluid van de V6 dan ook echt tot leven. Afgelopen zaterdagochtend ook een grote beurt gehad, nieuwe olie, nieuwe filters, 4 nieuwe banden dus we konden er weer tegen aan!

Het alleen touren door de Ardennen was heerlijk, maar zou nog leuker zijn met meerdere Lexusrijders/liefhebbers.

Zijn er misschien toevallig ook andere liefhebbers die zin hebben om met meerdere Lexussen een dagje te touren? Lijkt mij in ieder geval een super gaaf gezicht!

Volgende dingen die ik laat doen zijn:
- 3 staps polijsten van de lak en middenconsole binnenkant
- Nieuwe grill
- Duck spoiler
- evt Apple carplay
- Front lip

Lijkt me leuk om een keer met meerdere voertuigen tegelijk te rijden!
Wat een prachtige IS. Ik had dezelfde velgen, vindt dat nog steeds de mooiste combi. Maar dan in Morello red ;)
 
1 op 14 vond ik zelf ook zeker niet slecht. De lichten zelf zijn OEM, dit is het facelift model waarbij de koplampen zijn aangepast en ook de achterlichten bvb. Het interieur is qua details ook net iets mooier en luxer (in mijn optiek) dan het vorige model. Aangezien ik beide gereden heb is dit mijn conclusie.

Polijsten heb ik al iemand voor helaas... Zelf werk ik bij SCL Rotterdam dus een collegae van mij gaat dit doen.
Maar ik zal je in gedachte houden hiervoor :).
Ik heb exact dezelfde, inclusief de velgen. Ik heb de velgen niet vaak gezien op andere IS'en.
De mijne is een facelift van 2009 en ik heb die koplampen niet. Dacht altijd dat die pas vanaf 2011 geleverd zijn.
Voor de rest super auto en ook hier is 1 op 14 gewoon makkelijk haalbaar.
En ondanks 300.000km geen centje pijn
 
Voor leuk sturen op bochtige wegen pak ik liever m'n MX-5, daarmee kan ik over 60km/h drempels rijden zonder noemenswaardig af te remmen en op een rotonde binnen bebouwde kom hoef ik niet af te remmen, draai aan dat stuur en de auto volgt direct :trollface:. Maar scheelt dan ook de helft in kilo's.

Ik zit bij een clubje met collega's met allerlei verschillende auto's. Duits, Japans, Frans, Italiaans, Engels, jong, oud. Het gros heeft een cabrio/roadster en een enkeling is al oldtimer. Sommigen klinken en ruiken onmiskenbaar. Vlot gaat het niet tijdens zo'n roadtrip maar uiteraard wordt er horeca aan gedaan en combineren we het vaak ook met een bezienswaardigheid zoals een museum dat iets met auto's/techniek te maken heeft. Erg leuk en de sterke verhalen en flauwe grappen vliegen over en weer.